نقد و بررسی Evercade EXP – Retro Bliss Reborn


برای طرفداران بازی‌های یکپارچهسازی با سیستمعامل که عاشق رسانه‌های فیزیکی هستند اما از قیمت چرخ دستی‌های قدیمی شگفت‌زده شده‌اند، برند Evercade در دو سال گذشته یک رویای نوستالژیک را برآورده کرده است. Evercade با ذهنیت انتخاب و بازی، کتابخانه رو به رشدی از چرخ دستی‌ها پر از کنسول‌های یکپارچهسازی با مجوز رسمی و بازی‌های آرکید، و تکرارهای سخت‌افزاری متعدد، راه خود را به بازاری پرطرفدار پیدا کرده است. Evercade EXP، نسخه به روز شده دستی اصلی، بهترین Evercade تاکنون است. اگر به کنسول‌های 8 و 16 بیتی و بازی‌های آرکید علاقه دارید، Evercade EXP راهی فوق‌العاده برای پخش مجموعه‌های کارتریج فیزیکی در قالب قابل حمل ارائه می‌دهد.

برای کسانی که با Evercade آشنایی ندارند، در سال 2020 به عنوان یک دستی مقرون به صرفه با مجموعه کارتریج عرضه شد. هر کارتریج که برای هر پاپ 20 دلار قیمت دارد، شامل مجموعه ای از بازی های کلاسیک معتبر است. مجموعه‌هایی بر اساس پلتفرم‌های قدیمی‌تر مانند Atari Lynx و Commodore 64، و همچنین کارت‌های موضوعی از ناشران استودیویی مانند Data East، Interplay، Codemasters و غیره وجود دارد. درست مانند روزهای خوب قدیم، چرخ دستی‌ها در جعبه‌های پلاستیکی درشت پر شده با درج‌های خنک عرضه می‌شوند. کارتریج را وارد می‌کنید، یک بازی را انتخاب می‌کنید و تقریباً فوراً در آن شیرجه می‌زنید. بهبود کیفیت زندگی مانند حالت‌های ذخیره و تنظیمات مختلف نمایشگر، این بازی‌های یکپارچهسازی با سیستمعامل را قابل هضم‌تر می‌کنند و خود را به جهش سریع بازی می‌بخشند.

دستی اصلی در سال 2021 توسط شرکت دنبال شد Evercade VS، یک کنسول خانگی با قابلیت رزولوشن 1080p و چند نفره برای دو بازیکن. با EXP، سازنده Blaze Entertainment به مبدأ قابل حمل خود بازگشته است و تقریباً از هر نظر طراحی اصلی را بهبود می بخشد.

Evercade EXP در نسخه محدود تمام سفید یا تمام مشکی در دسترس است. نمونه اصلی شبیه یک اسباب بازی بود، با حس پلاستیکی تا حدودی ارزان و وزن کمی. از طرف دیگر EXP حال و هوای مدرن تری دارد. احساس سنگین‌تر، پنل پشتی با بافت ممتاز و فرم شیک‌تر برای ایجاد دستگاهی که هیچ گوشه‌ای را برش نمی‌دهد، ترکیب می‌شوند. وقتی بین دو دستی جابجا می شوید واقعاً شب و روز است. پوسته کمی پهن‌تر، تجربه بازی راحت‌تری را ارائه می‌کند، در حالی که هنوز به اندازه کافی جمع و جور است که در جیب شما قرار می‌گیرد.

Evercade EXP Handheld and Case
Evercade EXP Handheld and Case

آلبوم عکس

EXP بیش از یک بهبود در زیبایی و احساس کلی، بهبودهای قابل توجهی در D-pad و تریگرها نیز دارد. D-pad هشت جهته دامنه حرکتی نرم تری دارد. این به راحتی یکی از بهترین D-pad هایی است که من روی یک دستی استفاده کرده ام. دستی اصلی فقط دارای یک جفت دکمه شانه بود، در حالی که EXP ماشه های مناسب و دکمه های شانه بهبود یافته را اضافه می کند.

بخوانید  گوشی Realme 12 Pro Plus معرفی شد. دوربینی با بزرگترین لنز تله فوتو

شما متوجه دکمه های جایزه A و B در سمت چپ دستی خواهید شد. این دکمه ها برای حالت TATE هستند که به شما امکان می دهد برخی از بازی های Evercade را با نمایشگر عمودی اجرا کنید. شما به سادگی دکمه اختصاصی TATE را در پایین EXP فشار دهید و دستی را به طرفین بچرخانید. تنها 21 بازی در کل کتابخانه Evercade از حالت TATE در هنگام راه‌اندازی پشتیبانی می‌کنند، اما بازی کلاسیک مانند Burger Time، Super Breakout و Centipede با استفاده از کل صفحه بسیار جالب است. مطمئناً Flip Grip برای نینتندو سوییچ وجود دارد، اما استفاده از گوشی دستی که این ویژگی را دارد واقعاً جالب است، به خصوص که بازی‌های پشتیبانی شده واقعاً با جهت عمودی بهترین ظاهر خود را دارند.

تجربه Evercade با نمایشگر پیشرفته در EXP بهبود یافته است. افزایش روشنایی بلافاصله قابل توجه است. هنوز هم همان اندازه در 4.3 اینچ است، اما وضوح آن بسیار بهبود یافته است. این صفحه نمایش 800 x 480 IPS در مقایسه با صفحه نمایش اصلی 480 x 272 دارد. به طور کلی، کیفیت تصویر بسیار واضح‌تری دارد که باعث می‌شود بازی‌های 8 و 16 بیتی گذشته واقعاً پاپ باشند. EXP همچنان همان بازی‌های اصلی را اجرا می‌کند، بنابراین می‌توانید از نظر تجربه مشاهده، آن را به درستی با سوئیچ از سوییچ به سوییچ OLED مقایسه کنید. صحبت از تجربه مشاهده شد، صفحه نمایش EXP زوایای دید بسیار بهتری دارد. می‌توانید بدون اینکه تصویر را مبهم کنید، آن را کج کنید.

مجموعه Capcom Evercade EXP
مجموعه Capcom Evercade EXP

آلبوم عکس

و درست مانند Switch OLED، شما فقط می توانید این پیشرفت ها را در حالت دستی مشاهده کنید. می توانید EXP را با استفاده از پورت Mini-HDMI به یک نمایشگر خارجی وصل کنید تا بازی ها را با کیفیت 720p اجرا کنید. این همان رزولوشن «ریشه‌دار» نسخه اصلی است. برای کسانی که بازی روی صفحه نمایش بزرگ‌تر را ترجیح می‌دهند، همچنان می‌خواهند Evercade VS را انتخاب کنند، زیرا 1080p و همچنین چند نفره دو نفره را ارائه می‌کند. EXP دستگاهی برای پخش آثار کلاسیک به تنهایی باقی می ماند.

من همچنین تغییرات برخی از ویژگی‌های اساسی را دوست داشتم، مانند تغییر از کلید پاور به دکمه پاور و دکمه‌های فشرده‌تر و محجوب‌تر Start/Select/Menu. بزرگترین تغییر کاربری عمومی، انتقال از microUSB به شارژ USB-C است. Evercade تنها دستگاهی بود که من مرتباً از آن استفاده می کردم و از طریق microUSB شارژ می شود. با شارژ کامل، EXP به مدت چهار تا پنج ساعت کار می کند، که مانند نسخه اصلی است. تنها شکایت من از ساخت این است که هنوز باید از جک هدفون 3.5 میلی متری برای گوش دادن خصوصی استفاده کنید. EXP از بلوتوث پشتیبانی نمی کند، که مطمئناً مشکل ساز است.

بخوانید  بهترین دستگیره های نینتندو سوییچ در سال 2023

سیستم عامل لینوکس سفارشی که EXP اجرا می کند از کنسول VS Home قرض گرفته شده است. اگر هر یک از کنسول‌های مینی نینتندو یا سگا را امتحان کرده‌اید، کاملاً شبیه به آن‌ها است، با کاشی‌های جعبه بازی قابل پیمایش. هنگامی که روی یک بازی کلیک می کنید، توضیحات سطح بالایی همراه با کنترل ها دریافت می کنید. می توانید بازی خود را از آخرین ذخیره خود بارگیری کنید تا به سرعت از جایی که متوقف کرده اید ادامه دهید. بسیاری از تم های نمایش، لغزنده های میکسر صدا و تنظیمات نمایش در تنظیمات منو موجود هستند. تنظیمات نمایش به شما امکان می دهد نسبت تصویر را تغییر دهید، خطوط اسکن را اضافه کنید و فریم ها را انتخاب کنید. دارندگان اصلی Evercade همچنین می‌توانند سیستم عامل دستی خود را به طرح‌بندی سیستم‌عامل جدید به‌روزرسانی کنند. گفته می‌شود، EXP تجربه کلی نرم‌تر و کمی سریع‌تر را ارائه می‌دهد، شاید به دلیل حرکت از یک پردازنده 1.2 گیگاهرتز به 1.5 گیگاهرتز.

Evercade EXP در کنار Evercade اصلی
Evercade EXP در کنار Evercade اصلی

آلبوم عکس

بنابراین خود دستی عالی است، اما در مورد بازی ها چطور؟ یکی از مهمترین نقاط فروش EXP کتابخانه داخلی 18 بازی Capcom است. اینها انحصاری EXP هستند، بنابراین نمی‌توانید آن‌ها را روی دستی اصلی یا VS پخش کنید. در حالی که برای تولیدکننده‌ای که بر روی رسانه‌های فیزیکی و بسته‌بندی‌های جذاب تمرکز دارد کمی عجیب است، اما نمی‌توان جذابیت این مجموعه کلاسیک را انکار کرد. این چیزی است که دریافت می کنید، نیازی به دانلود نیست:

  • Mega Man (8 بیتی)
  • Mega Man 2 (8 بیت)
  • Mega Man X (16 بیتی)
  • Breath of Fire (16 بیت)
  • 1942
  • 1943
  • 1944: استاد حلقه
  • کماندوی بیونیک
  • کاپیتان کماندو
  • کماندو
  • مبارزه نهایی
  • جهان های فراموش شده
  • غول ها و ارواح
  • بال های افسانه ای
  • با تشکر
  • Street Fighter II: Hyper Combat
  • واکر
  • مردم

سه بازی Mega Man و Breath of Fire بازی های کنسولی هستند، در حالی که 14 بازی دیگر مبتنی بر نسخه های آرکید هستند. کلاسیک‌هایی مانند 1942 و 1943 از حالت TATE بهره می‌برند و بازی بزرگانی مانند Street Fighter II و Strider در این دستی کوچک لذتی واقعی دارد. همه اجرا می شوند و عالی به نظر می رسند. بعلاوه، دارندگان جدید Evercade بازی‌های قابل توجه زیادی برای بازی کردن خواهند داشت که این یک امتیاز بزرگ است.

بخوانید  Call Of Duty Mobile فصل 6 حالت MP جدید Arena و Grau 5.56 AR محبوب را اضافه می کند
حالت EXP TATE Evercade
حالت EXP TATE Evercade

آلبوم عکس

EXP همچنین با مجموعه جدیدی از کارتریج های متمرکز بر بازی های IREM عرضه می شود. شامل شش بازی است: R-Type، Moon Patrol، In the Hunt، Battle Chopper، Lightning Swords و 10-Yard Fight. R-Type ستاره بزرگ اینجاست. shoot-’em-up کلاسیک هنوز پس از گذشت این سال ها خوب بازی می کند.

سبد خرید IREM تنها یکی از ده ها مجموعه Evercade است که اکنون در دسترس است. برای فهرست کامل، نگاه کنید وب سایت Evercade. ارزشی که از Evercade دریافت می کنید به شدت به علاقه شما به کتابخانه رو به رشد بازی ها بستگی دارد. تقریباً هر ژانری را که می توانید تصور کنید در Evercade پیدا خواهید کرد، بنابراین واقعاً چیزی برای همه وجود دارد. اگر هست فقط یک سوال است کافی بازی هایی که می خواهید بازی کنید

اگرچه من آن را اسپویل نمی‌کنم، بلیز بازی‌های “پنهان” را بازگردانده است. پنج بازی برای باز کردن قفل از طریق رمزهای عبور مخفی و ترکیب کلید وجود دارد.

در مجموع، شما Evercade EXP دستی و بیش از دوجین بازی را با قیمت 150 دلار دریافت می کنید. برای کسانی که قبلاً نسخه اصلی Evercade را دارند، تصمیم به ارتقا یا عدم ارتقاء احتمالاً به میزان بازی های Evercade بستگی دارد که قبلاً بازی می کنید. کسانی که برای اولین بار قصد دارند یک Evercade را دریافت کنند، قطعاً باید EXP را انتخاب کنند. اگرچه قیمت آن 50 دلار بیشتر از بسته اصلی Evercade Premium (که با سه چرخ دستی عرضه می شود) بیشتر است، اما پیشرفت در ساخت به تنهایی این پرش را توجیه می کند. همه 18 بازی Capcom را اضافه کنید و ارزش آنها حتی بهتر می شود.

از کجا می توان Evercade EXP را خریداری کرد

امکانات Evercade EXP
سنجاق کردن 4.3 اینچ IPS
وضوح 800×480
پردازنده 1.5 گیگاهرتز
رم 4 گیگابایت
برش 7.56 x 3.07 x 0.78 اینچ
وزن 270 گرم
پورت ها USB-C، Mini-HDMI، صدای 3.5 میلی متری

بازی ها گنجانده شده است

18 Capcom (از پیش بارگذاری شده)، مجموعه IREM (6 کارتریج)، 5 بازی مخفی

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر