دلایل لغو بازی Battlefield Mobile توسط موسس استودیوی توسعه

اگرچه احتمالاً دلایل متعددی برای لغو پروژه وجود دارد، اما الکس سروپیانبنیانگذار Industry Toys به عنوان سازنده این بازی موبایلی از شکست Battlefield می گوید 2042 یکی از دلایل اصلی لغو این بازی بود، او در مصاحبه ای اعلام کرد که واکنش های منفی گسترده به Battlefield 2042 باعث شد تا بسیاری از مردم به آینده Battlefield فکر کنند که همین موضوع باعث لغو بازی موبایل شد.

او همچنین اضافه کرد که تغییرات اپل در قوانین IDFA (یک شناسه خاص ناشناس برای تبلیغ‌کنندگان) نیز جذب کاربر را بسیار گران‌تر کرده است. نباید فراموش کنیم که با لغو بازی Battlefield Mobile، بازی Apex Legends Mobile پروژه دیگری بود که کنار گذاشته شد.

پوستر بازی Battlefield 2042

موسس استودیو بتلفیلد موبایل دلایل لغو این بازی موبایلی را فاش کرده است.

سروپیان گفت: «در ابتدا، همه بادها به نفع بتلفیلد موبایل می‌وزیدند (شرایط مناسب وجود داشت): ژانر شوتر در حال رشد بود، مجموعه بزرگی بود و ما یک تیم شگفت‌انگیز داشتیم. همش خیلی خوب بود اما سال گذشته حوادثی رخ داد. Battlefield 2042 منتشر شده است و واکنش جامعه به 2042 خوب نبوده است. ما را به فکر فرو برد همچنین اپل قوانین IDFA را تغییر داد و نسخه کوتاه و بلند اقدام اپل برای گران‌تر کردن جذب کاربر است. در نتیجه، میدان خوب با پرتاب 2042 از بین رفت و به دلیل قوانین IDFA هزینه ها به طور قابل توجهی افزایش یافت.

اگرچه Battlefield در طول سال‌ها با شکست‌هایی مواجه شده است، به نظر می‌رسد EA برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای گسترش و بهبود این سری دارد. بازی جدیدی از این سری در دست ساخت است و استودیو دایس در حال کار بر روی قسمت چندنفره آن است. Ridgeline Games مسئولیت ایجاد کمپین و داستان تک نفره را بر عهده دارد. این بازی ممکن است در سال 2024 منتشر شود. در عین حال، استودیوی Ripple Effect نیز در تلاش است تا تجربه دیگری از Battlefield را ارائه دهد.

بخوانید  نقد فیلم کرید ۳ (Creed 3) | اولین فیلم راکی بدون سیلوستر استالونه

بازی Call of Duty: Mobile از هر نظر برای اکتیویژن موفقیت آمیز بود. به خصوص از نظر درآمدزایی. اخیراً چندین ناشر بزرگ سعی کرده اند وارد صنعت بازی های موبایلی شوند تا از آن سود ببرند. شرکت الکترونیک آرتز نیز با بازی بتلفیلد موبایل سعی کرده راه رقیب خود را طی کند. اما در نهایت بازی کنسل شد.

او همچنین درباره Apex گفت: “و سپس Apex آمد و من نمی‌دانم الکترونیک آرتز درباره دلیل لغو آن صحبت کرد یا نه؛ آیا این یک بحث اقتصادی است یا هر چیز دیگری. اما شما بدون اینکه من به شما بگویم حدس می‌زنید چه اتفاقی افتاده است.”

تحریریه مجله بازی یک گیمر