نقد و بررسی انیمیشن Ted the Lost Explorer and the Emerald Tablet

انیمیشن تبلت تد گمشده و تبلت زمرد جدیدترین قسمت از مجموعه انیمیشن های تد کاوشگر است. در نقد این انیمیشن با یک گیمر همراه باشید.

تد در حال سقوط از دره در تد جستجوگر گمشده و لوح زمرد

همانطور که گفته شد، ایده این انیمیشن یک ایده محبوب در تمام دوران است. داستانی که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان جذاب باشد می تواند جذاب باشد. با این حال، وقتی از ایده این انیمیشن پرش کنیم و به سطح دیگری از آن برسیم، خواهیم دید که Tad the Lost Explorer and the Emerald Tablet مانند اکثر آثار این روزها از عدم توسعه رنج می برد. تد: جستجوگر گمشده تمام عناصر و پتانسیل تبدیل شدن به یک انیمیشن جذاب را داشت، عنصر تاریخ و زمان، طلسم و جادو، گنج، باستان شناسی، مومیایی های زنده، اهرام مصر، همه اینها برای ایجاد و شکل دادن به یک طرح کافی بود. به طوری که هیجانی جذاب از طریق آنها ایجاد می شود و منظره ای عمیق ایجاد می شود.

همیشه این ضدقهرمانان هستند که قهرمانان قوی، جذاب، به یاد ماندنی و قابل باور را می سازند. تد، قهرمان این داستان، خاطره انگیز نیست و هیچ اقدامی در خور قهرمانی نشان نمی دهد. او درگیر گره های سطحی می شود و خیلی راحت از موانع سر راه خود خلاص می شود. تد به راحتی از دیوار سنگی عبور می کند، از پلیس فرار می کند و با کمترین مشکل بر روی تبلت زمرد تمرکز می کند. در واقع کنش ها و واکنش های او پاسخی مناسب به موانع و نیروهای شیطانی سر راه اوست. اگر می بینیم که تد به راحتی موفق می شود و از نظر سناریو قهرمان خوبی نیست، به این دلیل است که ضد قهرمان های جالبی در راه او وجود ندارد.

انیمیشن تد کاوشگر گمشده و تبلت زمرد مانند اکثر آثار امروزی از عدم توسعه رنج می برد.

بخوانید  سگا احتمالاً در مراسم The Game Awards 2023 حضور خواهد داشت

مومیایی در حال تماشای تد کاوشگر گمشده و تبلت زمرد

تد کاوشگر گمشده و تبلت زمرد این سومین قسمت از یک مجموعه سه قسمتی است که قسمت های قبلی آن Tad، The Lost Explorer و Tad The Lost Explorer and Secret Of King Midas در سال های 2012 و 2017 هستند. این انیمیشن متعلق به پارامونت پیکچرز است که به مجموعه فیلم های هند جونز پارامونت ادای احترام می کند.

Tad the Lost Explorer and the Emerald Tablet انیمیشنی الهام گرفته از داستان قرص زمردی هرمس از دنیای باستان است. این لوح افسانه ای که یکی از اسرارآمیزترین متون باستانی کشف شده تا به امروز است، حاوی اسرار دنیای کیمیاگری است. این انیمیشن وارد یکی از جذاب ترین قسمت های دنیای تاریخ و باستان شناسی شده و داستان خود را از روی آن می نویسد. داستانی که متأسفانه به اندازه لوح زمرد دنیای باستان جذاب نیست و نمی تواند شکل اولیه ایده اش را باز کند.

مبارزات قهرمان بسیار قابل پیش بینی است و مخاطب می تواند حرکت بعدی کارگردان را حدس بزند.

اولین جنبه منفی این انیمیشن که خیلی سریع فاش می شود، حضور ضدقهرمانانی است که نه باورپذیر هستند و نه توانایی خلق قهرمانان قوی و جذاب را دارند. کارگاهی که مسئول پرونده تد می شود به عنوان یک شخصیت احمق ظاهر می شود و به تنهایی عمل می کند. او نه تد و نه مردم را نمی ترساند. آنها به دلیل نداشتن قدرت، مانع بزرگی برای این شخصیت نیستند، بنابراین مخاطب نگران سرنوشت قهرمان نیست و از اینکه لوح زمرد را بدون مشکل پیدا می کند، خیالش راحت می شود.

