آیا هدفون های بی سیم می توانند بهتر از هدست های بازی عمل کنند؟ بررسی Razer Hammerhead


من همیشه هدفون های بی سیم را به عنوان گزینه صوتی مورد استفاده برای راحتی در نظر گرفته ام. وقتی بیرون از خانه به موسیقی یا پادکست گوش می‌دهم، یک مجموعه مناسب از هدفون‌ها جواب می‌دهند و حجمشان بسیار کمتر از راه رفتن در مکان‌های عمومی با یک جفت هدفون است. و گاهی اوقات هدفون های سیمی که به کنترلر پلی استیشن یا ایکس باکس من وصل شده اند کافی است. مطمئناً هدفون‌های رده بالایی وجود دارند، اما گزینه‌های بی‌سیم اغلب به اتصال بلوتوث وابسته هستند و در زمینه بازی، تأخیر مطمئناً یک مشکل است. اما یکی از معدود هدفون هایی که این شکاف را پر می کند – این است Razer Hammerheads (مدل Pro Hyperspeed، به طور خاص)– کیفیت صوتی عالی و اتصال با تأخیر کم را ارائه می دهد.

اما اگر سوال این است که آیا هدفون می تواند Razer Hammerheads در این مورد، یک هدست بازی را جایگزین کنید، پاسخ کوتاه این خواهد بود: بله، اما با برخی اخطارهای قابل توجه. اگرچه آنها با صدای جسور و باس جامد می درخشند، عمر باتری اصلی ترین نقطه ضعف است، به خصوص وقتی صحبت از جلسات طولانی بازی می شود. Hammerheads دارای برخی ویژگی های مفید برای راه اندازی است، مانند حذف نویز فعال (ANC)، حالت گوش دادن به محیط و بی سیم با تأخیر کم. حالت علاوه بر دانگل 2.4 گیگاهرتزی که تأخیر حتی کمتری را ارائه می دهد. این به آن‌ها سطحی از تطبیق‌پذیری می‌دهد که به ندرت در سایر دستگاه‌های صوتی مبتنی بر بازی دیده می‌شود، فقط انتظار داشته باشید که اغلب آنها را در جعبه شارژ قرار دهید. و انتظار از دست دادن 200 دلار آمریکا برای آنها را داشته باشید.

هدفون Razer Hammerhead Pro Hyperspeed Wireless.
هدفون Razer Hammerhead Pro Hyperspeed Wireless.

کیفیت صدا

من حدود یک هفته است که از هدفون Razer Hammerhead استفاده می‌کنم و ایرپادهای استاندارد Apple خود را برای گوش دادن به موسیقی و پادکست از تلفنم و هدست‌های مختلفی که برای تنظیمات چندگانه بازی‌ام دارم، جایگزین کرده‌ام. این شامل Nintendo Switch، PlayStation 5، یک Asus ROG Ally دستی، و یک کامپیوتر بازی، که همگی به من اجازه می‌دهند تا نحوه کار Hammerheads را در تنظیمات مختلف تجربه کنم.

به طور کلی، در نمایه صدای پیش‌فرض (که در برنامه Razer Audio به عنوان “THX” مشخص می‌شود)، افت‌های تند بدون تسلط بر فرکانس‌های دیگر می‌درخشیدند، خواه سازهای متنوعی که در موسیقی J-Pop و لاتین در حال حاضر در لیست پخش من شنیده می‌شود، یا باس. -هیپ هاپ سنگین که اغلب بخشی از چرخش منظم من است. با روشن بودن ANC، می‌توانستم مکالمات پادکست را در حین سوار شدن بر قطارهای پر سر و صدا قدیمی BART اینجا در منطقه خلیج بشنوم. ANC Hammerheads ایزوله کامل نویز را ارائه نمی دهد (و من به طور کلی ترجیح می دهم از ANC برای آگاهی از محیط اطراف خود استفاده نکنم)، اما برای برخی موقعیت ها یک مزیت مناسب است.

بخوانید  بهترین کنترلر 8BitDo برای سوئیچ و رایانه شخصی به کمترین قیمت تا کنون رسیده است

در مورد بازی‌ها، من تحت‌تأثیر قرار گرفتم که چگونه آنها با ارکستراسیون جسورانه Final Fantasy XVI در نبردهای پر هرج و مرج پر از توانایی‌ها و جلوه‌های صوتی که با یکدیگر برخورد می‌کردند، برخورد کردند. این می‌تواند به‌طور شنیده‌ای طاقت‌فرسا باشد، و تنظیمات درجه پایین‌تر باعث می‌شود که همه آن عناصر به نظر در حال تکان خوردن باشند، اما Hammerheads یک تجربه شنیداری لذت‌بخش را ارائه می‌دهد. در PS5، من مجبور بودم از دانگل بی سیم فوق سریع 2.4 گیگاهرتزی استفاده کنم، اما در سوییچ و Asus ROG Ally، به حالت “بازی” بلوتوث کم تاخیر تغییر کردم. برای Zelda: Tears of the Kingdom و Diablo 4، به‌ترتیب، من بسیار هیجان‌زده بودم که از هدفون‌ها کیفیتی در سطح هدفون دریافت کنم، بدون اینکه نگران عدم هماهنگی گیم‌پلی و صدا باشم.

با توجه به ماهیت هدفون، Hammerheads به اندازه هدفون Sennheiser HD 599 که من به طور منظم از آن استفاده می‌کنم، صحنه صوتی گسترده‌ای را ارائه نمی‌دهد – نه آن‌طور که انتظار داشتم. اما صدای موقعیتی بسیار عالی است، که من تجربه چند دور بازی Valorant و اجرای سیاهچال ها در Final Fantasy XIV را داشتم. در حالی که می‌توانستم از حالت بازی بلوتوث با رایانه شخصی خود برای این بازی‌ها استفاده کنم، به دانگل بی‌سیم 2.4 گیگاهرتزی بازگشتم تا تأخیر را تا حد امکان به حداقل برسانم، و پاسخگویی مشابه دیگر هدست‌های بازی بی‌سیم بود که استفاده می‌کردم، بنابراین احساس نکردم. در مضیقه بازی Valorant (مشکلات مهارتی به کنار).

ویژگی ها و توابع

خوب است که می شنویم که Razer چگونه در مورد کیفیت صدا کوتاهی نکرده است – و با قیمت 200 دلار، من چیزی کمتر از آن را انتظار ندارم. علاوه بر این، تعداد انگشت شماری از ویژگی ها به Hammerheads تطبیق پذیری عالی می دهد. همانطور که در بالا ذکر شد، شما یک دانگل USB-C با فرکانس 2.4 گیگاهرتز را دریافت می کنید که با Hammerhead Pro Hyperspeed برای زمان پاسخگویی بی سیم در حد هدفون ارائه می شود. با این حال، مشکل من با این، شکل خود دانگل است – شکل “L” اتصال به پشت رایانه شخصی من را دشوار می کند و سایر پورت های اطراف آن را مسدود می کند. این یک شکایت جزئی است که می توان آن را حل کرد، اما اگر قصد دارید از آن ها در رایانه شخصی استفاده کنید، امیدواریم پورت های USB-C شما هیچ ورودی اصلی در اطراف خود نداشته باشند.

شرحی ارائه نشده است

اتصال استاندارد بلوتوث برای موسیقی و پادکست در آیفون 12 پرو من به خوبی کار می کرد، اگرچه آزاردهنده بود که گوشی من هر بار که آنها را از قاب بیرون می آوردم یا آنها را از گوشم بیرون می آوردم، آنها را به یاد می آورد. اغلب اوقات جفت شدن خودکار طبق انتظار عمل می کرد، اما گاهی اوقات جفت کردن دستی آنها در زمان های به ظاهر تصادفی ایده آل نبود. در مورد پخش خودکار/مکث هنگام برداشتن و قرار دادن هدفون، نکات عجیب و غریبی وجود دارد. یک مثال رایج زمانی است که من در حال گوش دادن به یک ویدیوی YouTube هستم. برداشتن هدفون باعث توقف موقت ویدیو می شود اما به طور خودکار موسیقی در Spotify پخش می شود. اینها عوامل تعیین کننده نیستند، بلکه معایبی هستند که باید در نظر گرفته شوند.

بخوانید  Amazon B1G1: 50% تخفیف شامل بازی های رومیزی و کتاب برای کل خانواده

و همانطور که در بالا ذکر شد، حالت بازی بلوتوث یک ویژگی حیاتی است که به شما امکان می دهد صدا و بازی همزمان شوند و در عین حال از مزایای اتصال بلوتوث لذت ببرید. زمان پاسخگویی آن حدود 60 میلی‌ثانیه است و می‌توان آن را با سه ضربه زدن روی خود هدفون فعال کرد. و به هر حال برای انواع بازی هایی که روی دستی بازی می کنم به اندازه کافی خوب است. ANC به اندازه کافی مناسب است که مزاحمت های خارجی را از بین ببرد یا صداهای شدیدتر را کاهش دهد، اگرچه به اندازه سایر هدفون های رده بالا قوی نیست. از طرف دیگر، حالت محیطی صدای بیرون را برای کسانی که هنوز می خواهند از محیط اطراف خود آگاه باشند، کمی تقویت می کند، که من همیشه هنگام بیرون رفتن از آن استفاده می کنم.

با استفاده از برنامه Razer Audio (فقط از طریق iOS و Android موجود است)، می‌توانید ژست‌های حرکتی مختلف مانند ANC یا محیط روشن/خاموش، کنترل‌های رسانه، جابه‌جایی بین بلوتوث و 2.4 گیگاهرتز و فعال‌سازی حالت بازی بلوتوث را مجدداً ترسیم کنید. به‌راحتی بین ویژگی‌ها جابه‌جا شوید، علاوه بر کنترل‌های دستی برنامه. اگرچه نمایه پیش‌فرض “THX” را کافی یافتم، چندین پروفایل صدا برای انتخاب و 10 باند فرکانس DIY وجود دارد.

همه این ویژگی‌ها بسیار جالب هستند، اما چیزی باید به شما بدهد (به غیر از «-200 دلار» در صورت‌حساب بانکی شما)، که ما را به عمر باتری می‌رساند.

عمر باتری

وقتی صحبت از هدفون های بی سیم به میان می آید، بدون شک عمر باتری به اندازه کیفیت صدا، راحتی یا هر ویژگی پشتیبانی کننده دیگری مهم است. به هر حال، اگر با شارژ کامل آنقدر دوام نداشته باشند، چه فایده ای برای این همه سناریوهای مختلف دارند؟ حتی در مقایسه با سایر هدفون‌هایی که استفاده کرده‌ام، مانند Creative Outliers یا Apple Airpods اصلی من (Gen 2)، Hammerheads از نظر عمر باتری عقب‌مانده است، اگرچه مدت زمان ماندگاری آنها به ویژگی‌هایی که استفاده می‌کنید بستگی دارد.

Razer Hammerheads در کنار Apple Airpods.
Razer Hammerheads در کنار Apple Airpods.

با فعال بودن ANC و در سطح صدای حدود 75 درصد، با شارژ کامل حدود 3.5 ساعت می‌توانم دریافت کنم، و با استفاده از اتصال 2.4 گیگاهرتز یا حالت بازی بلوتوث، کمی کمتر می‌توانم. بدون ANC و در بلوتوث استاندارد، می توانید حدود 4.5 ساعت فشار دهید. برای رفت‌وآمدهای روزانه، پروازها، پیاده‌روی‌های طولانی یا کار روزانه، می‌توانم با این محدوده‌ها کنار بیایم، تا زمانی که یادم باشد قبل از استفاده آنها را در جعبه خود قرار دهم. خود کیس از طریق USB-C شارژ می شود و می تواند بیش از سه بار شارژ کامل را در خود نگه دارد. هنگامی که نشانگر کم بودن باتری خاموش شد، Hammerheads را در جعبه قرار دادم و حدود 20 دقیقه بعد با هر دو هدفون کاملاً شارژ شده برگشتم.

بخوانید  فیلم Super Mario Bros. : هر آنچه در مورد فیلم انیمیشن نینتندو با بازی کریس پرت می دانیم

با این حال، در مقایسه، هدفون های دیگر در این سناریوها می توانند تا شش ساعت یا بیشتر دوام بیاورند. و البته، هدست‌های بازی در حوزه‌ای کاملاً متفاوت از نظر عمر باتری هستند – برای مثال، Logitech G Pro X 2 که چندی پیش بررسی کردم، یک هفته کامل پس از شارژ کامل دوام آورد. در مورد بازی‌هایی که می‌توانید در مسابقات رقابتی، حملات یا کمپین‌های تک نفره غوطه‌ور شوید، عمر باتری کوتاه اغلب می‌تواند شتاب را از بین ببرد. من اغلب به هدفون برمی گشتم و به جای اینکه منتظر بمانم تا هدفون دوباره شارژ شود، به استفاده از آنها ادامه دادم. بخشی از این آهنگ و رقص فقط ماهیت هدفون های بی سیم است، اما حتی در کلاس دستگاه های صوتی خود، Razer Hammerheads در انتهای پایینی قرار دارد.

حکم

با این حال هدفون Razer Hammerhead Pro Hyperspeed برای انجام این کار، 200 دلار احتمالا برای اکثر مردم به اندازه کافی بالا خواهد بود – شما به هدفون ها و هدفون های رده بالا با این قیمت نزدیک می شوید. اما زمانی که شرکت هایی مانند اپل هدفون های پریمیوم خود را در این رنج قیمت دارند، Razer انجام دادن به آنها پول بدهند بین کیفیت صدای درجه یک و مجموعه ویژگی‌هایی که باعث می‌شود آن‌ها همه‌کاره‌تر از اکثر هدفون‌ها باشند، Hammerheads در این زمینه فوق‌العاده هستند. ارزش به نحوه استفاده از آنها بستگی دارد – اگر چیزی را هم به عنوان یک دستگاه صوتی اصلی برای بازی و هم به عنوان هدفون روزمره برای موسیقی و پادکست می خواهید، قطعاً آنچه را که برای آن پرداخت می کنید دریافت خواهید کرد. مانع اصلی سر و کار داشتن با عمر نسبتاً کوتاه باتری است، و اگر برای شما خوب است، من راحت Razer Hammerheads را توصیه می کنم.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر