بهترین های سال 2022: کتابچه راهنمای Tunic در بازی به کلکسیون ها اهمیت مکانیکی می دهد

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

در قلب این شاهکار یک مکانیک اصلی وجود دارد که به نظر می رسد برای Tunic منحصر به فرد است: یک کتابچه راهنمای درون بازی. هنگامی که Tunic را مکث می کنید، با تصویری مبهم از دنیای بازی در پس زمینه یک کتابچه راهنمای بازی واضح روبرو می شوید. یک نکته کوچک که به شما اطلاع می‌دهد که در واقع تونیک بازی نمی‌کنید. شما در عوض به عنوان شخص دیگری بازی می کنید. با کاوش در دنیای Tunic، صفحات گمشده جدیدی را برای این کتاب بازی کشف خواهید کرد و از شما دعوت می‌کند که فوراً آنها را مکث و بررسی کنید. بسیاری از آنها با آموزش های ساده شروع می کنند. این دکمه را برای حمله فشار دهید، از این دکمه برای مسدود کردن استفاده کنید و بدانید که می توانید از این موارد ساده به این روش های اساسی استفاده کنید.

این رویکرد به طراحی همان چیزی است که ماجراجویی Tunic را بسیار متمایز می کند. این مقایسه با گروه هایی مانند استاد کلاس پازل Fez و دلایل خوبی دارد. هر دو رویکرد یکسانی برای اعتماد به عقل بازیکنان خود دارند و اجازه می‌دهند هیجان اکتشاف به سرعت بعد از اینکه کشف به دست آمده و تحویل داده نشده است، به وجود بیاید. نیمه دوم Tunic همچنین گاهی اوقات مستقیماً از فز الهام گرفته شده است، با انواع اسرار که با استفاده از ترکیب دکمه های مخفی کشف می شوند که باید با استفاده از صفحات مختلف دستی کنار هم قرار دهید، و همچنین شهودی در مورد اینکه کدام نمادها به ورودی های مربوطه ترجمه می شوند. همچنین به ایجاد زمینه مجدد و تجدید قوا در مناطقی که ممکن است تا این لحظه از آن عبور کرده باشید کمک می کند، و شما را مجبور می کند به یاد بیاورید که ساعت ها پیش ممکن است با یک الگوی معمولی روی دیوار روبرو شده باشید، اکنون که معنای بسیار عمیق تری دارد.

بخوانید  بیش از 30 دقیقه از فیلم Suicide Squad: Kill The Justice League لو رفت

همین امر را می توان برای هر صفحه از دفترچه راهنما که کشف کردید، گفت، هر صفحه زمانی که یک کشف بزرگ انجام دادید معنای جدیدی پیدا می کند. از شما دعوت می کند تا بارها و بارها در طول ماجراجویی از آن عبور کنید، از انتها تا آخر، معمولاً با اسرار جدیدی که در تمام این مدت در معرض دید پنهان بوده اند را کشف کنید. یکی از بزرگترین ترفندهای او این است که به عنوان کلیدی برای بهترین راز پنهان شده تونیک عمل می کند. این راه حلی است که به اطلاعات کوچکی از هر صفحه ای که دفترچه راهنما ارائه می دهد نیاز دارد، نه تنها باید هر کدام را کنار هم قرار دهید، بلکه باید درک کنید که چگونه همه آنها در نهایت با هم هماهنگ می شوند. کشف رمزی که راه‌حل کل معما را باز می‌کند بسیار رضایت‌بخش است و برای زمان و تلاشی که برای رسیدن به آن نقطه صرف می‌شود، پاداش مناسبی به همراه دارد.

با یک روباه شایان ستایش با لباس سبز کوچک – که در تلاش برای نجات جهان از شمشیر و سپر استفاده می کند – شاید برای تونیک آسان بود که تأثیرات خود را با افتخار روی آستین خود بپوشاند. از منظر سطح بالا، تمام ویژگی های یک ماجراجویی کلاسیک Legend of Zelda، از مک گافین های رنگی گرفته تا جمع آوری، تا بیوم های متمایز که برای پیمایش به ابزارها و ترفندهای خاصی نیاز دارند را دارد. در بیشتر قسمت‌های ابتدایی بازی، او به شدت به فرمولی که شما بیشتر با آن آشنا هستید پایبند است و همان‌طور که سخاوتمندانه آن را معرفی می‌کند، میل به چیز جدیدی را برمی‌انگیزد. از این نقطه به بعد، Tunic کاملاً مستقل است، از هر گونه فرضی که ممکن است در مورد ساختار آن داشته باشید اجتناب می کند و یک ماجراجویی جذاب و غافلگیرکننده را ارائه می دهد.

بخوانید  Zelda: Tears of the Kingdom's رده بندی سنی مشخص شد

شاید عجیب به نظر برسد که رمزگشایی یک راز روی بسیاری از تکه‌های کاغذ دیجیتال تقریباً هیجان‌انگیزتر از بازی اکشن ماجراجویی است که قرار است کامل شود، اما این مکانیک به ظاهر کوچک بخش بزرگی از این است که چرا ماجراجویی آشنای Tunic به عنوان یکی از آنها برجسته می‌شود. یکی از بهترین تجربیات بازی در سال 2022. این بازی است که یک بار دیگر جرات می کند به بازیکنان اعتماد کند، اما همچنین با معماهای گیرا و رازهای زیادی که باید کشف کند، احساس رضایت زیادی را به ارمغان می آورد. این یک ماجراجویی است که از الهامات خود با دقت استفاده می کند، اما همچنین ایده های جدیدی را برای یادگیری از آنها معرفی می کند.

اصول Tunic در چشم نوازترین اطلاعات در هر صفحه گذاشته شده است، اما جذاب ترین سرنخ های آن در اطراف آن پراکنده است. حکاکی‌های مداد کوچک به نمادهایی اشاره می‌کنند که ممکن است قبلاً دیده باشید یا ندیده باشید، با تصاویر چاپی اضافی که در متن پیام اصلی که قبلاً از صفحه مورد نظر برداشت کرده‌اید، معنی ندارند. مانند دنیایی که توصیف می کند، این کتاب بازی پازل خودش است. یکی که اسرار جهان را باز می کند و شما را به صفحات بیشتری هدایت می کند تا به شما کمک کند پیام پنهان بسیار بزرگتر آن را جمع آوری کنید.

عجله برای کشف یک صفحه جدید در Tunic مانند برخورد با یک سلاح یا آیتم جدید در یک بازی مشابه نیست. در The Legend of Zelda، بسیاری از سیاه‌چال‌های آن حول ابزاری طراحی شده‌اند که معمولاً در نیمه راه وجود دارد و راه‌های دسترسی به بخش‌های جدید سیاه‌چال تا زمانی که آن را به دست نیاورید کاملاً مسدود شده است. در Tunic، صفحات کتابچه راهنمای بازی، دانش عناصر مورد نیاز برای پیشرفت را پنهان نمی کند. به عنوان مثال، بخش اعظم Tunic را می توان بدون به دست آوردن شمشیر در لحظات اولیه بازی تکمیل کرد. در عوض، هر صفحه چیزی احتمالا قدرتمندتر ارائه می دهد: دانش. اینها می توانند به سادگی جزئیات یک دنباله از دکمه ها برای مکانیک یا جزئیات تعاملات پیچیده بین دو عنصر در جهان باشند. و با این حال، هیچ چیز در Tunic غیرممکن نیست مگر اینکه آنها را کشف کنید، فقط ممکن است ندانید که هنوز امکان پذیر است.

بخوانید  کارت گرافیک RTX 4060 Ti 16GB بدون پوسته بررسی منتشر شد
تحریریه مجله بازی یک گیمر