پربازدیدترین مقالات علمی زومیت در سال 2022

اکنون که سال 2022 به روزهای پایانی خود رسیده است، زمان خوبی است تا مهمترین مقالات و اخبار علمی منتشر شده در این سال را بررسی کنیم. سالی که گذشت برای علاقه مندان به علم و به خصوص علاقه مندان به دنیای نجوم و فضا بسیار پربار و هیجان انگیز بود.

از پیوند قلب خوک به انسان برای اولین بار، که نوید دوره جدیدی از پیوند اعضا را می داد، تا ثبت تصویر سیاهچاله عظیم در مرکز کهکشان راه شیری، تا راه اندازی تلسکوپ جیمز پس از سال ها انتظار و پس از انتشار تصاویر بی‌سابقه‌ی خیره‌کننده‌اش و در نهایت پرتاب ماموریت ماهانه Artemis 1. سال 2022 پر از احساسات و شگفتی‌ها بود.

در این آخرین لحظات سال، پربازدیدترین مقالات علمی زومیت در سال 2022 را مرور کردیم و مواردی را که از نظر کاربران شما جالب‌ترین بودند را فهرست کردیم. بیایید بدون اتلاف وقت، فهرست 10 مقاله علمی پربازدید زومیت را با هم مرور کنیم.

رویدادهای ناراحت کننده و غم انگیز نیز بخش قابل توجهی از سرفصل های علم را در سال گذشته تشکیل می دادند. اوایل امسال بود که فوران آتشفشان تونگا که انفجاری معادل صدها بمب هیروشیما بود، در اقیانوس آرام جنوبی رخ داد. اگرچه این انفجار تلفات جانی یا خسارت قابل توجهی بر روی زمین نداشت، اما دانشمندان نگران اثرات مخرب احتمالی آن بر لایه اوزون بودند. علاوه بر این، همین چند روز پیش، مریخ نورد اینسایت به پایان ماموریت خود رسید و برای همیشه به خواب رفت.

تحریریه مجله بازی یک گیمر
بخوانید  شایعه: پلی استیشن 5 هک شده است