سونی 10 میلیارد دلار از ارزش بازار خود را به دلیل کاهش پیش بینی فروش PS5 از دست داد

هفته گذشته، سونی به طور قابل توجهی پیش بینی خود را برای فروش PS5 تا پایان ماه مارس کاهش داد، از 25 میلیون به 21 میلیون. به دنبال آن، سهام این شرکت تقریباً 10 میلیارد دلار از دست رفت. با این حال، به گفته CNBC، تحلیلگران می گویند کاهش حاشیه ها در تجارت اصلی بازی سونی می تواند بزرگترین نگرانی باشد.

حاشیه عملیاتی بازی سونی در سه ماهه گذشته تنها 6 درصد بود که در مقایسه با 9 درصد در سه ماهه مشابه سال 2022 کاهش یافته بود. یک تحلیلگر سهام، آتل گویال، به CNBC گفت که او انتظار دارد به دلیل “تند بادهای مختلف”، حاشیه سود بیشتر از تک رقمی باشد. شکل به خصوص ناامید کننده گویال همچنین به رکورد درآمد سونی از فروش دیجیتال، محتوای الحاقی و دانلود به عنوان دلایل دیگری اشاره کرد که باعث می‌شود این حاشیه بیشتر باشد. یکی دیگر از تحلیلگران، سرکان توتو، گفت که انتظار دارد سونی در این مرحله از چرخه عمر PS5 حاشیه های عملیاتی بهتری داشته باشد.

در حال پخش: پلی استیشن 5 – تریلر رسمی “بازی های 2024 آینده”

دقیقاً مشخص نیست که چه چیزی باعث این درآمدهای عملیاتی پایین می شود، اما سال هاست که مشخص است که ساخت بازی های ویدیویی روز به روز گران تر می شود. این یک نگرانی آشکار در اسنادی بود که به عنوان بخشی از هک باج‌افزار Insomniac در سال گذشته فاش شد، با یک نمایش اسلاید فاش شده که نشان می‌داد سونی به دلیل هزینه ساخت Spider-Man 2 بسیار بالاتر از نسخه قبلی خود، اینسامنیاک را تحت فشار قرار داده تا بودجه‌اش را پایین نگه دارد.

با توجه به اخراج کارکنان در سراسر صنعت و سایر عوامل مانند تورم، باید دید که آیا این استراتژی سونی در آینده خواهد بود یا خیر. سونی در اوایل فوریه اعلام کرد که هیچ پروژه جدید «عمده» حداقل تا آوریل 2025 منتشر نخواهد شد. سونی همچنین اعلام کرد که می‌خواهد بازی‌های زنده را بخش بزرگ‌تری از مجموعه خود قرار دهد، اما در این مسیر با موانع خاصی مواجه شد. مسیر. بزرگترین بازی زنده این شرکت، Destiny 2، اخیرا شاهد گسترش قابل توجه بعدی خود (The Final Shape) بود که از فوریه تا ژوئن به تعویق افتاد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر