نقص طراحی محفظه بخار، علت احتمالی دمای عملکرد بالای AMD Radeon RX 7900

دمای عملکرد AMD Radeon RX 7900 XTX

تغییر دمای عملکرد AMD Radeon RX 7900 XTX در هر چرخش

نظریه دیگری که در این زمینه مطرح شده است مشکل ساز است محفظه بخار در این یک خنک کننده کارتی است. هنگامی که دو کارت از آزمون Furmark عبور می کنند، چرخاندن کارت ها از حالت عمودی به افقی و بالعکس باعث افزایش چشمگیر دما می شود. حتی بازگرداندن نقشه به حالت قبلی نیز مشکل را کاهش نمی دهد. این مشکل هم برای کارت های سفارشی و هم برای مدل مرجع سری RX 7900 وجود دارد.

یک یوتیوبر با بررسی سناریوهای مختلف سعی کرد مشکل دمای بالای کارت های گرافیک جدید AMD Radeon RX 7900 را حل کند. ریشه کن کردن

Der8auer یک مبنای ویژه طراحی کرد تا نشان دهد که وزن و گرانش کولر ممکن است دلیل دمای کار بالاتر در حالت افقی باشد. اما به دلیل عدم وجود تفاوت معنی دار در نتایج آزمون در دو مورد، این نظریه رد می شود. سپس، پس از اینکه Der8auer کولرها را باز کرد و براکت نگهدارنده کولرها را که در تماس مستقیم با VRM است، جدا کرد، این احتمال وجود دارد که شکاف کوچک ایجاد شده بین این دو، در عملکرد خنک کننده کارت اختلال ایجاد کند. باز هم یک تست ساده نشان می دهد که مشکل این هم نیست.

زمانی که کارت های گرافیک A و B به صورت افقی نصب می شوند، تنها پس از یک دقیقه به سقف حرارتی (110 درجه سانتی گراد) می رسد و فرکانس کاری آن کاهش می یابد. یک مقایسه سریع نشان می دهد که Radeon RX 7900 در حالت افقی بیشتر از حالت عمودی گرم می شود. فن های خنک کننده این کارت ها در حالت افقی بیش از 2000 دور در دقیقه می چرخند در حالی که در حالت عمودی به 1700 تا 1800 دور در دقیقه می رسد.

این مشکل Der8auer را به یافتن توضیح احتمالی سوق داد. مشکل طراحی محفظه بخار یا همان محفظه بخار. البته این کارت ها برای چرخش در طول کارت طراحی نشده اند، اما این تغییر نشان می دهد که مایع داخل محفظه پس از تراکم در حال تقلا برای گردش است. Der8auer فکر می کند ریشه این مشکل ممکن است در نقص طراحی یا انتخاب متریال مورد استفاده باشد. با این حال، هنوز 100٪ مشخص نیست که این دلیل اصلی مشکل دمای بالای کارت های AMD جدیدتر است.

Der8auer ویدیوی جدیدی را در یوتیوب منتشر کرده است که در آن به بررسی مشکل گرمای بیش از حد Radeon RX 7900 می پردازد و برای این منظور چهار کارت گرافیک از این مدل را برای اثبات مشکلات رایج مانند تفاوت نصب عمودی یا افقی که اخیرا به آن اشاره شده است خریداری کرد. در اینترنت. بنابراین، به نظر می رسد که واقعاً چنین تفاوتی وجود دارد. هر یک از این کارت ها در طول یک آزمایش 10 دقیقه ای بار سنگینی را متحمل شدند و کارت های نصب شده به صورت افقی به حداکثر دمای بالاتری رسیدند. اما این پایان ماجرا نیست.

Der8auer گفت که اگر مشکل واقعاً در طراحی کارت گرافیک است، AMD باید نسبت به محصولات خود در بازار اقدامات جدی تری انجام دهد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر