با فدیورس، شبکه اجتماعی آشنا شوید

برنامه های مختلف: بر خلاف شبکه های اجتماعی متمرکز که کاربران را به یک برنامه رسمی محدود می کنند، در دنیای Fedverse برنامه های مختلفی برای هر پلتفرم وجود دارد. پس از بررسی گزینه های موجود می توانید یک برنامه را انتخاب و نصب کنید. برای مثال، اگر کاربر Mastodon هستید، Tusky، Moshidon و Fedilab محبوب‌ترین جایگزین‌های اپلیکیشن رسمی Mastodon هستند.

برچسب گذاری محتوا: هشدار محتوا بخشی از فرهنگ قوی FedEx است. زمانی که کاربر احساس می کند که محتوایش به دلایل مختلف برای مخاطب مناسب نیست، برچسب هشداری روی پست خود می گذارد. این به سایر کاربران کمک می کند آنچه را که می بینند کنترل کنند. پاسخ به این مجموعه از پست ها به طور خودکار برچسب اصلی را حفظ می کند.

“هشدار محتوا” این بخشی از فرهنگ قوی فدیورس در نظر گرفته می شود.

متن جایگزین برای تصاویر: همیشه به تصاویری که به اشتراک می گذارید یک متن جایگزین مفید و توصیفی بدهید (البته نیازی به توضیح بیشتر نیست). این باعث می شود کاربران نابینا و کم بینا بتوانند پست شما را درک کنند. از سوی دیگر، متن جایگزین به مخاطبان شما کمک می کند تا در صورت وجود طنز پنهان در محتوای بصری شما، سریعتر درک کنند. همچنین توجه داشته باشید که اکثر کاربران تصاویر را بدون متن جایگزین ارسال مجدد نمی کنند.

هشتگ ها را دنبال کنید: برخی از پلتفرم های FedEx مانند Mastodon و Friendica به کاربران اجازه می دهند تا هشتگ خاصی را دنبال کنند. در این صورت پست های حاوی هشتگ فوق در تایم لاین کاربر به عنوان پست های فالوورهای کاربر نمایش داده می شود و کاربر ممکن است با افراد دیگری که علایق مشترکی با او دارند ملاقات کند.

بخوانید  یکی از بهترین ویژگی‌های جدید WoW: Dragonflight با ترک تحصیل مواجه است، اما تغییرات به زودی در راه است.

بدون سرور مرکزی امنیت حریم خصوصی شما را به سطح بالایی افزایش می دهد زیرا یک شرکت بزرگ داده های شما را با استفاده از الگوریتم های خود جمع آوری نمی کند. به این ترتیب هیچ تبلیغی نخواهید دید و یا هیچ فالووری لایک و کامنت شما را دنبال خواهد کرد.

امکان راه اندازی سرور شخصی: هر کسی می‌تواند نمونه خود را از FedEx راه‌اندازی کند. برای انجام این کار، باید یک سرور اجاره کنید، سپس یکی از پلتفرم های شبکه اجتماعی فدکس را نصب کنید که اغلب رایگان و متن باز هستند. در مرحله بعد، وب سایت خود را به دوستان خود معرفی کنید یا یک انجمن ایجاد کنید و قوانین و موضوع نمونه خود را توسعه دهید. اکنون کاربران می توانند با مراجعه به وب سایت شما حساب های شخصی خود را ایجاد کنند.

نظارت بر محتوا؛ چالش بزرگی که فدیورس با آن مواجه است

تعدیل محتوا (اعتدال) در Fedverse به فرآیند مدیریت و اجرای دستورالعمل‌ها و قوانین جامعه در یک شبکه اجتماعی فدرال اشاره دارد و شامل مواردی مانند نظارت بر رفتار کاربر، رسیدگی به موارد نقض حقوق پلت فرم و سایر اقدامات با هدف حفظ امنیت و کلی است. محیط آنلاین

تحریریه مجله بازی یک گیمر