مایکروسافت برنده شکایت علیه FTC برای خرید Activision Blizzard شد



پیشنهاد مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد به مبلغ 68.7 میلیارد دلار مانع بزرگ دیگری را برطرف کرد و راه را برای شرکت ایکس باکس برای حرکت رو به جلو و تکمیل معامله هموار کرد. مایکروسافت در شکایت خود علیه FTC، که به دنبال دستوری برای تعلیق موقت توافق بود، پیروز شد.

FTC همچنان یک محاکمه ضد انحصار در مورد این وضعیت را از تاریخ 2 آگوست برگزار خواهد کرد، اما تصمیم قاضی منطقه ای ایالات متحده ژاکلین اسکات کورلی به این معنی است که FTC در این مدت دستور موقت برای جلوگیری از ادامه معامله را دریافت نخواهد کرد. تصمیم کورلی ممکن است درخواست تجدید نظر شود، اما ما هنوز نمی دانیم که آیا FTC چنین خواهد کرد یا خیر. او تا 14 جولای فرصت دارد درخواست تجدید نظر کند.

در حال پخش: بهترین تریلرهای Xbox Showcase 2023

این حکم در 11 جولای منتشر شد و کورلی با استدلال FTC مخالفت کرد. سونی و دیگر مخالفان این معامله گفتند که این معامله ضد رقابتی است. در حال حاضر، سونی هنوز به تصمیم FTC واکنش نشان نداده است.

FTC نشان نداده است که احتمالاً موفق خواهد شد ادعا کند که شرکت ترکیبی احتمالاً Call of Duty را از سونی پلی استیشن خارج خواهد کرد، یا اینکه مالکیت محتوای Activision آن باعث کاهش رقابت در بازارهای اشتراک کتابخانه بازی خواهد شد. ویدئو و بازی های ابری. کورلی نوشت.

در بریتانیا، سازمان رقابت و بازار به دلیل نگرانی‌ها در مورد بازار بازی‌های ابری، این معامله را مسدود کرد. در همین حال، اتحادیه اروپا تصمیم گرفت که این توافق ممکن است ادامه یابد.

باید دید که تصمیم FTC چه تاثیری بر اوضاع جهانی دارد. قبل از اینکه FTC تاییدیه خود را صادر کند، مایکروسافت قبلاً در بیش از 35 کشور تأییدیه هایی را برای این معامله دریافت کرده بود.

این مهلت 18 جولای برای تکمیل قرارداد دارد و اکنون می‌تواند این کار را انجام دهد، اگرچه بلوک بریتانیا همچنان باید به این یا آن طرف هدایت شود.

برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، در یک بیانیه او “امیدوار است که سایر حوزه های قضایی به کار خود برای حل و فصل سریع ادامه دهند” و مجدداً تاکید کرد که شرکت “متعهد است خلاقانه و با همکاری برای رسیدگی به نگرانی های نظارتی کار کند”.

بخوانید  نسخه نمایشی System Shock Remaster - 20 دقیقه گیم پلی

بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد در بیانیه ای که با GameSpot به اشتراک گذاشته شد، گفت: “ادغام ما برای مصرف کنندگان و کارگران سودمند خواهد بود. به جای اینکه به رهبران تثبیت شده بازار اجازه دهد بر صنعت ما تسلط داشته باشند، رقابت را قادر می سازد. به سرعت در حال رشد است.”

در ایالات متحده، پرونده دادگاه شاهد شهادت ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، کوتیک، فیل اسپنسر، رئیس بازی های مایکروسافت و بسیاری دیگر بود. ادعاهای قابل توجهی وجود داشت، از جمله اعتقاد مایکروسافت مبنی بر اینکه سونی امسال PS5 Slim را با قیمت 400 دلار عرضه خواهد کرد.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.



تحریریه مجله بازی یک گیمر