حقایق ترسناک درباره انیمیشن کورالاین – زومجی

اما این نظریه از کجا می آید؟ ویبی از نقل مکان خانواده کورالین متعجب شد و به کورالین گفت که مادربزرگش هرگز خانه‌اش را به خانواده‌های دارای فرزند اجاره نکرده است و هیچ دلیلی ارائه نشده است.

در ادامه، وقایع انیمه و کتاب کورالاین فاش خواهد شد

کورالین کنجکاو داستان، با عبور از این راهرو، با تفاوت های جزئی به مکانی شبیه به خانه خود می رسد. داستان زمانی عجیب‌تر می‌شود که قهرمان داستان با دوقلوهای والدینش که فقط در چشمانشان جوش دارند، ملاقات می‌کند. آنها خودشان والدین دوم کورالین را معرفی می کنند و به گرمی از او استقبال می کنند. چیزهایی که والدین واقعی کورالین به دلیل مشغله زیاد انجام ندادند.

تونل ورودی دنیای بلدام در انیمیشن کورالاین

Trapdoor راه اصلی ورود به دنیای بلدام نبود

این نظریه از یک شعر فرانسوی به نام La Belle Dame Sans Merci به معنای زن زیبای ظالم است. در این شعر شوالیه ای عاشق زنی می شود غافل از اینکه او پری است. در نهایت شوالیه در دنیای پریان به دام می افتد و می میرد. شباهت این شعر به داستان کورالین در این است که هم افسانه و هم بلدام به عشق قربانیان خود نیاز داشتند و سرانجام روح آنها را گرفتند. این بدان معناست که قربانیان آنها مجبور بودند با اراده خود به آنها عشق بدهند.

شاید انتظار داشتید در پایان کتاب یا انیمیشن پیشینه ای از بلدام ذکر شود، اما داستان به پایان رسید و خبری از این موجود مرموز نبود. در واقع نویسندگان انتخاب را به تماشاگر و خواننده واگذار کردند. اینجا بود که خلاقیت طرفداران کورالین شکوفا شد و نظریه های مختلفی در مورد ماهیت واقعی بلدام مطرح شد. در حالی که برخی او را یک جادوگر می دانند، برخی دیگر فکر می کنند او نیز انسانی بود که به پایین چاه افتاد و نتوانست خود را نجات دهد. با این حال، یکی از مشهورترین نظریه ها بیان می کند که بلدام یک پری است.

اما تفاوت فیلم و کتاب چیست؟ یکی از تفاوت های اصلی عدم حضور Vibe و مادربزرگش است. همچنین در کتاب از عروسکی که بلدام برای جاسوسی از کورالین استفاده می کند خبری نیست.

تئوری های زیادی که پیرامون انیمیشن و کتاب کورالاین وجود دارد، تمام ایده های ما را در مورد آنها تغییر می دهد و ما را از حقایق تاریک آگاه می کند. در ادامه به معروف ترین و عجیب ترین آنها خواهیم پرداخت.

قصر صورتی خانه کورالین

خلاصه انیمیشن کورالاین

انیمه کورالاین داستان دختری به نام کورالین (نه کارولین!) را دنبال می کند که با خانواده اش به خانه جدیدی نقل مکان می کند. پدر و مادر کورالین مشغول کار خود هستند، بنابراین توجه زیادی به دختر خود ندارند.

بخوانید  پسران جنگل - چگونه بیماری را درمان کنیم
جلد انیمیشن کورالاین

همسایه های کورالین از بچه های گم شده خبر داشتند

وقتی کورالین از هدف واقعی بلدام باخبر می شود و با کمک ویب از ویب فرار می کند، متوجه می شود که بلدام والدین واقعی خود را زندانی کرده است. آنها به دنبال کمک کورالین هستند، بنابراین قهرمان داستان ما مجبور می شود یک بار دیگر به دنیای بلدام بازگردد تا پدر و مادرش و روح قربانی قبلی بلدام را نجات دهد.

پایان انیمیشن کورالاین

پایان فیلم در واقع پایان خوشی نبود

کورالین در طی گشت و گذار در خانه جدیدشان، یک دریچه اسرارآمیز با پشتی آجری پیدا می کند، اما قرار نیست برای همیشه به همین شکل بماند. زیرا در شب، کورالین از یافتن راهرویی روشن که به مکان دیگری منتهی می شود شگفت زده می شود.

نکته این است که اگر در حال حاضر دنیای واقعی وجود ندارد، چرا باید در دنیای واقعی جادو وجود داشته باشد؟ به غیر از آن، والدین اساساً هر کاری که می توانند انجام می دهند تا فرزندشان را از آسیب دور نگه دارند، نه اینکه از آنها بخواهند خود را در معرض آسیب قرار دهند. طرفداران بر این باورند که همه اینها بخشی از برنامه و بازی فکری بلدام برای بازگرداندن کورالین یا حداقل ایجاد توهم به کورالین بود. این یک نظریه محبوب در بین طرفداران است که کورالین هرگز از دنیای بلدام فرار نکرد.

چشم دکمه انیمیشن مرجانی

تفاوت کتاب و فیلم کورالین

بلدام با دوختن دکمه به جای چشم، روح کودکان را تسخیر می کند

بلدام، مادر چشم دکمه ای در انیمیشن کورالاین

طبیعت اصلی بلدام

با این حال، ترسناک ترین قسمت کتاب در مورد تونلی است که این دو جهان را به هم متصل می کند. در کتاب نه تنها خبری از راهروی ارغوانی و زیبا نیست، بلکه با راهرویی تاریک روبرو هستیم. از توصیفات کورالین، تونل زنده است، کاملاً از حضور او آگاه است، گرم است و با پشم پوشیده شده است. در واقع، به نظر می رسد که این موجود حتی از بلدام بزرگتر و ترسناک تر است.

حقایق پنهان انیمیشن Coraline

معلوم است که چیزی اشتباه است و دیر یا زود حقیقت آشکار خواهد شد. مادر دوم کورالین به او می‌گوید که اگر می‌خواهد برای همیشه آنجا بماند، باید روی چشم‌هایش دکمه بدوزد. البته کورالین موافق نیست و پس از آن همه چیز به تدریج ظاهر زیبا و فریبنده خود را از دست می دهد و چهره واقعی خود را به خود می گیرد. حالا کورالین باید هر کاری کند تا برای همیشه در دنیای مادر دوم که نام اصلی او بلدام است گیر نکند.

بخوانید  فیلم رنفیلد نیک کیج امروز یک بازی به سبک بازماندگان خون آشام دریافت می کند
شاید از خود بپرسید که بین کتاب و انیمه کدام ترسناک تر است؟ به عنوان کسی که هم کتاب و هم انیمه را خوانده‌ام، می‌توانم بگویم که کتاب کمی ترسناک‌تر است و دلایل مختلفی برای آن وجود دارد. مثلاً در بخشی از کتاب بلدام می گوید مادرش را با دستان خودش در قبر گذاشته و وقتی مادرش می خواهد بلند شود او را روی سرش غلت می دهد! همچنین در قسمت آخر کتاب، وقتی کورالین گربه را به سمت بلدام پرتاب می کند، مایع سیاه رنگی از صورت زخمی بلدام می چکد.

در پایان انیمیشن متوجه شدیم که خواهر دوقلوی مادربزرگ وایب یکی از قربانیان بلدام بوده است. بر اساس این نظریه، مادربزرگ ویبی از ترس از دست دادن نوه اش تصمیم می گیرد خانه خود را به خانواده ای با فرزندان اجاره کند. به این ترتیب، آن کودک به جای Vibe قربانی می شود.

آیا تا به حال انیمه Coraline را تماشا کرده اید یا کتاب را خوانده اید و احساس کرده اید که پایان آن منطقی نیست؟ گویی حقایق خاصی هنوز پشت پرده پنهان است. اگر این فکر را داشته اید، تنها نیستید. سال‌هاست که طرفداران کورالاین درباره وقایع و پایان آن نظریه‌پردازی کرده‌اند و در اینجا می‌خواهیم به مهم‌ترین آنها بپردازیم. اما قبل از آن، برای یادآوری آن، بهتر است خلاصه ای از تاریخچه آن را با هم مرور کنیم.

اکثر طرفداران کورالاین فکر می کنند که فیلم پایان خوشی نداشت

انیمیشن Coraline در واقع بر اساس کتابی به همین نام نوشته نیل گیمن ساخته شده است. گیمن در واقع این کتاب را به قصد گفتن داستانی برای نوه‌اش که عاشق داستان‌های ترسناک بود، نوشت. شاید جالب باشد بدانید که کلمه Coraline در واقع یک اشتباه تایپی بود که نیل گیمن آن را دوست داشت و بنابراین تصمیم گرفت همین نام را حفظ کند. تفاوت های کوچک و بزرگ بین کتاب و فیلم، تجربه هر دو را کاملاً منحصر به فرد کرد.

یکی از معروف ترین نظریه های کورالاین این است که چاه کشف شده توسط کورالین در اصل راه اصلی ورود به دنیای بلدام بوده است. در سخنان خود به کورالین، وایب می گوید که اگر کسی در چاه بیفتد، می تواند آسمان پرستاره را حتی در روز روشن ببیند. اگر دقت کرده باشید، در همان دقایق ابتدایی انیمیشن، عروسک از آسمان پرستاره به دست بلدام می رسد.

بخوانید  CoD: Warzone 2.0 و DMZ Stronghold and Darksite Guide

داستان کورالین ظاهراً به خوبی و خوشی تمام شد. کورالین موفق شد بلدام را شکست دهد و نه تنها روح قربانیان قبلی خود را آزاد کرد، بلکه پدر و مادرش را نیز نجات داد و همه آنها همیشه با خوشحالی زندگی کردند. اما، نشانه هایی وجود دارد که حقیقت تاریکی را در پس این پایان آشکار می کند. در واقع، این نشانه ها آنقدر قوی هستند که اکثر طرفداران کورالاین فکر می کنند که فیلم پایان خوبی نداشته است.

وقتی کورالین بعد از گم شدن والدین واقعی اش، خانم فورس و اسپینک همسایه هایش را ملاقات می کند، شیشه های آب نبات را می بینیم که روی هر کدام یک تاریخ نوشته شده است. 1921، 1936 و 1960; به گفته طرفداران، این تاریخ ها دقیقاً مطابق با سال ناپدید شدن سایر قربانیان بلدام است. کورالاین در بخشی از کتاب و فیلم با این کودکان روبرو می شود و لباس و گفتار آنها با دوره زمانی که در آن زندگی می کردند مطابقت دارد.

مادربزرگ وایب کورالین را قربانی کرد تا نوه اش را نجات دهد

این چاه مرموز توسط حلقه ای از قارچ احاطه شده است. طبق افسانه ها، ورود به این حلقه که حلقه پری نامیده می شود، عواقب ناخوشایندی مانند ناپدید شدن و دردسر ابدی در دنیای پریان به دنبال خواهد داشت. این دقیقاً همان کاری است که کورالین از روی نادانی انجام می دهد.

ما مشتاقانه منتظر شنیدن نظریه های شما هستیم. آیا کتاب را خوانده ای؟ فراموش نکنید که نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

در یوتیوب تماشا کنید

کورالین زمانی که به دنیای بلدام سفر می کرد در آنجا می خوابید، اما روز بعد در دنیای واقعی از خواب بیدار می شد. ما هرگز ندیدیم که کورالین در نیمه های شب از خواب بیدار شود و به اتاق خواب اصلی خود برگردد. یا اصلا چرا باید این کار را بکند؟ بر این اساس نظریه ای وجود دارد که اولین باری که کورالین وارد دنیای بلدام شد برای همیشه در آنجا گرفتار شد و بازگشت به دنیای خودش توهمی بیش نبود و هر بار که به خواب می رفت به سطح عمیق تری می رفت. .