Shin Megami Tensei V: Vengeance نشان می دهد که SMT چه چیزی باید باشد

من بیش از 80 ساعت برای Shin Megami Tensei V گذاشتم تا 100% آن را برای عرضه در سال 2021 آماده کنم، و می دانید چیست؟ دوباره انجامش میدم در واقع، انتشار مجدد آن، Shin Megami Tensei V: Vengeance، بسیار بیشتر از بهبود کیفیت زندگی و چند بازی اضافه شده است. شنیدن اینکه Atlus در مورد اینکه چقدر SMT V را برای نسخه جدید نینتندو سوییچ، PS4، PS5، Xbox Series X|S و PC تغییر داده است، لاف می زند که توسعه دهندگان اصلی در مصاحبه ای که مدتی پیش انجام دادم، توضیح دادند یک چیز است. . اما پس از پخش حدود دو ساعت از یک نسخه نمایشی پیش‌نمایش متمرکز بر محتوای جدید، خودم دیدم که چگونه Vengeance به چیزی بسیار بزرگتر از بازی اصلی می‌رود.

Atlus الگوی نسبتاً ثابتی از انتشار نسخه‌های قطعی بازی‌های منتشر شده قبلی با ترفندهای قابل توجه و محتوای اضافی ایجاد کرده است که گاهی اوقات روند داستان‌های اصلی آن‌ها را نیز تغییر می‌دهد. در حالی که بازی Persona 3 Reload امسال بیشتر یک بازسازی بود، بازی هایی مانند Persona 5 Royal، Catherine: Full Body و SMT: Strange Journey Redux نمونه هایی از این استراتژی خاص هستند. می‌دانم که این ممکن است مردم را به اشتباه بیاندازد، اما برای من هیجان‌انگیز است که ببینم بازی‌ای که از آن لذت می‌بردم در مسیرهای جدید برای توسعه دید خلاقانه قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد که Vengeance این فرصت را برای SMT V فراهم می‌کند، و از برخی جهات ممکن است مهم‌تر از دیگر «برش‌های کارگردان» Atlus در بازی‌هایش باشد.

در حال پخش: Shin Megami Tensei V: Vengeance – اعلام تریلر

همانطور که زیرنویس بازی نشان می دهد، موضوع اصلی داستانی پشت خط داستانی جدید انتقام است. این یک رشته داستان موجود از SMT V را زیر و رو می کند، آن را در داستان ادغام می کند تا بسیار مهم تر باشد، و شخصیت های جدید – متحدان و شروران – را به عنوان مجریان آن موضوع معرفی می کند. Vengeance در اوایل بازی بذرها را می کارد – اگرچه قسمت اعظم نیمه اول بازی کاملاً شبیه به نسخه اصلی خواهد بود، اما چند چرخش و چرخش را به کار می گیرد تا شخصیت های اضافی و رویدادهای داستانی جدید را در خود جای دهد تا مسیر انشعاب خود را مشخص کند. .

بازیگر بزرگ اضافه شده یوکو هیرومین است، یک دانشجوی انتقالی تا حدی مخفی که کاملاً از جدول زمانی آخرالزمانی در طول بازی آگاه است و قدرت های ماوراء طبیعی خودش را دارد – و او تقریباً بخشی از هر داستانی است که من دیده ام. پس از پخش نسخه اصلی، می توانم ببینم که چگونه حضور و دیالوگ او به گونه ای درج شده است که نیازی به بازنویسی کامل مکالمات موجود ندارد. با این حال، او از لحظات و صحنه‌های اختصاصی بهره می‌برد که او را بسیار بالاتر از شخصیت دیگری که فقط با او تگ می‌کند، ارتقا می‌دهد و حتی در نقاط حساس داستان به عضوی قابل کنترل در حزب تبدیل می‌شود.

یوکو به بخش مرکزی داستان تبدیل می شود و نمایانگر جنبه جدیدی از SMT V for Vengeance است.
یوکو به بخش مرکزی داستان تبدیل می شود و نمایانگر جنبه جدیدی از SMT V for Vengeance است.

یوکو یکی از کاتالیزورهای مسیر جدید است که در طول خط داستانی، در کنار سه نفر شیطان صفت Qadištu، گروهی از شیاطین که نمایانگر جنبه‌ای آشفته‌تر از مفهوم انتقام هستند، مسخره و تحریک می‌شود. در این قسمت اول دموی اولیه، من توانستم با یکی از قادیشتوها به نام Naamah مبارزه کنم که یکی از چندین باس فایت جدید بود – و با Naamah به طرز شگفت انگیزی شرور طراحی، من واقعا مشتاقانه منتظر دیدن بقیه اعضای گروه هستم که حضور خود را احساس کنند و جنبه پیچیده تر SMT را تجسم بخشند. این نمونه ای از نحوه ترکیب مسیر اصلی محتوای جدید و تلاش برای برجسته کردن مسیر به مسیر Vengeance است.

بخوانید  شایعه: عرضه بازی Gungrave Gore از روز عرضه در ایکس باکس گیم‌ پس

اگر SMT V را بازی کرده باشید، فصل ابتدایی بازی را به یاد خواهید آورد که حول یک شخصیت ثانویه می چرخد ​​که در مدرسه ای که شما و دوستانتان در آن شرکت می کنید مورد آزار و اذیت قرار می گیرد و باعث می شود او توسط قدرت های شیطانی وسوسه شود تا انتقام بگیرد. این یک داستان کاملاً استاندارد در طرح کلی چیزها بود، اما به نظر می‌رسد نقطه کانونی مهم‌تری برای تأکید بر موضوعاتی باشد که به مسیر انتقام منتهی می‌شوند. در این توالی از رویدادها، یوکو را خواهید دید که دست خود را در یک صحنه مهم نشان می دهد تا نیت واقعی خود را آشکار کند و پویایی جالب تری را بین شخصیت های انسانی SMT V ایجاد کند که به نظر می رسید در داستان اصلی غایب بود.

قسمت دوم دموی قابل پخش، من را در ابتدای لحظه ای قرار می دهد که همه چیز در جهتی کاملاً متفاوت پیش می رود، و نشان می دهد که وقتی فرد کاملاً به مسیر Vengeance متعهد می شود چه اتفاقی می افتد. برای اینکه به بازیکنان قبلی ایده بدهم که مسیر داستان چه زمانی از هم جدا می شود، قهرمان داستان و اکثر شیاطین در حزب من در سطح 40 قرار داشتند مبارزه را جبران کنید). و کاوش در SMT V) که به نظر می رسد به اندازه هر بخش دیگر از بازی پایه مهم است. پوشیده از یک پاستل اثیری از نارنجی و بنفش با حال و هوای آسمانی است که برای درگیری شدید علیه مأموران خدا که ادعای اقتدار اخلاقی دارند، مناسب است.

نعمه یکی از قدیشتوهاست و من می توانم او را شفا دهم.
نعمه یکی از قدیشتوهاست و من می توانم او را شفا دهم.

در حالی که SMT V (و سریال به طور کلی) از برخورد ایدئولوژی های بزرگ بین خدایان، فرشتگان و شیاطین لذت می برد، در این مرحله است که ظاهراً این ابهام اخلاقی کنار گذاشته می شود. تصمیم گیری بین نظم و هرج و مرج، یا مسیر کاملاً خودخواهانه، بخشی جدایی ناپذیر از داستان های SMT است، اما تا کنون این مسیر جدید طرف تحریک آمیزتری را که به نظر می رسد توسط احساسات شخصیت های انسانی آن هدایت می شود، آزار می دهد. من زمینه روایی کامل پیرامون این نقطه در داستان Vengeance را ندارم، زیرا این یک نسخه نمایشی کوتاه است، اما اجازه دادن به شخصیت‌های انسانی آن نقش بزرگ‌تری در این مسیر ایفا کنند، یک مسیر قانع‌کننده است، زیرا این منطقه‌ای است که SMT V در آن پتانسیل نشان داد اما کوتاهی کرد. . وقتی تمام شود محقق نخواهد شد

بخوانید  تیغه ستاره ای – چگونه سریع سفر کنیم

این بخش از بازی همچنین راهی عالی برای نشان دادن یوکو به عنوان یک شخصیت قابل بازی بود، و از آنچه که من بازی کرده‌ام، او به اندازه هر شیطانی در فهرست من قوی است. در حالی که یوکو از طلسم های آتش قدرتمند و حمله تاریک استفاده می کند، شخصیت بازگشتی تائو نیز به عنوان یک عضو حزب، شفا، علاقه مندان و جادوی نور را فراهم می کند. آنها هر دو به عنوان شخصیت های “مهمان” عمل می کنند، به این معنی که بسته به داستان وارد مهمانی می شوند و از آن خارج می شوند، بنابراین آنها به طور کامل جایگزین شیاطین در برنامه های شما نمی شوند. با این حال، اجازه دادن به آنها در نبرد، اهمیت آنها را این بار در محتوای خاص Vengeance برجسته می کند.

منطقه جدید Da'at ظاهر و احساس متفاوتی نسبت به سایر قسمت های بازی دارد و بسیاری از محتوای جدید Vengeance را در خود جای داده است.منطقه جدید Da'at ظاهر و احساس متفاوتی نسبت به سایر قسمت های بازی دارد و بسیاری از محتوای جدید Vengeance را در خود جای داده است.
منطقه جدید Da'at ظاهر و احساس متفاوتی نسبت به سایر قسمت های بازی دارد و بسیاری از محتوای جدید Vengeance را در خود جای داده است.

از آنجایی که در نسخه اصلی، که انحصاری سوییچ بود، بسیار جا افتاده بودم، به محدودیت های فنی آن عادت کرده بودم. نسخه ی نمایشی پیش نمایش روی PS5 بود و دیدن SMT V با رزولوشن بالاتر با سرعت ثابت 60 فریم در ثانیه با فواصل ترسیمی بیشتر و جزئیات بهتر یک لذت واقعی بود. فراتر از ارتقاهای فنی، بهبودهای متعدد کیفیت زندگی نیز مکمل محتوای جدید است. قابل توجه ترین ویژگی که من دیدم، منطقه سبک هاب اجتماعی بود که در آن همه شیاطین شما در آن حضور دارند، که می توانید در هر نقطه ذخیره از آن بازدید کنید. با بالا رفتن سطح شیاطین شما، می توانید آنها را تحت نظر داشته باشید و با مکالمه کوتاه با آنها افزایش آماری دریافت کنید. و همراه شما Aogami نیز رویدادهایی از نوع پیوند اجتماعی را در طول بازی برگزار می کند تا به قهرمان داستان امتیاز بیشتری بدهد و ارتباط عمیق تری بین این دو نشان دهد.

صرف دو ساعت برای چیزی که گفته می‌شود «۷۵ ساعت دیگر گیم‌پلی» است، چیز زیادی به من نشان نمی‌دهد. با این حال، چشیدن محتوای جدید در SMT V: Vengeance به من امید داده است که Atlus بتواند یک بار دیگر نسخه قطعی را منتشر کند و ارزش بازی مجدد را داشته باشد. تغییرات و اضافات خاص Vengeance نمادی از نگرش SMT است که دارای شخصیت‌های جدیدی است که به طرز باورنکردنی طراحی شده‌اند و همچنان در مضامین و ارائه‌اش شیطانی هستند. Vengeance همچنین راهی است برای کسانی که در رایانه‌های شخصی، PS4، PS5 و Xbox Series X|S هستند که هرگز نسخه اصلی انحصاری سوییچ را بازی نکرده‌اند تا تجربه‌ای را تجربه کنند که من قبلاً به‌عنوان یک ورودی ارزشمند در فرنچایز هسته‌ای SMT شناخته می‌شد.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر