نقد و بررسی انیمه Diary of a Pharmacist Excavation in the Palace

انیمه Apothecary Diaries با محوریت شخصیت جالبی به نام Maomao از بهانه های داستانی ساده به روایتی دلچسب از اتفاقات تکان دهنده تبدیل می شود.

مشخصات انیمه:

  • نام فارسی: یادداشت های داروساز
  • نام ژاپنی:کوسوریا نو هیتوریگوتو
  • نام انگلیسی: دفتر خاطرات داروخانه
  • بر اساس انیمه رمان نور نوشته ناتسو هیوگا و تصویرگری توکو شینو
  • تایپ کنید: درام، رازآلود، عاشقانه، سینن
  • نویسنده و کارگردان: نوریهیرو ناگانوما
  • محصول: استودیوی OLM و استودیوی انیمیشن TOHO
  • فصل اول: 24 قسمت هر قسمت 22 دقیقه
  • وضعیت: اتمام ترم اول و تایید نیمسال دوم
  • فصل اول را بازی کرد: 22 اکتبر 2023 تا 24 مارس 2024
  • سنین:PG-13

خلاصه داستان:

داستان انیمیشن Diary of a Pharmacist در کشوری تخیلی بر اساس امپراتوری چین در دوران سلسله تانگ می گذرد. مائو مائو دختر جوان یک داروساز روستایی است که پس از ربوده شدن توسط چند آدم ربا به عنوان خدمتکار به کاخ سلطنتی فروخته می شود. مائو مائو که روحیه و شخصیت خاصی دارد تصمیم می گیرد زمانی را که در اختیار دارد بدون جلب توجه در آنجا بگذراند. با این حال، وقتی مائومائو به طور ناشناس با کمک دانش و استعداد خود در زمینه پزشکی، مشکل فرزندان امپراطور را حل می کند، توسط خواجه باهوش و با نفوذ قصر شناخته می شود. اکنون مائو مائو در حالت جدیدی قرار دارد که در آن از هوش و آگاهی خود در رویدادهای مختلف استفاده می کند.

پوستر اصلی انیمه The Apothecary Diaries

انیمه The Pharmacist's Diary ساختار شناخته شده، توالی روان و توضیحات یک دست دارد. در بافت تاریخی و روابط دادگاهی داستان، قرار است یک شخصیت منحصر به فرد به گونه ای متفاوت از دیگران بدرخشد. مهمترین و جذاب ترین ویژگی انیمه The Apothecary Diaries معرفی شخصیت خاص و جذاب دیگری به دنیای انیمه است که به سرعت جای خود را در قلب مخاطب پیدا می کند و البته به راحتی نمی توان آن را فراموش کرد. . مائومائو دختری 17 ساله است که علاقه زیادی به مسائل پزشکی و ساخت داروهای گیاهی دارد. او دیوانه وار سعی می کند از سموم مختلف روی خود استفاده کند و هیچ سرگرمی لذت بخشی برای او به جز جست و جو در میان گیاهان و ترکیبات مختلف اطرافش وجود ندارد. چنانکه واکنش او در برخورد با دیگر شخصیت های داستان به موقعیت ها و کنش های تکان دهنده ختم می شود. تفاوت‌های مائومائو در رفتار انقلابی و صریح، مؤدبانه و بدون حاشیه‌سازی او، هم در بین شخصیت‌های داستان و هم در نگاه مخاطب، علاقه خاصی را برمی‌انگیزد. مائومائو شبیه یک میوه وحشی کمیاب است و کشف آن یک تجربه سرگرم کننده است.

بخوانید  بهترین معاملات فنی این هفته: صرفه جویی در کنترلرها، تلویزیون ها، لپ تاپ ها و موارد دیگر

زمانی که مائومائو در مرکز همه ماجراهای حل مشکلات و حل معماهای مختلف قرار می گیرد، تخیلی که در فضای تاریخی داستان نفوذ می کند بیش از هر چیز به او تعلق دارد. فردی متفاوت از همه شخصیت های این نمایش. این تمایز بیشتر مربوط به زاویه دید او و روشی است که او حقیقت تکه تکه شده را در زمینه یک رویداد خاص کشف می کند. در واقع، معصومیتی که مائومائو برای خود ایجاد می کند، به خاطر پایبندی به حریم گفتار و سلسله مراتب سنی و جنسیتی نیست، بلکه بیشتر به خاطر طفره رفتن از خواسته های رایج جامعه پیرامونش است. مائو مائو برای کشف اسرار و کمک به دیگران و آزمایش سموم برای یافتن پادزهرها و خواص درمانی، وارد ماجراجویی های مرموز و ناشناخته می شود.

مائو مائو در انیمه The Apothecary Diaries روی خود سم آزمایش می کند

با پیشروی داستان، هر چه بیشتر درباره مائو مائو بدانیم، این تفاوت به دلیل موقعیت تاریخی داستان که به یک دوره تاریخی خاص گره خورده است، بیشتر آشکار می شود. برخلاف مائومائو، تقریباً همه شخصیت‌های معرفی‌شده در داستان دارای امتیازات و امتیازات منفی زیادی هستند. از صاحبان فاحشه خانه گرفته تا خدمتگزاران تشنه قدرت و معشوقه های پرشمار شاه که زیر چتر شهوت حاکم جمع شده اند، گویی می خواهند در اعماق تابلویی رنگارنگ به تاریکی جامعه ای فاسد بپردازند. به نظر می رسد که از نظر خالق اثر با منبع نفرت ارتباط دارد.

استفاده از یک دوره تاریخی که در چین اتفاق می‌افتد، برخورد با شخصیت‌های مختلف را که دارای نقص‌ها و زوایای اخلاقی منفی هستند، آسان‌تر کرد. به همین دلیل ابعاد کلی داستان با پرهیز از ایجاد احساس تنش و منفی بافی آشکار در روابط دربار، به موضوعاتی مانند دسیسه های سطحی، ازدواج کودکان و انفعال شاه محدود می شود مگر در هوی و هوس که با بیان ادامه می یابد. . از بسیاری از موارد سوء استفاده روانی و خویشاوندی، منجر به قتل در مقیاس بزرگتر می شود. اگر داستان به محتوای عاشقانه می پردازد، پس داستان دکتری که سال ها عشق خود را به راحتی فراموش می کند نیز به بدنه داستان مربوط می شود.

بخوانید  عملکرد گیمینگ کارت گرافیک ARC A750 اینتل در ۴۸ بازی مختلف

تعامل مائو مائو و جینشی در انیمه Diary of a Pharmacist

به همین ترتیب در فضای آرام انیمه The Apothecary Diaries اتفاقات پنهان و تکان دهنده ای رخ می دهد. این بی حرمتی باطنی، جدا از این که ضرورت تاریخی داستان اجازه آن را می دهد، آنقدر آگاهانه است که در ابتدای هر قسمت با این پیام تخیلی بودن وقایع و نام های داستان مواجه می شویم تا آنها را از شر آن رها کنیم. حساسیت های واقع بینانه این هنوز در برخی رویکردهای مفهومی کمی طعنه آمیز است و از داستان کم نمی شود.

در فضای آرام رمان انیمه اتفاقات پنهان و تکان دهنده ای رخ می دهد

اما یکی از ویژگی های مائومائو در این تار شدن روابط و تعاملات مشترک، فرار از تحمیل بیشتر آنها توسط جامعه اطرافش است. بنابراین، آرایش مائومائو برای زیباتر شدن نیست، بلکه برای این است که در ظاهر دلپذیر اطراف او غیر معمول و غیرقابل توجه شود. آزمون پیوستن به زنان دربار برای مائو مائو آنقدر بی اهمیت است که او را از تبدیل شدن به «جواهری قصر» دیگر باز می دارد.

تست غذا توسط مائو مائو در قصر داخلی انیمه Diary of a Pharmacist

Maomao یک الماس در خشن است، با تمرکز بر استعداد و علاقه او اصل خود را ترک کرد و از مداخلات مختلف اجتناب کرد تا با حواس خود رازهای واقعیت را که در دنیای اطرافش رخ می دهد کشف کند. معماهایی که باید با نگاهی فراتر از کلیشه ها و روندهای تحمیلی حل شوند. اتفاقاً درگیری داستان با این معماها، حتی اگر منطق و دلیل آنها به راحتی قابل کشف باشد، در پیوند با داستانی دیگر، به بهره برداری عمیق تری در درام اثر می رسد. این قسمت از خاطرات یک داروساز پیروز آن را به سطحی بالاتر از ماجراجویی تکرارشونده یک شخصیت ماهر از طریق سلسله مراتب و رویدادهای شدید ارتقا می دهد. بخشی که در قالب معماهای مختلف و در ساختاری شبیه به دومینو به رازهای روابط انسانی می پردازد و به مهم ترین اصول بین طنز روایت و جنبه های شاد فضای داستان می پردازد. به عنوان مثال، از وظیفه پرورش گل در زمان کوتاه، به ارائه نمادین و طنز گل خشک شده ای می رسیم که عنصر زمان برای آن حیاتی بود. پیگیری این مسائل در انیمه Diary of a Pharmacist به قدری خوب پیش می رود که هرچه این روند از ایده جستجوی حقیقت دورتر شود، بیشتر از کاهش محسوس رنج می برد.

بخوانید  بازگشت اسکارلت جوهانسون برای بازی در نقش بیوه سیاه در دنیای سینمایی مارول تکذیب شد

اما علی‌رغم همه این‌ها، حضور جینشی آنقدر جالب، سرگرم‌کننده و کمی مرموز بود که گاهی اوقات از تعامل او با مائومائو سیر نمی‌شدیم. علاوه بر این، این ترکیب جذاب، پیچ و خم های داستان را به تعادل رساند که از خسته کننده شدن آن جلوگیری کرد. اتفاقی که کیفیت آن با ورود و پیشرفت شخصیت لاکان بیشتر می شود تا درگیری های داستان به سطح بالاتری برسد و امیدهای بیشتری برای فصل دوم در ذهن مخاطب کاشته شود.

مائومائو و جینشی در انیمه کتاب خاطرات داروساز در باغ قصر مورد مطالعه قرار گرفته اند


انیمیشن هایی شبیه به دفترچه خاطرات یک داروساز:

انیمه ای که حاوی شخصیت های زن باهوش و با استعدادی است که بر تمامی اتفاقات پیرامون خود تاثیر می گذارند و با تحقیق در منابع اطراف خود به دید بالاتری نسبت به محیط و افراد می رسند، می توانند آثاری مشابه انیمه Diary of a Pharmacist ارائه دهند.

پوستر انیمیشن Inner Palace Crow

انیمه کلاغ قصر داخلی

در کاخ داخلی یکی از زنان دربار به کلاغ سیاه معروف است. برخلاف جایگاه او، شایعات زیادی درباره او وجود دارد. به نظر می رسد او توانایی استفاده از هنرهای عرفانی را دارد که از آن برای حل مسائل مختلف استفاده می کند. تا اینکه ملاقات امپراطور با کلاغ سیاه به سرنوشت جدیدی در سریال تاریخی داستان منجر می شود. این انیمه قهرمانی شبیه به مائو مائو را در صحنه چین باستان ارائه می دهد که به شیوه منحصر به فرد خود با اسرار و توطئه های درون قصر سروکار دارد.

پوستر انیمیشن Rise of the Bookworm

انیمه Rise of the Bookworm

دختر جوانی که عاشق کتاب است و به تازگی به عنوان کتابدار شروع به کار کرده است، در یک زلزله شدید جان خود را از دست می دهد. آخرین آرزویش این است که بتواند بیشتر درس بخواند. بنابراین او با تمام دانش قبلی خود در دنیایی دیگر در بدن ماین، دختری پنج ساله، تناسخ یافت. در دنیایی که کتاب‌ها کمیاب هستند و فقط در دسترس نخبگان هستند، ماین تصمیم می‌گیرد خودش کاری بزرگ انجام دهد. در این انیمه با شخصیت زن جوان و باهوشی روبرو می شویم که علاقه بی پایان خود را در موقعیتی جدید دنبال می کند و در تعامل با دیگران با چالش های مختلفی روبرو می شود.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر