اولین فرود روی ماه آمریکا در 50 سال اخیر به دلیل مشکل موتور در خطر است



به روز رسانی: Astrobotic به روز رسانی دیگری در مورد موضوع پیشرانه منتشر کرد و گفت که به دلیل این مسائل “تلفات جدی پیشران” وجود داشته است. به نظر می رسد که فرودگر دیگر به سمت ماه نمی رود، اما به طور بالقوه سفری متفاوت را آغاز خواهد کرد تا سعی کند از این وضعیت ناگوار حداکثر استفاده را ببرد.

اصل داستان در زیر آمده است.

اولین تلاش ایالات متحده برای فرود دوباره روی ماه در بیش از 50 سال اخیر اکنون در معرض خطر است، زیرا یک شرکت خصوصی که فرودگر خود را روز دوشنبه راه اندازی کرد اکنون می گوید با مشکل موتور مواجه شده است. آسوشیتدپرس

Astrobotic Technology روز دوشنبه با موفقیت فرودگر ماه پرگرین خود را از ایستگاه فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا پرتاب کرد. با این حال، ساعاتی بعد، شرکت اکنون می‌گوید مشکل پیشرانه کشتی را مجبور می‌کند صفحه‌های خورشیدی خود را به سمت خورشید تغییر دهد تا انرژی بیشتری جمع‌آوری کند.

Astrobotic گفت که یک مشکل پیشرانه می تواند توانایی فضاپیما را برای رسیدن به فرود “نرم” روی ماه در زمانی که قرار است در 23 فوریه فرود بیاید، تهدید کند. این یک کشتی بدون سرنشین و کنترل از راه دور است.

اعتقاد بر این است که فرود نهایی به ماه یکی از سخت ترین بخش های کل پرواز است. آژانس فضایی ژاپن کاوشگر ماه خود را در فاصله 33 فوتی ماه در سال 2023 قبل از قطع ارتباط با این فضاپیما قرار داد، با این فرض که سقوط کرده است.

هیچ شرکت خصوصی تاکنون روی ماه فرود نیامده است. فضاپیمای Astrobotic مسیری غیرمستقیم را به سمت ماه طی می‌کند، در حالی که انتظار می‌رود دومین شرکت خصوصی آمریکایی، Intuitive Machines، فرودگر بدون خدمه خود را در ماه فوریه به فضا منفجر کند. این فضاپیما رویکرد مستقیم تری به ماه دارد، با هدف فرود در آنجا تقریباً همزمان با Astrobotic. اینکه کدام کاوشگر ابتدا به آنجا خواهد رسید یک سوال باز است.

بخوانید  20 سال با جیمیل؛ پاسپورتی محبوب برای دسترسی به اینترنت

آژانس فضایی ایالات متحده ناسا میلیون ها دلار به هر دو شرکت کمک کرده است تا به آنها کمک کند تا سیستم های حمل بار تجاری به ماه را پیش ببرند. آخرین باری که ایالات متحده روی ماه فرود آمد دسامبر 1972 بود.

تنها چهار کشور تا کنون روی ماه فرود آمده اند: ایالات متحده، روسیه، هند و چین. ژاپن اکنون فضاپیمای دیگری در نزدیکی ماه دارد و همینطور است انتظار می رود در اواسط ژانویه بر روی ماه فرود آید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر