بهترین‌های سال 2022: برداشت Card Shark از ژانر تاریخی هم بازیگوش و هم روشن‌کننده است



یک زن در این مهمانی حضور دارد. سبک و ظریف، او خواهرزاده یک لرد شیک است. او آرواره‌اش را زیر یک پنکه پنهان می‌کند، در حالی که به سمت میز کارت دعوت می‌شود، با قدرتی درخشان لبخند می‌زند. دست های او هنوز بد است و درک او از قوانین ضعیف به نظر می رسد. با فراموش کردن لبخند لبه چاقوی او، در یک مه مشروب مست می شوید. تنها زمانی که شب تمام می شود سکه های خود را می شمرید، متوجه می شوید که چقدر از دست داده اید و به آن لبخند خیره کننده فکر می کنید.

Card Shark در تحقیقات گسترده خود در مورد اشراف فرانسوی، به بازیکنان اجازه می دهد تا لباس های متقابل و همجنس گرایی را کشف کنند. رابطه ملموس بازی با داستان بازی، گسترده و خاص است (همانطور که قبلاً نوشته ام). Card Shark در طول تاریخ آزادانه کلاهبرداران و تقلب ها را قرض می گیرد، اما همچنین ویژگی منحصر به فرد دسته کلاس بازی کارت را در دوره زمانی خاص نشان می دهد. فرانسه کارت شارک گرفتار اصطکاک طبقاتی است، زیرا بورژوازی در حال رشد قدرت رو به رشدی دارد اما از ثروت عظیم اشرافیت حاکم نیز جدا شده است. در نهایت، کاروان های روما از آزار و اذیت اجتناب می کنند و انقلاب در حال ظهور است. شخصیت بازیکن یوجین و مربی او، کنت دو سن ژرمن، با تقلب در بازی‌های ورق‌های فوق‌الذکر، جمع‌آوری ثروت و کشف رمز و رازی در قلب سلطنت فرانسه، همه چیز را کشف خواهند کرد. در حالی که داستان روایت شده عمدتاً تخیلی است، ترکیبی از سه تفنگدار و یک کمدی طنز از آداب، شرایط اجتماعی شخصیت ها ریشه در تاریخ مادی دارد. این به تصویری که Card Shark از لباس پوشیدن متقابل، عدم انطباق جنسیتی و گذرا نشان می‌دهد، گسترش می‌یابد.

قبل از کنکاش در رابطه Card Shark با جنسیت، می‌خواهم با یک یادداشت کوتاه در مورد ضمایر و چگونگی بحث در مورد انتقال بالقوه شخصیت‌های تاریخی شروع کنم. من از ضمایر he/him و نام یوجین برای قهرمان بازی Card Shark استفاده خواهم کرد. این به هیچ وجه قصد تضعیف پتانسیل درک او به عنوان عجیب و غریب را ندارد. این وسوسه انگیز است و همیشه نادرست نیست که به شخصیت های تاریخی برچسب همجنس گرا، لزبین یا ترنس بزنیم. با این حال، باید تأکید کرد که اینها برچسب های نسبتاً مدرنی هستند که به طور ناموزون و گاه ناعادلانه با تنوع بی پایانی از افراد و هویت ها همپوشانی دارند. این برچسب ها حقایق بی عیب و نقصی نیستند که اکنون بتوانیم از آنها برای تفسیر صرف تاریخ استفاده کنیم. در عوض، آنها به طور گسترده تجربیات و هنجارهای اجتماعی را شناسایی می کنند که افراد از هر نوع خود را بر اساس آنها قضاوت و درک می کنند. من به خصوص عبارتی از عنوان تاریخچه ژانر اخیر کیت هیام را دوست دارم: “قبل از اینکه ترنس باشیم”. مفهوم این است که افراد تایید نشده جنسیتی از گذشته دارای میراث مشترک و هویت های بسیاری با ترنس های فعلی هستند، اما برچسب خاص “ترنس” نسبتا جدید است.

بخوانید  برهنه بودن و بیهوش بودن در نتفلیکس Obliterated نقشی بود که سی. توماس هاول برای ایفای آن به دنیا آمد.

اساساً، این بدان معنا نیست که ما نمی‌توانیم از شخصیت‌های تاریخی عجیب و غریب طنین‌اندازی کنیم یا معنا را استخراج کنیم. بلکه باید درک کنیم که آنها، درست مانند ما، در محدودیت ها و زبان فرهنگ اطرافشان وجود داشته اند. شاید یوجین ترنس باشد، یا مطمئناً، بازی فضای کافی برای او باقی می‌گذارد تا اینطور درک شود. اما برچسب زدن به او از زبانی استفاده می کند که حتی در داستان تاریخی اغراق آمیز Card Shark نمی توانست به آن دسترسی داشته باشد. من می خواهم هم به واقعیتی که در آن زندگی می کرد، هم اگر واقعی بود، هم احترام بگذارم و هم به هویتی که ممکن بود داشته باشد.

آنچه که رابطه کارت شارک را با این ژانر بسیار دقیق و روشنگر می کند این است که او در هر لحظه زمینه مادی و تاریخی آن را درک می کند. Card Shark علاقه کلی به کاوش در حواشی قرن 18 فرانسه دارد. خواننده اپرا و زن ترانسویستی بدنام جولی دوابینی و آهنگساز و شمشیرباز درخشان آفریقایی-فرانسوی شوالیه سنت جورج هر دو کمئوهای متعددی دارند. SW Erdnase که وجود ندارد، به نام مستعار نویسنده L’Expert و La Carte، در هر مرحله یک ژانر متمایز را به چالش می کشد، به گونه ای که به آنها اجازه می دهد در زمینه ها و فرهنگ های متنوع عبور کنند. یک اردوگاه روما به عنوان پایگاه عملیاتی کنت و یوجین نشان داده شده است، و در یکی از پیچش‌های مدرن‌تر بازی، این دو می‌توانند به صندوق کمک‌های متقابل خود کمک مالی کنند.

بخوانید  کارل اربن در حال گفتگو برای پیوستن به بازیگران فیلم دنباله دار مورتال کمبت - گزارش

راه اصلی بازی برای کشف افراد به حاشیه رانده شده از طریق قهرمان داستان است. یوجین در چندین نقطه به حاشیه رانده شدن وجود دارد. او معلول است (نمی تواند صحبت کند)، یتیم فقیر و بی سواد (در طول بازی خواندن و نوشتن را یاد می گیرد). در شروع بازی، یوجین نقش یک خدمتکار را بر عهده می‌گیرد و یاد می‌گیرد که به کنت در طرح‌های مختلف کمک کند که حول محور تقلب در کارت‌ها می‌چرخد. بسیاری از ترفندها شامل گرفتن شراب برای شمارش یا نگاه کردن به دستان بازیکنان دیگر در حین پاک کردن میز است. اما با پیشرفت او و کنت در جهان، حضور یوجین به عنوان خدمتکار بر سر میز کمتر قابل قبول می شود. وارد کنید: پانسمان متقابل.

اجرای این ژانر به یوجین و کنت اجازه می دهد تا به ثروت زن ستیز جهش کنند و یوجین را مانند عضوی از جامعه عالی جلوه دهند. یوجین از نشانگرهای جنسیتی مانند پنکه یا جعبه آرایش استفاده می‌کند تا ترفندهایی را انجام دهد. به عنوان مثال، او از یک جعبه آرایش برای دیدن دست شخص دیگری استفاده می‌کند، سپس طرفدار را به روشی خاص برای گزارش کارت‌ها به شمارش می‌برد. از آنجایی که یوجین خود را به عنوان یک زن معرفی می کند، مردان حاضر در میز معتقدند که او قادر به انجام کارهای نادرست یا بی دستی نیست. زمانی می گذرد که عملکرد ژانری آن به اندازه کافی خوب باشد، حتی اگر انتظارات آنها را زیر و رو کند. به معنای واقعی، Card Shark تجربه ژانر اجتماعی را شبیه‌سازی می‌کند و بازیکنان را ملزم می‌کند تا برای انطباق با یک نقش بازی کنند و در صورت شکست، عواقب فاجعه‌باری به همراه خواهد داشت. تقلب به همان اندازه که مهارت دارد یک بازی اجتماعی است.

بخوانید  جدایی خالق مجموعه Blazblue از شرکت Arc System Works

این بدان معنا نیست که عملکرد جنسیتی یوجین صمیمانه نیست. در لحظات انتخابی کوتاه اما گویا بازی، یوجین می‌تواند شور و شوق یا خستگی، اراده یا فراموشی خود را با عمل لباس پوشیدن بیان کند. به طور مشابه، یوجین نامی است که توسط کنت داده شده است، نامی که یوجین در نهایت می تواند آن را بپذیرد یا رد کند. این چند لحظه بیانگر بودن است، اما برای ایجاد شکاف‌های وسوسه‌انگیز در چیزی که ممکن است به نظر صرفاً نقش اول مرد به نظر برسد کافی است. بازیکن می تواند زنانگی یوجین را بپذیرد یا آن را به عنوان یک ابزار ترک کند.

با این حال، در حال حاضر یوجین نمی تواند به سادگی “به عنوان یک زن” زندگی کند. همیشه، مانند او، در درام طرح. تمرکز بازی بر این دوره باریک از زندگی اوست. اگرچه ما او را به عنوان یک قدیمی پس از انقلاب فرانسه در پایان بازی می بینیم، بسیاری از زندگی آینده یوجین به تخیل سپرده شده است. یوجین دقیقاً همان شخصیتی است که تاریخ آن را فراموش می‌کرد – که می‌توان عجیب بودنش را در شب‌های نادری که زنی فراموش‌شده برای مدت کوتاهی زندگی می‌کرد، به یادگار گذاشت.

اما مشکل این است: بسیاری از ما نیز فراموش خواهیم شد. بسیاری از افراد ترنس زمانی که می میرند یا قبل از اینکه خودشان را پیدا کنند می میرند نادرست معرفی می شوند. کارت شارک جنسیت را روان، از نظر فرهنگی و اجتماعی وابسته می‌داند، اما همیشه انتخاب یا پذیرفته شده است. این یک گذشته به حاشیه رانده شده را برجسته و آشکار می کند، اما همچنین به بازیکنان اجازه می دهد در آن شرکت کنند و آن را برای خود تعریف کنند. به دلیل رابطه واضح و بازیگوش با گذشته، دری را برای بازیکنان باز می کند تا خود را به عنوان بخشی از گستره بزرگتری از تاریخ عجیب و غریب درک کنند.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر