نقد و بررسی Black Panther: Wakanda Forever


Black Panther: Wakanda Forever یک ماموریت مهم دارد و آن پر کردن جای خالی Chadwick Boseman است. اما آیا او واقعاً در این مأموریت موفق بود؟

فیلم Black Panther 2 با مرگ ناگهانی Chadwick Boseman بازیگر نقش T’Challa با بحران بزرگی مواجه شد. مارول باید تصمیم می گرفت که بازیگر این نقش را عوض کند یا فیلمنامه فیلم را تغییر دهد. در نهایت، مارول استودیو و رایان کوگلر تصمیم گرفتند که خط داستانی را تغییر دهند تا تی چالا مانند چادویک بوزمن به طور ناگهانی بمیرد. Black Panther: Wakanda Forever در اوایل آزمایش سختی داشت و فقط مربوط به معرفی پلنگ سیاه بعدی نبود. بلکه باید می توانستند جای خالی چادویک بوزمن را پر کنند.

Black Panther 2 با قدرت شروع می شود و دارای مراسمی برای پادشاه T’Challa و Chadwick Boseman است که هر دو شایسته آن هستند و مارول و کوگلر آن را به بهترین نحو انجام دادند. . اما پس از لوگوی استودیو مارول که تصاویری از چادویک بوزمن فقید را در خود دارد، این فیلم با اولین بحران خود روبرو می شود که جای خالی مرد سنگین وزنی به نام چادویک بوزمن با نام مستعار T’Challa است.

ادای احترام به چادویک بوزمن در اولین تریلر فیلم Black Panther: Wakanda Forever

Black Panther: Wakanda Forever از همان ابتدا سعی کرده جای خالی T’Challa را پر کند، اما همیشه این احساس در بیننده وجود دارد که واقعاً چیزی در فیلم کم است که دیگران نمی توانند آن را پر کنند. مارول و کوگلر تلاش زیادی کردند تا با افزایش نقش سایر شخصیت ها این مشکل را حل کنند و حتی افزایش نقش ملکه راموندا در فیلم به نقطه مثبت فیلم تبدیل شد اما باز هم فیلم برای کارگردانی فیلم نیاز به شخصیت دارد. .

Black Panther: Wakanda Forever با ادای احترام شگفت انگیز و تکان دهنده به Chadwick Boseman و T’Challa آغاز می شود.

برای مثال، اجازه دهید به Black Panther برگردیم، جایی که T’Challa از مردگان بازگشت تا Killmonger را شکست دهد. این صحنه به تنهایی تماشاگران سینما را به وجد آورد. چرا که تی چالا دقیقاً به عنوان شخصیتی به تصویر کشیده شد که در داخل فیلم و داخل تئاتر به مردم امید می داد و ما هرگز چنین شخصیتی را در ادامه نمی بینیم. شور، که خواهر کوچکتر تی چالا است، در طول فیلم به عنوان پلنگ سیاه بعدی معرفی شد، که در نهایت دیر یا زود اتفاق می افتد، و حتی در فیلمنامه اصلی قرار بود او تبدیل به پلنگ سیاه شود.

اگرچه نقش شوری می‌توانست در فیلمنامه اصلی Black Panther: Wakanda Forever جالب‌تر باشد، اما در اکران و نسخه نهایی فیلم، او نمی‌تواند به جای پای برادرش عمل کند و در نهایت، او تبدیل به فردی می‌شود که فقط یک لباس می‌پوشد. لباس پلنگ سیاه اما چرا این اتفاق افتاد؟ اول از همه باید به این موضوع برگردید که داستان کلی Black Panther 2 بسیار شبیه به قسمت اول است و کوگلر دوباره به مضامین استعمار و برده داری بازگشته و فیلم عملا در همین قالب تولید می شود.

بخوانید  رونمایی از کلاس Preacher در تریلر جدید بازی Warhammer 40,000: Darktide

آنجلا باست در فیلم Black Panther: Wakanda Forever

در Black Panther: Wakanda Forever شاهد معرفی تمدن جدیدی به نام تالوکان هستیم که رهبر آن Neemor است. در واقع مارول تصمیم گرفت تغییراتی در اصل این شخصیت ایجاد کند تا او را از آکوامن در دنیای دی سی متمایز کند که البته لازم نبود. تالوکان در واقع یک نسخه زیر آب از واکاندا است که به دلیل استعمار و برده داری ایجاد شده است و هیچکس از وجود آن اطلاعی ندارد و اکنون به دنبال جلوگیری از استخراج ویبرانیوم توسط دولت های جهان هستند.

بر خلاف واکاندا، تالوکان دارای افراد و مبارزان بی رحمی است که به دشمنان و متجاوزان رحم نمی کنند و حالا تصمیم می گیرند جهان روی زمین را به نفع خود نابود کنند. آیا این شما را به یاد چیزی می اندازد؟ اگر Killmanger را از فیلم Black Panther به یاد دارید، اصلاً اشتباه نمی کنید. زیرا در این فیلم نیمور در واقع نسخه دیگری از کیل منگر است که اکنون فرمانروای یک ملت است و بر خلاف کیل منگر به اهداف مرگبار و خطرناک خود می رسد و در کنار آن پیروان بسیار وفاداری نیز دارد.

در واقع، کوگلر به جای تمرکز بر روی دعوای عمیق و باستانی بین واکاندا و آتلانتیس، که تالوکان است، مانند داستان های کمیک، به همان ایده قسمت اول رفت و تفاوت اینجاست که نیمور رهبر ملت خودش بود. برای سال‌ها، و اکنون در واکاندا، قرار است مسئولین حمله و افراد آن را به دلیل تحویل ندادن دستگاهی که ویبرانیوم را تشخیص می‌دهد، مجازات کند. به طور کلی شخصیت نیمور یکی از نکات مثبت و برجسته فیلم است، اما تا حدودی شخصیت او قربانی فیلمنامه و روند فیلم شد، بنابراین از بسیاری از پتانسیل های او به درستی استفاده نمی شود.

نیمور در کنترل در Black Panther: Wakanda Forever

البته، با توجه به اینکه مارول در حال حاضر نمی تواند یک فیلم یا سریال مستقل از نیمور بسازد، شاید عجیب نباشد که آینده او در پایان فیلم مبهم بماند و متأسفانه از پتانسیل جذاب نیمور در یک فیلم استفاده نشد. در مقیاس بزرگ وسعت در فیلم نیمور به عنوان یک شخصیت ضدقهرمان به تصویر کشیده شده است که تصور درستی از این شخصیت است. اما مشکل اینجاست که نیمور بیش از حد به تصویر کشیده شده است زیرا متاسفانه نسخه دیگری از Killmanger و Coogler فقط شخصیت ها را تغییر داده است.

در طول فیلم Black Panther: Wakanda Forever شاهد معرفی موفق نیمور و معرفی ناموفق Iron Heart هستیم.

اما نیمور تنها شخصیت جدید در Black Panther: Wakanda Forever نیست، و فیلم شاهد معرفی ریری ویلیامز با نام مستعار قلب آهنین قبل از اجرای مستقل او است. ایده ارائه ریری ویلیامز قبل از سریال Ironheart می تواند ایده خوبی برای آشنایی با این شخصیت قبل از سریال باشد و منتظر ادامه داستان این شخصیت باشید. اما خبر بد این است که Iron Heart تاثیری مانند Black Panther در Captain America: Civil War نخواهد داشت.

بخوانید  حضور Marvel's Spider-Man 2 در کامیک کان سن دیگو 2023

اولین نکته این است که شخصیت ریری ویلیامز چندان جذاب نیست و تنش فیلمنامه خاصی در او نمی بینیم و حتی بازی خوبی از بازیگرش نمی بینیم که ما را متقاعد کند. نکته بعدی این است که شخصیت ریری ویلیامز از جایی به عنوان یک شخصیت مهم وارد وقایع فیلم می شود، اما بلافاصله پس از بازگشت به واکاندا، تبدیل به یک شخصیت اضافی می شود و در دست سایرر است و کوگلر نمی تواند. از این شخصیت به خوبی استفاده نکنید اگرچه این ایده خود کوگلر بود که او را در این فیلم داشته باشد.

Heart of Iron in Black Panther: Wakanda Forever

این موضوع برای سریال Ironheart و داشتن سرنوشتی مشابه سریال Ms Marvel نمی توانست خیلی خوب باشد و البته ممکن است همه چیز در سریال او تغییر کند اما فعلا تنها نکته جالب در سریال او احتمال شخصیت مفیستو است. . در هر صورت این نقطه مقابل تالوکان است که در آن می توان شخصیت های جالبی را دید که متأسفانه چندان به آنها توجه نکرده ایم. این مشکل به دلیل طولانی بودن مدت فیلم بیشتر به چشم می خورد.

Black Panther: Wakanda Forever در واقع دومین فیلم طولانی در دنیای سینمایی مارول است و انتظار داشتیم از این زمان به بهترین شکل ممکن استفاده شود. اما از سوی دیگر پس از معرفی خوب نیمور، شتاب های عجیبی به چشم می خورد و با شروع صحنه های اکشن و جنگ های دو ملت در فیلم، ناامیدی بزرگی به وجود می آید. این اتفاق قبلاً در Black Panther رخ داده بود و تمرکز بیش از حد کوگلر روی جلوه‌های ویژه صحنه‌هایی مانند مبارزه با کرگدن یا مسائل مربوط به CGI را در بخش مترو ایجاد کرد.

حالا اینجا این مسائل خیلی بزرگتر به نظر می رسند و هر بار که نیمور از توانایی هایش مثل پرواز استفاده می کند، شاهد خلق صحنه هایی هستیم که حس خوبی به بیننده نمی دهد و تا حد زیادی مصنوعی به نظر می رسد. البته این تنها بخش کوچکی از مشکل است و کوگلر قادر به توصیف یک نبرد تمام عیار نبود و جنگ‌های فیلم به شکل گروه کوچکی است که یک بمب انتحاری انجام می‌دهند و پس از اتمام موفقیت‌آمیز فرار می‌کنند. اهداف آنها

امباکو در Black Panther: Wakanda Forever

بخشی دیگر از صحنه های اکشن در Black Panther: Wakanda Forever استفاده از لحظات آهسته است که ما را به یاد زک اسنایدر عزیز می اندازد. مشخص نیست که چرا کوگلر به این موضوع پرداخت و شاید او فکر می کرد که سرعت بالای نیمور و پلنگ سیاه ممکن است برای بیننده آزاردهنده باشد. اما برخلاف انتظار، آهسته صحنه های اکشن تاثیر بدی روی صحنه های اکشن و دعواهای آن می گذارد و کم کم بیننده را آزار می دهد.

بخوانید  قارچ و دورهمی برای چند نفر Super Mario Bros. تعجب

Black Panther: Wakanda Forever بسیاری از مشکلات خود را مدیون فاز چهارم دنیای سینمایی مارول است و این در مورد معرفی Black Panther جدید نیز صدق می کند.

Black Panther: Wakanda Forever بسیاری از مشکلات خود را مدیون فیلم های فاز 4 دنیای سینمایی مارول است و این در مورد معرفی پلنگ سیاه جدید نیز صدق می کند. همانطور که انتظار می رفت، پلنگ سیاه بعدی MCU در واقع شوری است، اگرچه در نسخه اصلی فیلمنامه او قرار بود به پلنگ سیاه تبدیل شود که می توانست جذاب تر باشد. پس از اتفاقات وحشتناکی که در طول فیلم برای شوری رخ می دهد، او سرانجام به پلنگ سیاه تبدیل می شود و اکنون به دنبال انتقام از نیمور است.

داستان فیلم Black Panther: Wakanda Forever در واقع یک داستان انتقامی است که در رسانه های مختلف شاهد آن بوده ایم که در آن شخصیت اصلی تصمیم می گیرد از جایی انتقام بگیرد اما در نهایت از تصمیم خود منصرف می شود. زیرا او شخصیت واقعی خود را پیدا می کند. در فیلمنامه اصلی، T’Challa قرار بود شوری را متوقف کند، و این جالب بود، اما در اینجا Black Panther نتوانست هویت مورد نیاز فیلم را بدست آورد.

شوری در لباس Black Panther در Black Panther: Wakanda Forever

به خصوص با توجه به طولانی بودن فیلم، اینکه چرا کوگلر به پلنگ سیاه جدید عمق بیشتری نداده است، شگفت آور است و به هر حال، او هرگز در طول فیلم از زیر سایه برادرش خارج نخواهد شد و ما نمی توانیم تفاوت بین آنها را تشخیص دهیم. شوری و کیل مونگر از نظر لباس، پلنگ سیاه و قدرت هایش را پیدا کنید. قسمت اعظم فیلم Black Panther: Wakanda Forever بدون Black Panther است و غیبت این شخصیت هر لحظه احساس می شود و با ورود نسخه جدید آن، قرار نیست این سوال تغییر کند.

در پایان فیلم Black Panther: Wakanda Forever نمی تواند جای خالی T’Challa و Chadwick Boseman را پر کند و حتی اگر یک افتتاحیه قوی ببینیم در پایان احساس می کنیم بهتر بود بازیگر T’Challa و Chadwick Boseman را پر کند. چالا تغییر کرده است. پلنگ سیاه 2 به طور کلی لحظات ناامید کننده خود را دارد همانطور که در طول نقد ذکر شد، اما لحظات خوب خود مانند مجموعه های احساسی، بازی های درخشان آنجلا باست، دانا گوریرا (بیشتر در نیمه اول فیلم) و تنوچ هوئرتا و موسیقی لودویگ گورانسون نیز درخشان است.

فیلم Black Panther: Wakanda Forever قرار نیست پایان خوبی برای فاز چهارم دنیای سینمایی مارول باشد و حتی نمی تواند به سطح قسمت اول این فیلم نزدیک شود، اما در نهایت کل فیلم می تواند سرگرم کننده باشد و در کل ما با یک فیلم نسبتا قابل قبول طرف هستیم که حداقل یک بار دیدنش خوب است. اما اگر Black Panther 3 ساخته شود، امیدوارم کوگلر به جای ارائه نسخه دیگری از قسمت اول، به سراغ تم های جدیدتر برود.

تحریریه مجله بازی یک گیمر