نقد فیلم Black Adam دواین جانسون در نقش یک ضدقهرمان

اکنون امید آنها بازگشت قهرمانی است که زمانی این سرزمین را از دست یک پادشاه ظالم نجات داده است. فیلم Black Adam در واقع چندین هدف مهم را دنبال می کند، از جمله هدف اول که قبلاً به آن اشاره کردیم و هدف دوم در واقع خروج کشتی طوفان زده DC از طوفانی است که مدت هاست در آنجا گرفتار شده است. فیلم بلک آدام از ابتدا می‌خواهد به بیننده نوید یک فیلم اکشن و پرسرعت بدهد که به وعده‌اش عمل کند، اما به چه قیمتی این اتفاق افتاد.

شخصیت بلک آدام در ابتدا به عنوان یک قهرمان خندق معرفی می شود، اما فیلم سعی می کند با کاوش در گذشته و ارتباطش با زمان حال به شخصیت عمق بیشتری بدهد. با این حال، این تلاش چندان موفق نیست. چرا که سازندگان تنها عمق نسبی به این شخصیت دادند و تصمیم گرفتند بیشتر زمان فیلم را به صحنه های اکشن متوالی که گاه بسیار خسته کننده، مصنوعی و غیرضروری بودند اختصاص دهند.

بازگشت هنری کویل به عنوان سوپرمن در پایان بلک آدام بهترین قسمت فیلم است

به طور کلی شخصیت دکتر فیت از پتانسیل بالاتری نسبت به سایر شخصیت ها برخوردار است اما حضور این شخصیت تحت تاثیر عملکرد ضعیف سایر شخصیت ها و فیلمنامه و کارگردانی ضعیف فیلم است. البته بخشی از مشکلات گروه را می توان به انتخاب شخصیت های کمتر مناسب نسبت به انتخاب بازیگران آن نسبت داد. بازیگران فیلم عموما در طول فیلم ضعیف عمل می کنند که در مورد شخصیت های پیشگام خندق بیشتر به چشم می خورد.

Atom Smasher در فیلم Black Adam

آدم سیاه در فیلم آدم سیاه وارد کاخ خندق می شود

هاکمن در آدم سیاه

بدیهی است که دعوای احتمالی بلک آدام با سوپرمن و احتمالا Shazam می تواند جالب باشد، اما اگر بخواهیم مسیری مشابه فیلم بلک آدام ببینیم، باید منتظر ناامیدی های بیشتری از فیلم باشیم. در هر صورت مشکل فیلم کم بودن شوخی یا غمگینی در صحنه های قاتل فیلم نیست و فیلم در کارگردانی و فیلمنامه و همچنین بازی بازیگران مشکلات ریشه ای دارد. حتی راک هم در طول فیلم سعی می کند جدی باشد و چند شوخی بزند، اما به هر حال قرار است بقیه جای او را بگیرند.

بلک آدام با بازی دواین جانسون در حال بیرون آمدن از آتش در فیلم بلک آدام

در نهایت بهترین صحنه یا قسمتی از فیلم Black Adam در پایان اتفاق می افتد. مسلماً صحنه ای که سوپرمن هنری کویل از دود بیرون می آید تا بلک آدام را ملاقات کند، بهترین قسمت این فیلم دو ساعته است. مطمئناً ناامید کننده است، اما حداقل می توانیم امیدوار باشیم که بلک آدام در آینده با شخصیت هایی مبارزه کند که حداقل توانایی به چالش کشیدن او را دارند تا اینکه کمی او را آزار دهند.

بخوانید  رقابت دو برادر برای ایفای نقش شرور لکس لوتر در فیلم جدید سوپرمن

حتی اگر بهترین دیالوگ ها و فیلمنامه فیلم را داشته باشند، باز هم به لطف بازی بسیار مصنوعی بازیگرانشان در فیلم تبدیل به فاجعه می شوند. سطح بازیگران فیلم به قدری پایین است که دواین جانسون که در بهترین حالت یک بازیگر متوسط ​​است ستاره فیلم شد و اگر او در فیلم نبود شاید تحمل همین فیلم تا این حد ممکن نبود. وسط. پیرس برازنان نیز با جانسون عملکرد قابل قبولی دارد و دکتر فیت را در مقایسه با سایر هم تیمی هایش شخصیت بهتری کرده است.

بلک آدام در ابتدا قرار بود شرور Shazam باشد، اما قدرت و نفوذ دواین جانسون منجر به تولید یک فیلم مستقل Black Adam قبل از ملاقات این دو شخصیت شد. با این حال، چندین سال طول کشید تا سرانجام Black Adam تولید و منتشر شود. مدتی است که نسخه باکیفیت فیلم Black Adam عرضه شده است. فیلمی که خاستگاه شخصیت Theth Adam را تغییر داد و در آن شاهد حضور گروه American Justice League نیز هستیم.

بلک آدام سعی می کند سرگرم کننده و جذاب باشد، اما به چه قیمتی؟ مشکل بزرگ فیلم از جایی شروع می شود که چیزهای زیادی به فیلم اضافه می کند اما توضیح کافی و مناسبی برای آن وجود ندارد. بنابراین، سازندگان فیلم به‌جای توضیح قدرت شخصیت‌هایی مانند دکتر فیت، تصمیم گرفتند که تماشاگر خودشان درباره آن تحقیق کنند و این برای همه شخصیت‌های فیلم صدق می‌کند.

در نهایت سوال اصلی اینجاست که آیا فیلم آدم سیاه من بیننده را متقاعد کرد که ساخت چنین فیلمی ضروری است؟ بدیهی است که پاسخ من منفی است و بلک آدام می توانست حضور بهتری در فیلم Shazam داشته باشد. صرف نظر از فیلم‌های بی‌فایده سونی از شخصیت‌های مارول که تنها هدفشان این است که جیب تهیه‌کنندگان را ببندند، امروز مارول همین مشکل را دارد، اما وقتی دی‌سی فرصت نزدیک شدن به مارول را پیدا می‌کند، فیلم Black Adam بیشتر نتیجه همان اشتباه است. . سیستم گذشته

مطمئناً، کارگردانی جدید دی سی ممکن است آینده روشن تری را برای این مجموعه ایجاد کند، اما برادران وارنر. روی فیلم Black Adam حساب ویژه ای باز کرده بود، باید ببینید فیلم Batgirl چقدر خوب بود که باعث شد این فیلم را کنسل کنند. اما علاوه بر بلک آدام، شاهد حضور چندین شخصیت نیز هستیم، تیم دادگستری آمریکا که با آماندا والر همکاری می کند یکی از مواردی است که در طول فیلم حضور بسیار ضعیفی دارد. این گروه بیشتر به عنوان یک نسخه تقلید آمیز از مردان ایکس در فیلم به تصویر کشیده می شود تا تلاشی برای کمک به مردم.

بخوانید  نام و فریم کلیدی بازی جدید سری Streets of Rage مشخص شد

آیا فیلم آدم سیاه اثری غیرقابل انکار است؟ به نظر من با خاموش کردن منطق و بی توجهی به داستان و دیالوگ ها و اجرای ضعیف فیلم تا حدودی می توان از فیلم لذت برد و سرگرم شد. با این حال، اگر به دنبال فیلمی هستید که دنیای سینمایی دی سی را زنده کند و آن را تغییر دهد، بلک آدام قطعا ناامید خواهد شد. یک فیلم Black Adam فقط یک پایان ضعیف برای دی سی در سال 2022 است و به نظر می رسد که این فرنچایز هنوز راه زیادی برای به چالش کشیدن مارول در آینده دارد.

با این حال آیا بلک آدام توانست فیلمی بر اساس این شخصیت بسازد که معقول به نظر برسد؟ در زمانی که مارول استودیو از روزهای پر زرق و برق فاز سوم خود فاصله گرفته و بسیاری معتقدند فرصت طلایی برای دی سی پیش آمده است، شاهد اکران بلک آدام هستیم که برخلاف بسیاری از فیلم های ابرقهرمانی، قرار است داستان را روایت کند. یک شرور در قالب یک ضدقهرمان. به قهرمان بگو داستان فیلم در زمانی می گذرد که کشور خندق توسط سازمان جنایی Intergang اشغال شده است.

به طور کلی، به نظر می رسد که Atom Smasher و Cyclone برای آشنایی با یکدیگر به یک سفر آمده اند و برخلاف شخصیت آدریانا و پسرش، آنها بدترین شخصیت های فیلم هستند. واقعاً نمی دانم که سازندگان و تهیه کنندگان فیلم صحنه های آدریانا و پسرش را تماشا کرده اند یا خیر. چون این دو شخصیت در فیلم آنقدر بد هستند که هر بار که وارد صحنه می شدم آرزو می کردم کاش کشته می شدند یا صحنه سریعتر تمام می شد.

دکتر فیت در فیلم بلک آدام

تلاش دواین جانسون برای بیان داستان منشأ بلک آدام در فیلم بلک آدام بالاخره محقق شد، اما به چه قیمتی؟ با یک گیمر همراه باشید.

بخوانید  مجموعه‌داری در بازی‌های ویدئویی: اسباب‌بازی برای بزرگ‌سالان

با وجود اینکه در طول فیلم درباره گذشته و خاستگاه شخصیت Theth Adam و تبدیل شدن او به Black Adam صحبت می شود، اما نحوه بیان آن باعث می شود خیلی سریع اصل داستان را درک کنیم. این موضوع باعث می‌شود هویت واقعی Theth Adam آنطور که انتظار می‌رود جذاب نباشد و در واقع اگر سازندگان کمی خلاقیت و نوشتن بهتری داشته باشند، ممکن است این صحنه به صحنه‌ای جذاب و غافلگیرکننده تبدیل شود.

در طول فیلم، سازندگان تلاش می کنند بلک آدام را به عنوان یک ضدقهرمان معرفی کنند، اما تعریف آنها از چنین شخصیتی تنها به عنوان کشتن دشمنان و کمک به مردمش توصیف می شود. شاید بهتر بود که سازندگان فیلم قبل از ساخت فیلم، فیلمی مانند ددپول را تماشا می کردند تا چنین شخصیتی را بهتر درک کنند، تا اینکه در طول فیلم بارها و بارها به بلک آدام بگویند که تو قهرمان نیستی و او بگوید بله، من نیستم. قهرمان یا اصلاً نیستم، نگفتم قهرمان بودم!

بلک آدام سعی می کند جایگاه بلک آدام را در دنیای دی سی مستحکم کند، اما این هرگز ساختن چنین فیلمی را توجیه نمی کند.

لیگ عدالت آمریکا بیشتر یک نسخه تقلید آمیز از مردان ایکس در بلک آدام است

حالا به نظر شما آدریانا و پسرش بدترین قسمت فیلم هستند؟ خب باید منتظر ظهور شخصیت شرور و منفی فیلم بود که با تاج سابک خلق می شود و فاجعه فیلم را کامل می کند. شخصیت منفی فیلم نه تنها شخصیت پردازی و حضور بسیار ضعیف و فاجعه باری دارد، بلکه جلوه های ویژه آن دقیقاً یادآور فیلم حماسی Steppenwolf در نسخه اکران فیلم Justice League است. مشخص نیست چرا برادران وارنر. نمی‌خواهد یاد بگیرد، اما امیدوارم با حضور جیمز گان در راس آن، دیگر این اتفاق نیفتد.

فیلم بلک آدام با اینکه سرعت بالایی دارد اما عملا فراموش کرد که ما شخصیت های زیادی را نمی شناسیم و مهمترین هدف فیلم معرفی شخصیت بلک آدام است. فیلم زمان زیادی برای معرفی هر شخصیت باقی نمی گذارد و کافی است با توضیحاتی که شخصیت ها می دهند با این شخصیت ها آشنا شوید. این نکته زمانی بیشتر به چشم می خورد که در طول فیلم شخصیت های زیادی را می بینیم که زمان زیادی برای معرفی و پردازش آنها ندارند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر