مایکروسافت برنده شکایت علیه FTC شد


مایکروسافت در دعوی حقوقی علیه FTC پیروز شد و یکی از موانع اصلی برای تکمیل خرید Activision Blizzard را از بین برد.

پس از اعلام خرید اکتیویژن بلیزارد به ارزش 68.7 میلیون دلار توسط مایکروسافت، این شرکت آمریکایی بر سر راه نهایی شدن این قرارداد با موانع مختلفی مواجه شد و در کشورهای مختلف، نهادهای کنترلی در حال بررسی این تصاحب بودند. یکی از مهم ترین این موسسات، سازمان FTC در آمریکا بود که اخیراً سعی کرد حداقل به طور موقت و به دلیل مبارزه با انحصار، حتی موقت، از طریق دادگاه این خرید را متوقف کند. البته دقایقی پیش اعلام شد که مایکروسافت برنده این دادگاه شده است تا یکی از موانع اصلی تکمیل خرید خود را برطرف کند.

طبق حکم قاضی ژاکلین اسکات کرلی، FTC نمی تواند به طور موقت از ادامه معامله مایکروسافت با Activision Blizzard جلوگیری کند. البته FTC تا 23 جولای این اختیار را دارد که درخواست بررسی این تصمیم را داشته باشد و هنوز مشخص نیست که آیا چنین درخواستی را ارائه خواهد کرد یا خیر. این موسسه همچنین به تلاش خود برای اثبات انحصار و ضدرقابت مایکروسافت در دادگاه ادامه خواهد داد که از 11 آگوست آغاز می شود اما با رای فعلی دیگر امکان توقف موقت این قرارداد وجود نخواهد داشت.

در اطلاعیه صادر شده، کرلی گفت که “هیچ مدرکی مبنی بر اینکه نهایی کردن قرارداد مایکروسافت می تواند باعث شود کاربران پلی استیشن دسترسی به بازی Call of Duty را از دست بدهند یا رقابت در بازار بازی های ویدئویی، خدمات اشتراک و بازی های ابری را کاهش دهد، وجود ندارد.”

بخوانید  Best Buy Early Black Friday Sale Is Live, And Amazon Is Matching Some Of The Best Deals

با این حال، تا کنون CMA در بریتانیا با معامله مایکروسافت به دلیل آنچه که آن را انحصار بازار بازی های ابری می داند، مخالفت کرده است. اتحادیه اروپا این قرارداد را تایید کرده و قرارداد مایکروسافت در بیش از 35 کشور مختلف بدون مشکل به رسمیت شناخته شده است. تصمیم دادگاه فعلی در مورد اختلاف FTC با مایکروسافت می تواند یکی دیگر از تحولات مهم در راه نهایی شدن این قرارداد باشد، اما همانطور که توضیح داده شد باید منتظر اقدامات بعدی FTC و نتیجه نهایی آنها باشیم تا ببینیم سرنوشت این قرارداد چگونه خواهد بود. کسب سطح بالا در پایان خواهد بود. .

تحریریه مجله بازی یک گیمر