معرفی سریال احتمال همکاری (Partner Track) | روزمرگی‌های یک وکیل جوان

سریال Partner Track را که در زبان فارسی با نام احتمال همکاری یا پتانسیل مشارکت هم شناخته می‌شود، می‌خواهیم در این مقاله به شما معرفی کنیم؛ سریالی که جزو همین آثار گریزگرایی محسوب می‌شوند. این دسته سریال‌ها برای مواقعی مناسب هستند که شما فقط و فقط صرفا برای سرگرم شدن می‌خواهید یک مجموعه‌ای را تماشا کنید و اصلا دنبال این نیستید که دیالوگ‌ها یا اتفاقات را تحلیل و بررسی کنید؛ مواقعی که حسابی خسته یا تحت فشار هستید و به این طریق می‌خواهید در حد چند ساعت رهایی پیدا کنید.

سریال Partner Track که موفقیت‌های نسبتا خوبی را در حد خودش به‌دست آورده بود، انتظار می‌رفت که خیلی زود برای فصل دوم تمدید شود. اما هنوز که خبری حول محور این موضوع منتشر نشده است؛ هرچند که به‌عنوان یک سریال محدود یا مینی سریال هم ثبت نشده است، بنابراین احتمال تمدید آن وجود دارد. مجموعه‌های حقوقی خیلی زیادی تا به امروز ساخته و پخش شدند که از جمله بهترین آن‌ها می‌توان به سریال Suits (کت و شلواری‌ها) و سریال How to Get Away with Murder (چگونه از مجازات قتل فرار کنیم) اشاره کرد.

هنگام تماشای این دسته فیلم و سریال‌ها و خواندن اینگونه کتاب‌ها نباید دیدگاهی نقادانه، عمیق، هنری و تخصصی داشته باشید؛ کاملا باید با این دید به آن‌ها نگاه کنید که فقط قرار است زمان شما را بگذرانند و احتمالا هم در پایان حس خوبی به شما بدهند. بنابراین نباید ریز و درشت هر چیزی را زیر ذره‌بین بگذارید و انتظار چیزی را از آن داشته باشید که آن فرد هیچ ادعایی هم در آن زمینه نداشته است. شاید حتی در زبان عامیانه بتوانیم به آن‌ها فیلم و سریال‌های آبکی هم خطاب کنیم؛ هرچند که خیلی مواقع شاید حتی همین اصطلاح آبکی هم برای آن‌ها درست نباشد و سطحی عبارت صحیح‌تری باشد.

بخوانید  در بازی رومیزی رسمی Cyberpunk 2077 در آمازون صرفه جویی زیادی کنید

داستان این سریال حقوقی، حول محور شخصیتی به نام اینگرید یان می‌چرخد؛ یک وکیل جوان ایده‌ال‌گرا. این زن جوان به سختی در تلاش است تا جایگاه خود را در شرکت بسیار خوب و مشهور حقوقی‌ای که در آن کار می‌کند، بالا ببرد و احتمال پارتنر شدن (سمت مهم و بالایی در شرکت‌های حقوقی) خود را بیشتر کند. اینگرید که در شهر نیویورک زندگی می‌کند، مدام با چارچوب اخلاقی خود و همچنین اشتیاقی که نسبت به کار کردن دارد، درگیر است. این مجموعه که هنگام پخش خود جزو ۱۰ سریال برتر نتفلیکس شده بود، به طرز جذابی المان‌های رمانتیک را با رقابت‌های کاری ترکیب کرده است.

خلاصه داستان: این سریال حول محور مایک راس می‌چرخد که از حافظه تصویری خود استفاده می‌کند تا یک وکیل بسیار موفق به نام هاروی اسپکتر را به استخدام خودش در یک شرکت حقوقی بسیار مشهور ترغیب کند؛ آن هم برخلاف اینکه او دانشجوی انصرافی است و اصلا در رشته حقوق تحصیل نکرده است.


دو بازیگر اصلی سریال suits

سریال Suits

سریال کت و شلواری‌ها

  • بازیگران: گابریل مکت، پاتریک جی. آدامز و پاتریک هافمن
  • سال پخش: ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹
  • ژانر: کمدی و درام

سریال احتمال همکاری یک مجموعه درام با حال و هوای حقوقی و وکالت است که یکی از آثار جدید سرویس استریم نتفلیکس به شمار می‌رود. این سریال براساس رمانی که با همین نام در سال ۲۰۱۳ توسط هلن وان نوشته شده بود، ساخته شده است. اواخر سال ۲۰۲۱ بود که شبکه نتفلیکس ساخت ۱۰ قسمت از این مجموعه را در دست ساخت قرار داد و بلافاصله هم همه‌ی کارهای تولید آن انجام شد. آردن چو، الکساندرا تورشن، بردلی گیبسون، دامینیک شروود، راب هیپس، نولان جرارد فانک و غیره از جمله بازیگران اصلی این مجموعه حقوقی و درام هستند.

چند شخصیت سریال How to Get Away with Murder در حال نگاه کردن به گوشی

سریال How to Get Away with Murder

سریال چگونه از مجازات قتل فرار کنیم

  • بازیگران: وایولا دیویس، بیلی براون و آلفرد ایناک
  • سال پخش: ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰
  • ژانر: اسرارآمیز، جنایی و درام

خلاصه داستان: یک سریال حقوقی بسیار جذاب و دلهره‌آور درباره گروهی از دانش‌آموزان رشته حقوق و پروفسور باهوش و اسرارآمیز آن‌ها. آن‌ها درگیر یک نقشه قتل می‌شوند که کل دانشگاه را تکان می‌دهد؛ اتفاقی که مسیر زندگی آن‌ها را برای همیشه تغییر می‌دهد.


سریال احتمال همکاری (Partner Track) که اثر درام جدیدی از سرویس استریم نتفلیکس است، زندگی روزمره یک وکیل جوان و تلاش‌های سخت او برای پیشرفت را نشان می‌دهد.

دامینیک شروود در حال نگاه کردن به آردن چو در سریال Partner Track

آردن چو در نقش اینگرید یان در سریال Partner Track

خلاصه داستان: او همیشه ساول گودمن نبود؛ وکیل باسابقه و درخشان شیمی‌دانی به‌نام والتر وایت که به یک ساقی شیشه تبدیل شده بود. ساول گودمن همان کسی است که داستان این مورد از بهترین سریال های تاریخ حول محور او می‌چرخد. ۶ سال پیش از اینکه او وکالت بدنام‌ترین جنایتکار البوکرکی را آغاز کند، گودمن درواقع جیمی مک‌گیل بود؛ یک وکیل ناچیز و بی‌اهمیت که در تلاش بود تا نامی برای خود دست و پا کند. او برای مشتریانی که درآمد کمی برایش دارند، یک قهرمان قدرتمند به شمار می‌رود؛ یک رقیب ضعیف که چارچوب‌های اخلاقی و جاه‌طلبی‌هایش اغلب اوقات با هم تضاد دارند.



منبع

منتقدان و همچنین مخاطبانی که آن را تماشا کردند، امتیازات متوسطی را برایش ثبت کردند و تقریبا همه آن‌ها به نکات مشترکی اشاره کرده بودند. معمولا وقتی نقدهای آثار دیگر را مطالعه می‌کنیم، چیزی که تقریبا همه روی آن اشتراک نظر دارند، بازی خیلی خوب بازیگران و دیالوگ‌نویسی برای آن‌ها است. اما در این یک مورد انگار همه چیز برعکس شده است؛ اکثر منتقدان و مخاطبان روی این موضوع اشتراک نظر داشتند که در عین جذاب بودن ایده کلی و چارچوب داستان، بازی دوست‌نداشتنی بازیگران و سناریونویسی‌ها، برخی اوقات در ذوق بیننده می‌زند. البته هرچند که در پایان هم به این موضوع اشاره کردند که نقاط خوب و بد، تقریبا تا حدی می‌توانند یکدیگر را بپوشانند و در مجموع، نتیجه خوب و تماشایی را به مخاطب تحویل دهند.

هرچند که اگر صادقانه بخواهیم به قضیه نگاه کنیم، سریال احتمال همکاری به گرد پای سریال Suits هم نمی‌رسد؛ اما خب با پایان یافتن این مجموعه‌ی فوق‌العاده، حسابی جای خالی چنین سریال‌هایی حس می‌شد. خود سریال کت و شلواری‌ها، با ۹ فصل خود توانست افراد خیلی زیادی را هم به پای تلویزیون‌ها بکشاند و هم خیلی‌ها را به ژانر داستان‌های حقوقی و مسائل این چنینی علاقمند کند. اگر شما هم به این دسته آثار علاقه دارید، نه سریال احتمال همکاری را از دست بدهید و نه سه مجموعه دیگری را که می‌خواهیم در این بخش به شما معرفی کنیم.


سریال های مشابه سریال احتمال همکاری

ستاره سریال Better Call Saul

سریال Better Call Saul

سریال بهتره با ساول تماس بگیری

  • بازیگران: باب اودرکرک، جاناتان بنکس و ریا سیهورن
  • سال پخش: ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲
  • ژانر: جنایی و درام

آردن چو و رابی آتال در حال همکاری با هم در سریال Partner Track

اصطلاحی با عنوان گریزگرایی (Escapism) وجود دارد و برای مواقعی به کار می‌رود که فرد می‌خواهد به طریقی از لحاظ روحی، از شرایط سختی که در آن قرار دارد، جدا شود. این اصطلاح برای برخی کتاب‌ها، فیلم‌ها و سریال‌ها هم به کار می‌رود و شاید در آینده‌ای نزدیک بتوان ژانری را هم حتی به آن اختصاص داد. اینگونه آثار که زیرژانر پنهانی گریزگرایی دارند، معمولا در اکثر مواقع جنبه هنری و عمق داستانی و تکامل شخصیتی زیادی ندارند. یعنی صرفا فقط می‌توانند به گذران وقت مخاطب، سرگرم کردن او، جدا کردنش از شرایط سختی که دارد، انتقال حس خوب و غیره کمک کند.