فیل اسپنسر: معامله اکتیویژن بلیزارد هیچ تاثیری بر آینده ایکس باکس ندارد

“این یک معامله بزرگ برای ما است، اما اینطور نیست که آینده ما با آن گره خورده باشد. ایکس باکس بدون این معامله به حیات خود ادامه خواهد داد.”

سونی و پلی استیشن از جمله مهم‌ترین مخالفان این معامله هستند و با توجه به احتمال رویکردهای انحصاری به بازی‌هایی مانند Call of Duty، این آثار را غیرقابل جایگزین می‌دانند. این زمانی است که اسپنسر، با اشاره به اینکه سونی 70 درصد از بازار کنسول های بازی را در اختیار دارد، تعجب می کند که چرا رگولاتورها اینقدر تلاش می کنند تا از این شرکت در برابر آوردن رقبای قدرتمندتر به بازار محافظت کنند.

اکتیویژن بلیزارد پوستر و پرچم اتحادیه اروپا را خرید

فیل اسپنسر گفت که آینده ایکس باکس به معامله اکتیویژن بلیزارد وابسته نیست و حتی اگر این معامله متوقف شود، ایکس باکس به کار خود ادامه خواهد داد.

مایکروسافت به تازگی قرارداد 10 ساله خود را با سونی برای انتشار بازی های Call of Duty به طور همزمان بر روی پلی استیشن و ایکس باکس اعلام کرده است، اما هنوز هیچ قراردادی منعقد نشده است.

اگرچه این قرارداد بزرگترین توافق مایکروسافت در تمام زمینه های تجاری این شرکت محسوب می شود، اما بزرگترین غول فناوری جهان در زمینه های مختلف خارج از بازی ها از جمله توسعه سیستم عامل ویندوز به عنوان فراگیرترین سیستم عامل مورد استفاده در رایانه های سراسر جهان و راحت و خدمات محبوبی مانند این دسکتاپ و خدمات مبتنی بر فناوری ابری را اجرا می کند.

فیل اسپنسر این هفته برای مذاکره و گفتگو با نهاد قانون رقابت این کشور به بریتانیا سفر کرد. رئیس بخش بازی های مایکروسافت پس از برگزاری یک جلسه توجیهی با کمیسیون اتحادیه اروپا که طی آن از قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد به قیمت 69 دلار دفاع کرد، به تلاش خود برای متقاعد کردن مقامات این سازمان مبنی بر اینکه این توافق به جنبه رقابتی بازار آسیب نمی رساند ادامه خواهد داد. میلیارد. این نگرانی وجود دارد که با این خرید مایکروسافت در زمینه عرضه آثار محبوب این شرکت به ویژه بازی های سری کالاف دیوتی به انحصار تبدیل شود.

بخوانید  بهترین نرم افزار اجرای اندروید در ویندوز + حل مشکلات متداول

در همین راستا، روزنامه تایمز انگلیس با فیل اسپنسر مصاحبه کرد و از او پرسید که اگر این قرارداد مهم در نهایت به دلیل مخالفت نهادهای قانونگذار لغو شود، چه اتفاقی برای ایکس باکس خواهد افتاد؟ اسپنسر در پاسخ گفت که آینده Xbox و بازوی بازی مایکروسافت به این قرارداد بستگی ندارد و بدون آن ادامه خواهد داشت.