بدترین شخصیت در Tad the Lost Explorer و Emerald Tablet ویکتوریا است. این شخصیت در ابتدا برای تد نقشه می کشد تا تبلت زمرد را برای خود به دست آورد، پس از نابودی تبلت زمرد، ویکتوریا نیز به حالت عادی بازگشته و به عنوان یک دوست عمل می کند. همه این جابجایی ها و پرش ها بدون نشان دادن عمل خاصی اتفاق می افتد و شخصیت از چالش جدی امتناع نمی ورزد یا مانعی جدی بر سر راه تد قرار نمی دهد. این شخصیت از ابتدای انیمیشن یک ضدقهرمان با نقشه هایی علیه قهرمان داستان است.

بخوانید  بسته الحاقی Final Fantasy 16 توانست بازیکنان جوان تری را جذب کند

داستان این انیمیشن در ادامه توضیح داده خواهد شد

تد و مامان در انیمیشن Ted the Lost Explorer and the Emerald Tablet با هم صحبت می کنند

گره ها و رویدادهای Tad The Lost Explorer And The Emerald Tablet نیز چالش های جدی مانند پرداخت شخصیت ها هستند. مبارزات قهرمان بسیار قابل پیش بینی است و مخاطب می تواند حرکت بعدی کارگردان را حدس بزند. این اتفاق می افتد تا زمانی که عنصر هیجان در داستانی با ایده ای هیجان انگیز به کلی از بین برود. در این انیمیشن شخصیت محور، مخاطب با شخصیتی مواجه می شود که اتفاقاتش به چالش های بزرگ و جدی تبدیل می شود و او را وارد ماجراجویی سختی می کند. اما شرایط ایجاد شده برای تد اتفاقاتی نیست که منجر به شکل گیری عوارض بزرگ و جذاب شود.

تد رویای خود را برای کار بر روی یک حفاری باستان شناسی برآورده می کند. با این حال همکاران و هم تیمی هایش او را جدی نمی گیرند. وقتی او به طور تصادفی یک تابوت باستانی را کشف می کند، نفرین وحشتناکی بر مادر دوستش و سگش جف می افتد. برای شکستن طلسم، تد به ماجراجویی می پردازد و به مصر سفر می کند تا تبلت زمرد را پیدا کند. Tad The Lost Explorer And The Emerald Tablet یک ماجراجویی هیجان انگیز از گنج یابی و باستان شناسی است، موضوعی جذاب که همیشه مخاطبان زیادی برای خود دارد. Ancient Mysteries ایده ای است که هرگز تکرار نخواهد شد و استودیوها همیشه می توانند با خیال راحت روی آن به عنوان یک ایده جاودانه حساب کنند.

Tad The Lost Explorer And The Emerald Tablet انیمیشنی فرسنگ ها با نمایش ها و ایده های پیکسار فاصله دارد. در تد، سالک گمشده نمی تواند جهان بینی های عمیق و مشکلات بزرگ را جستجو کند و حتی ایده مشترک او با پیکسار، دوستی، به جایی نمی رسد. تد، جوینده گمشده این روزها با انیمیشن های ماندگار فاصله زیادی دارد، آثاری که به مسائل انسانی می پردازند و درس های زندگی می آموزند. Tad The Lost Explorer And The Emerald Tablet نمایشی عجولانه از یک ماجراجویی است که محتوای مناسبی دریافت نمی کند و انیمیشنی ماندگار و به یاد ماندنی نخواهد بود.

بخوانید  سیاه چال های Diablo 4 به لطف بازخورد بتا کمتر تکراری و خسته کننده می شوند

انیمیشن Ted the Lost Explorer and the Emerald Tablet نمایشی عجولانه از یک ماجراجویی است که به محتوای مناسبی دست پیدا نکرده و انیمیشنی ماندگار و خاطره انگیز نخواهد بود.

Ted, The Lost Seker and the Emerald Tablet انیمیشنی چشم نواز است که به خوبی از پس سبک بصری بر می آید. گرافیک این نمایش بسیار پر جنب و جوش و پویا است و مانند یک بلیط، عموم را به سفری خیالی می برد. رنگ ها، نورپردازی، طراحی کاراکترها، زوایای آن، همه آنها برخلاف فیلمنامه بی جان تد The Lost Searcher، طراحی و ساخت خوبی دارند و تا حدودی می توانند توجه مخاطب را از نقاط ضعف طرح و شخصیت منحرف کنند. صداگذاری و جلوه های صوتی برای جذابیت شخصیت ها و فضای کلی نمایش از دیگر عناصر فرمال صیقلی این انیمیشن است که برخی از ضعف های داستانی و شخصیتی را پوشش می دهد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر