آخر هفته چه بازی کنیم: از Desperados تا یک پازل جذاب


در بخشی دیگر از مقالات در مورد بازی های آخر هفته، تجربه تاکتیکی و معرفی یک بازی پازل جالب را داریم. با یک گیمر همراه باشید.

اجازه دهید این هفته را در قسمت دیگری از مقالات آخر هفته بازی کنیم، دو بازی را به نمایش خواهیم گذاشت. بازی اول آخرین نسخه از سری Desperados است و بازی دوم یکی از آثار ارزشمند ژانر پازل در سال های اخیر است. بنابراین، بدون بحث بیشتر، بیایید به معرفی بازی ها بپردازیم:

جان کوپر در فیلم Desperados 3 بازی می کند

بازی Desperados 3

گیمرهای نسبتاً مسن‌تر روزهایی را به یاد می‌آورند که ساعت‌های طولانی را صرف تلاش برای یافتن چگونگی انجام ماموریت‌ها در بازی‌های تاکتیکی مانند Commandos یا Desperados بدون هیچ آموزش یا توضیحی در YouTube می‌کنند. با گذشت سال ها این بازی ها محبوبیت خود را در بین بازی سازان از دست داده اند و آثار بسیار کمی در این سبک دیده ایم. با این حال یکی از استودیوهایی که توانسته بازی های واقعا جذابی در سبک تاکتیکی بسازد، استودیو Mimeme Games است و زمان زیادی تا انتشار بازی جدیدشان باقی نمانده است. پس بد نیست به همین دلیل از این استودیو به سراغ Desperados 3 بروید.

سری Desperados اولین بار در سال 2001 با عرضه Desperados: Wanted Dead or Alive وارد دنیای بازی های ویدیویی شد و خود را به عنوان اثری ارزشمند در این سبک تثبیت کرد. با این حال، در ادامه، وضعیت مجموعه چندان ایده آل نبود. Desperados 2 و بعد از آن یک نسخه کوچک به نام Helldorado تجربه چندان موفقی نبودند و شاید بتوان از صفت بازی های آشفته بدون چارچوب مناسب برای توصیف آنها استفاده کرد. در نتیجه از سال 2007 این مجموعه کاملا بلاتکلیف و فراموش شد، اما در سال 2013 بود که THQ Nordic توانست مالکیت سری Desperados را از آتاری خریداری کند و پس از انتشار بازی Shadow Tactics: Blades of the Shogun در سال 2016، استودیوی MiMiMiGames به طور رسمی توسعه Desperados 3 را آغاز کرد.این بازی در سال 2018 معرفی شد و در سال 2020 در دسترس کاربران قرار گرفت.

بخوانید  Snag 5 بازی عالی برای رایانه شخصی فقط با 12 دلار

مرحله بازی Desperados 3

از آنجایی که بین نسخه جدید Desperados و نسخه های قبلی آن فاصله زیادی وجود داشت، Mimeme Games تصمیم گرفت تا داستان بازی را به یک پیش درآمد تبدیل کند و بازیکنان نیازی به تجربه بازی های قبلی نداشته باشند. از طرفی یک قسمت آموزشی کامل و مفصل نیز برای این بازی در نظر گرفته شده است تا حتی افرادی که تجربه زیادی در بازی های تاکتیکی ندارند نیز از آن لذت ببرند. داستان بازی در مورد شخصیت جان کوپر است. قهرمان اصلی سریال در این نسخه به دنبال یافتن شخصی به نام فرانک است. اما این ماجراجویی یک ماجراجویی تک نفره نیست و کوپر کم کم با شخصیت های مختلفی آشنا می شود که هر کدام مهارت ها و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و این تنوع جذابیت خاصی به بازی بخشیده است.

Desperados 3 به دلایل زیادی اثری ارزشمند است و این را می توان به وضوح از متای امتیاز 86 آن فهمید. این استودیو با شناخت این سبک و تجربه ای که از بازی قبلی خود به دست آورده بود، اثری خلق کرد که از یک سو اصالت و روحیه سری Desperados را دارد و از سوی دیگر آنقدر مدرن و امروزی شده است که می تواند طیف وسیعی از سلیقه ها را پوشش دهد. . مراحل بازی را می توان به روش های مختلف تکمیل کرد و خلاقیت بازیکن در استفاده از مهارت های شخصیت می تواند نتایج متفاوتی داشته باشد. به عنوان مثال، می توان دشمنان را در قالب مخفی کاری از بین برد یا حتی از اشیاء محیطی استفاده کرد تا آنها را به طور تصادفی بمیراند.

بخوانید  Beyond Good & Evil 20th Anniversary Edition رسما پس از لو رفتن نسخه قابل پخش معرفی شد

مکانیک بازی به خوبی فکر شده است و آن را به یک تجربه استراتژیک و تاکتیکی تبدیل کرده است. پیشنهاد می کنم اگر علاقه ای به این ژانر دارید و هنوز Desperados 3 را ندیده اید، حتما این روزها آن را امتحان کنید.

لوگوی بازی منیفولد گاردن

بازی کلکسیونر باغ

برای دومین بازی این هفته به سراغ پازلی گرانبها به نام Manifold Garden می رویم که تجربه ای خلاقانه و خاص در این سبک محسوب می شود. این بازی توسط ویلیام چیر ساخته شده که داستان جالبی دارد.

ویلیام چیر علاقه زیادی به آثار هنری در مقیاس بزرگ داشت و قبل از ورود به دنیای بازی های ویدیویی، روی سازه های بالن کار می کرد. با این حال، او می خواست بتواند خلاقیت خود را در دنیایی بدون محدودیت آزمایش کند و این باعث شد که وارد رسانه بازی های ویدیویی شود. چیر در مسیر ساخت بازی Manifold Garden از آثار هنری مختلفی الهام گرفت که از مهمترین آنها می توان به آثار معروف موریس اسچر اشاره کرد. او همچنین توانست دنیایی با قوانین خاص و منحصر به فرد برای بازی خود بسازد.

دنیای بازی Manifold Garden

منیفولد گاردن را می توان به عنوان یک بازی پازل با مکانیک های مبتنی بر فیزیک دسته بندی کرد. همانطور که گفته شد دنیای بازی تعریف خاص خود را از فیزیک دارد که شاید در نگاه اول عجیب و حتی سخت به نظر برسد اما پس از مدتی این قوانین را می پذیرید و به آن ها عادت می کنید. بازیکنان با انجام کارهایی مانند دستکاری گرانش معماها را حل می کنند و به مرور زمان مکانیک های جدیدی معرفی می شوند که از یکنواخت شدن بازی جلوگیری می کنند.

بخوانید  رویداد Fortnite Summer Escape امروز با انبوهی از لوازم آرایشی رایگان آغاز می شود

منیفولد گاردن جدا از گیم پلی، از نظر هنری نیز بسیار زیباست. طراحی جهان و محیط های بازی حس یک اثر کاملا متفاوت را القا می کند که به سختی می توان آن را شبیه به اثر دیگری دانست و حتی برای لذت بردن از این طراحی های هنری چشم نواز، پیشنهاد می کنم به سراغ بازی بروید که در سایت هم موجود است. پلتفرم های مختلف

در نهایت نظرات خود را در مورد بازی های این هفته با یک گیمر و کاربران آن در میان بگذارید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر