20 سال با جیمیل؛ پاسپورتی محبوب برای دسترسی به اینترنت

وقتی جیمیل 20 سال پیش با یک بیانیه مطبوعاتی ساده راه اندازی شد، تقریباً همه فکر می کردند کلاهبرداری بزرگی در کار است. زیرا این سرویس وعده یک گیگابایت فضای ذخیره سازی را می داد. ظرفیت آن چندین برابر بیشتر از فضای ذخیره سازی صندوق ورودی 15 مگابایتی در آن زمان بود.

از سوی دیگر، بسیاری از خدمات دریافت ایمیل در آن زمان نیاز به اشتراک پولی داشتند، اما جیمیل ادعا می کرد که کاملا رایگان است. تاریخ انتشار جیمیل 1 آوریل بود، بنابراین جدی گرفته نشد و بسیاری آن را یک شوخی اول آوریل می دانستند. اما طولی نکشید که نسخه بتا جیمیل در دسترس علاقمندان فناوری قرار گرفت و زندگی آنلاین را برای همیشه تغییر داد.

جیمیل اکنون 1.2 میلیارد کاربر دارد. یعنی یک هفتم جمعیت جهان

شاید بزرگترین چیزی که با ورود جیمیل توجه همه را به خود جلب کرد، فضای ذخیره سازی 1 گیگابایتی بود. اما صادقانه بگوییم، گوگل انتظار داشت که قابلیت جستجوی سریع جیمیل کاربران را بیشتر غافلگیر کند.

اگر می خواهید بدانید چرا گوگل در وهله اول جیمیل را راه اندازی کرد، باید یک جستجوی سریع انجام دهم. در آن زمان مردم از مدیریت ایمیل خسته شده بودند. هرزنامه همه جا بود و فضای ذخیره سازی بسیار کم بود. جیمیل محدودیت فضای ذخیره سازی را حذف کرد و سپس به مردم گفت که نیازی نیست همیشه ایمیل های خود را حذف کنید. زیرا می توانید ایمیل های مهم را با استفاده از قابلیت جستجوی سریع جیمیل پیدا کنید.

الیجا براون، معاون ارشد مدیریت محصول گوگل

از زمان معرفی جیمیل، گوگل تغییرات زیادی در این سرویس ایجاد کرده است. به عنوان مثال، در سال 2008، موضوع صندوق ورودی خود را تغییر داد و در اقدامی غافلگیرکننده، 15 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان را به کاربران ارائه کرد. سپس در اواسط دهه 2000، نسخه موبایل جیمیل را معرفی کرد.

بخوانید  این آخر هفته چه چیزی را تماشا کنیم: از مردی که پادشاه می‌شود تا سگ‌های چمنی

البته شاید تا چند سال پیش دست گوگل برای ایجاد تغییرات در جیمیل بازتر بود. اما اکنون نه، زیرا او باید تمرکز خود را بر عدم ایجاد اختلال در پرکاربردترین سرویس ایمیل در جهان با ایجاد تغییرات مختلف بگذارد.

گوگل مایل است ویژگی های جدید را در جیمیل آزمایش کند و به کاربران آنچه نیاز دارند بدهد، اما با افزایش محبوبیت جیمیل، ویژگی های جدید باید محافظه کارانه تر باشند.

ماریا فرناندز گواخاردو، مدیر محصول جیمیل

وقتی فضای ذخیره‌سازی کافی داشته باشیم، مطمئناً مجبور نخواهیم شد داده‌هایمان را حذف کنیم، به همین دلیل است که جیمیل بسیار محبوب است. زیرا کسانی که سال ها با جیمیل کار می کنند، هنگام بازدید از جیمیل، می توانند اولین خاطرات خود را با یک جستجوی سریع و آسان پیدا کنند و این کار آسانی نیست.

جیمیل در واقع پاسپورت ما برای ورود به دنیای اینترنت است

صندوق‌های ورودی ما معمولاً بخش مرکزی هویت آنلاین ما هستند و تقریباً هر روز آنها را بررسی می‌کنیم. اما سرویس ایمیل با توسعه روزافزون برنامه‌های پیام‌رسان آنلاین به تدریج به یک کانال ارتباطی «رسمی» تبدیل شده است، زیرا برقراری ارتباط روزانه با دوستان و آشنایان از طریق ایمیل به آسانی چت کردن در پلتفرم‌هایی مانند تلگرام و تلگرام نیست. واتس اپ.

در واقع، Gmail بدون شک پاسپورت ما برای ورود به اینترنت امروز است. وقتی برای یک وب سایت جدید ثبت نام می کنیم، باید آدرس ایمیل خود را وارد کنیم که به احتمال زیاد جیمیل است. در واقع، خرید بلیط، ورود به حساب بانکی و کل زندگی دیجیتالی ما در نهایت به جیمیل متصل است. حتی زمانی که رمز عبور حساب های مختلف را فراموش می کنیم، اولین گزینه ای که به کمک ما می آید جیمیل است. به همین دلیل است که حتی اگر روزانه اکانت جیمیل خود را چک نکنیم، رمز عبور جیمیل مهمترین رمز عبور زندگی ما محسوب می شود.

بخوانید  فروش جمعه سیاه Walmart معاملات بیشتری اضافه می کند - در اینجا بهترین ها هستند

تحریریه مجله بازی یک گیمر