امکان خرید سازنده انگری بردز توسط سگا با قراردادی به ارزش یک میلیارد دلار

بر اساس گزارش جدیدی از وال استریت ژورنال، سگا در آستانه خرید Rovio، سازنده سری بازی های Angry Birds به مبلغ یک میلیارد دلار است. به گفته افرادی که با این معامله آشنا هستند، سگا می تواند تا اواسط هفته جاری این معامله را تکمیل کند و به نظر می رسد مذاکرات بین دو شرکت به آرامی انجام شود. با توجه به حجم این قرارداد، ابتدا باید توسط نهادهای نظارتی بررسی شود. با این حال، به نظر نمی‌رسد که بررسی یا مواجهه با موانع عمده این معامله به زمان زیادی نیاز داشته باشد.

نظر شما در مورد این خبر چیست؟ آن را با تیم یک گیمر و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

Rovio یک شرکت توسعه دهنده مستقر در فنلاند است که در سال 2009 با انتشار بازی Angry Birds نقش مهمی در رونق بازی های موبایل ایفا کرد. محبوبیت سریال پرندگان خشمگین در گذشته به حدی بود که چندین محصول فرعی و نمایشی از آن منتشر شد. با این حال، محبوبیت پرندگان خشمگین در بین گیمرها به تدریج کاهش یافت.

طبق گزارش ها، سگا در حال نهایی کردن قرارداد خرید Rovio به مبلغ یک میلیارد دلار است.

اوایل سال جاری، Rovio مذاکراتی را برای پیوستن به Playtika با مبلغ 800 میلیون دلار آغاز کرد، اما در نهایت این معامله به نتیجه نرسید. به نظر می رسد سگا در حال تلاش برای نهایی کردن معامله برای خرید Rovio با بهترین پیشنهاد خود است. با این حال باید منتظر اعلام رسمی و تایید نهایی این قرارداد باشیم.

بخوانید  فقط با ۵ دلار اشتراک ۱ ماهه Xbox Game Pass Ultimate را دریافت کنید

سگا سابقه طولانی در ادغام با سایر شرکت های فعال در صنعت بازی دارد. به عنوان مثال، در سال 2004 این ناشر با سازنده ماشین آلات Sammy ادغام شد تا انواع محصولات سرگرمی از جمله بازی های آرکید تولید کند. با توجه به این سابقه، اضافه شدن سری Rovio و Angry Birds که همچنان در بین گیمرهای موبایل محبوب و شناخته شده است، منطقی به نظر می رسد.