اکتیویژن بلیزارد شکایت خود را با دولت ایالات متحده در مورد مسائل ورزشی ضدرقابتی حل و فصل کرد

ما همیشه معتقد بوده‌ایم و هنوز هم معتقدیم که مالیات تعادل رقابتی قانونی است و تأثیر منفی بر حقوق بازیکنان نداشت. این مالیات هرگز اخذ نشد و لیگ‌ها به‌طور داوطلبانه آن را از قوانین ما در سال 2021 حذف کردند. ما به اکوسیستم بازیکنان متعهد هستیم. اکتیویژن بلیزارد گفت: با غرامت و مراقبت های بهداشتی منصفانه و همچنان دارای کمترین محدودیت سیستم جبران حرکتی بازیکنان در هر لیگ ورزشی بزرگی است.

شکایت DOJ ادعا کرد که Activision Blizzard از “مالیات تعادل رقابتی” در Call of Duty League و Overwatch League استفاده کرده است. وزارت دادگستری می‌گوید این اقدامی ضدرقابتی بود که برای جریمه کردن تیم‌ها در هر لیگ زمانی که دستمزد یک بازیکن از یک آستانه خاص فراتر رفت، اعمال شد.

جدید: وزارت دادگستری از Activision Blizzard به دلیل آنچه که آن را “حقوق دستمزد” برای بازیکنان ورزش های الکترونیکی در لیگ های Overwatch و Call of Duty نامید شکایت کرده است. اکتیویژن بلیزارد با تسویه حساب موافقت کرده است. pic.twitter.com/sab6PcXavI

– سیسیلیا دآناستاسیو (@cecianasta) 3 آوریل 2023

این حکم رضایت موقت در ثبت فدرال ایالات متحده منتشر خواهد شد و هر کسی 60 روز فرصت دارد تا نظر خود را درباره آن ارسال کند. پس از آن، دادگاه منطقه ای ایالات متحده در واشنگتن دی سی تصمیم نهایی را صادر خواهد کرد.

«حکم رضایت پیشنهادی با Activision همچنین اکتیویژن را ملزم می‌کند تا تأیید کند که تمام مالیات‌های تعادل رقابتی در لیگ‌های حرفه‌ای ورزش‌های الکترونیکی خود پایان داده است، سیاست‌های بازنگری شده در انطباق با انحصار و حفاظت از حریم خصوصی، افشاگران، و ارائه اخطار و توضیح درباره قضاوت نهایی به تیم‌ها. وزارت دادگستری گفت و بازیکنان در لیگ های حرفه ای ورزش های الکترونیکی آن.

بخوانید  کاهش پهنای باند حافظه SSD در برخی از مدل های استیم دک

این پایان مشکلات Activision Blizzard نیست، زیرا بخش ضد انحصار وزارت دادگستری از دادگاه می‌خواهد تا یک “حکم رضایت” را تصویب کند که از اجرای قوانین جدید Activision Blizzard جلوگیری می‌کند که به طور مستقیم یا غیرمستقیم مانع از محدود شدن درآمد بالقوه بازیکنان لیگ‌های ورزشی Activision می‌شود. اگر یک تیم از مقدار معینی غرامت فراتر رود، به صورت حقوق، مالیات، جریمه یا ابزارهای دیگر.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.



به گزارش بلومبرگ و رویترزاکتیویژن بلیزارد با حل و فصل این پرونده موافقت کرده است. این دادخواست امروز 12 فروردین تشکیل شد و در همان روز به پایان رسید. رویترز گزارش داد که این توافق باید توسط یک قاضی فدرال تایید شود، اما در صورت تصویب، اکتیویژن باید از تعیین سقف یا محدودیت در حقوق بازیکنان یا تیم‌های ورزشی خودداری کند.

اکتیویژن بلیزارد به GameSpot گفت که مالیات موجودی رقابتی را با دقت طراحی و اجرا کرده است تا به گیمرها کمک کند تا «فرصت‌های شغلی خلاقانه و بادوام» را در لیگ‌ها دنبال کنند. اکتیویژن بلیزارد همچنین معتقد است که هرگز از کسی برای پرداخت مالیات درخواست نکرده است و اشاره کرده است که این مالیات در سال 2021 حذف شده است.

وزارت دادگستری ایالات متحده شکایت ضد انحصار مدنی را ثبت کرد علیه شرکت Call of Duty، ادعا می‌کند که Activision Blizzard قوانینی را برای لیگ‌های ورزشی Overwatch و Call of Duty و بازیکنانی که ضد رقابت هستند وضع کرده است. DOJ می گوید Activision Blizzard نقض می کند قانون شرمن.

“بازی‌های ویدئویی و ورزش‌های الکترونیکی امروزه یکی از محبوب‌ترین و سریع‌ترین شکل‌های سرگرمی در حال رشد در جهان هستند، و بازیکنان حرفه‌ای ورزش‌های الکترونیکی – مانند همه کارگران – برای خدمات خود مستحق مزایای رقابت هستند. رفتار Activision مانع از وقوع این امر شد.” رئیس جاناتان کانتر گفت. محاکمه امروز به وضوح نشان می دهد که بخش ضد انحصار به محافظت از کارگران در همه انواع صنایع در برابر رفتارهای ضد رقابتی متعهد است.

به نوبه خود، اکتیویژن بلیزارد به GameSpot می گوید که معتقد نیست هیچ قانونی را نقض کرده است، و به نظر می رسد که پرونده در همان روزی که تشکیل شد حل و فصل شده است. این دومین شکایت بزرگ دولت ایالات متحده در مورد Activision Blizzard بود که در حال حاضر در حال بررسی است، زیرا مایکروسافت توسط FTC به دلیل پیشنهاد خرید این شرکت مورد شکایت قرار گرفته است.

وزارت دادگستری گفت اقداماتش علیه Activision Blizzard بخشی از “هدف گسترده تر” بخش ضد تراست برای کمک به بهبود سوء استفاده از بازار کار است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر