علائم خرابی هارد کامپیوتر و لپ تاپ

هنگامی که هارد دیسک در حال اجرا است، ممکن است صدای چرخش و کلیک ضعیفی بشنوید. اما اگر این صداها بلندتر از حد معمول باشد، نشان دهنده وضعیت خوب نیست. البته احتمال شکست را نمی توان با قطعیت بیان کرد; چون ممکنه هارد قدیمی باشه. همچنین، اگر صدای فلزی بلندی وجود داشته باشد، احتمالا درایو داخل آن آسیب دیده است.

در این مقاله به 5 نشانه خرابی هارد کامپیوتر و به طور کلی حافظه ذخیره سازی اشاره می کنیم که باید به آنها توجه کنید. این علائم خرابی سخت افزار کامپیوتر را می توان صداهای خاصی نامید که با توجه به آنها هشدارهای لازم را در اختیار شما قرار می دهد تا در نهایت بتوانید کارهای پشتیبان گیری از اطلاعات را انجام دهید.

توصیه می کنیم اگر به فکر خرید یک هارد اکسترنال جدید هستید قبل از هر کاری نگاهی به مقاله راهنمای خرید هارد اکسترنال بیاندازید. برای اطلاع از قیمت هارد اکسترنال به صفحه قیمت SSD و قیمت هارد دیسک مراجعه کنید.

1. شنیدن صدای غیر معمول

مانند همه دستگاه های الکترونیکی، رایانه های شخصی نیز ممکن است خراب شوند. تعویض یک قطعه شکسته می تواند کار ساده ای باشد. اما برای داده های ذخیره شده در حافظه متفاوت است. در رایانه‌های شخصی رده بالایی که به ذخیره‌سازی حالت جامد متکی هستند، حافظه‌های SSD بیشتر از هارد دیسک‌ها دوام می‌آورند. SSD هیچ قطعه متحرکی ندارد و می تواند در برابر ضربه، لرزش و … مقاومت بیشتری از خود نشان دهد. اما حافظه های SSD نیز ممکن است از کار بیفتند و این مشکل را نباید به طور کامل نادیده گرفت.

بخوانید  کریس ایوانز، اوبری پلازا و مارگارت کوالی در کمدی جدید اتان کوئن بازی می کنند.

یکی از اولین صداهای هشدار دهنده و نشانه های خرابی هارد کامپیوتر، صداهایی است که معمولا از کامپیوتر خود نمی شنوید. درایوهای ذخیره سازی مدرن، به ویژه درایوهای دیسک سخت (HDD)، با قدرت و ظرفیت زیادی عرضه می شوند. با داشتن صفحات بزرگ که با هزاران دور در دقیقه می چرخند و بازوها در چند میلی ثانیه به جلو و عقب حرکت می کنند، طراحی هارد دیسک های امروزی تقریباً بی صدا هستند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر