بسته الحاقی Final Fantasy 16 توانست بازیکنان جوان تری را جذب کند


بسته الحاقی Final Fantasy 16 در جذب گیمرهای نوجوان به این سری موفق بود.

بازی Final Fantasy 16 یکی از مهم ترین آثار سال 2023 بود که نظر مثبت طرفداران را به خود جلب کرد و تحسین منتقدان را نیز به همراه داشت. اما یکی از اهداف کمپانی اسکوئر انیکس از انتشار این بازی جلب توجه گیمرهای جوان تری بود که در گذشته نتوانسته بودند نسخه های قبلی سری فاینال فانتزی را تجربه کنند.

اکنون اولین بسته الحاقی بازی Final Fantasy 16 با نام Echoes of the Fallen برای بازیکنان در دسترس است که طبق آمار نظرسنجی توانسته انتظارات Square Enix را برآورده کند. نائوکی یوشیداتهیه کننده Final Fantasy 16 که برای طرفداران بیشتر با نام Yoshi-P شناخته می شود، اخیراً در مصاحبه ای با رسانه ژاپنی Famitsu در مورد موفقیت بسته الحاقی در جذب بازیکنان جوان صحبت کرده است.

به گفته نائوکی یوشیدا، تیم تبلیغاتی آنها نظرسنجی را منتشر کرد و به این نتیجه رسید که بیش از 10 درصد از کاربران بسته الحاقی Echoes of the Fallen در اواخر نوجوانی یا اوایل 20 سالگی هستند. یعنی این بازیکنان هیچ نسخه ای از فاینال فانتزی را تجربه نکرده اند. هدف اسکوئر انیکس این بود که تمام گروه های سنی بتوانند Final Fantasy را تجربه کنند که تا حدودی به آن دست یافتند.

فاینال فانتزی که در سال 1987 کار خود را با کنسول Famicom آغاز کرد، در سال 1990 با کنسول NES به غرب راه یافت و از آن زمان تاکنون یکی از محبوب ترین بازی های نقش آفرینی در جهان بوده است. این در حالی است که این سریال برای ادامه حیات باید بتواند تغییر کند و با شرایط نسل جدید سازگار شود. موضوعی که نائوکی یوشیدا نیز به آن اشاره می کند و مدعی است که در ابتدا مخالفت های زیادی در مورد تغییر سیستم مبارزات نوبتی سری وجود داشت.

بخوانید  بهترین فیلم های تام هنکس | ۲۰ اثر درام و جذاب + امتیاز IMDB

بازی Final Fantasy 16 فقط روی پلی استیشن 5 قابل بازی است، اما در زمان نامعلومی روی رایانه نیز عرضه خواهد شد. بسته الحاقی Echoes of the Fallen در حال حاضر با قیمت 10 دلار در دسترس است. این DLC داستانی تنها بسته الحاقی Final Fantasy 16 نخواهد بود و همانطور که در مراسم The Game Awards 2023 اعلام شد، بسته دیگری به نام The Rising Tide نیز در بهار 2024 منتشر خواهد شد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر