سری Fallout یکی از بهترین اقتباس‌های مدرن بازی‌های ویدیویی را ارائه می‌کند

سری Fallout یک سری جدید از آمازون پرایم بر اساس سری بازی های ویدیویی به همین نام است. یکی از بهترین اقتباس های مدرن بازی های ویدئویی.

در سال 1997 اولین قسمت از سری بازی های Fallout منتشر شد و تا سال 2018 ادامه داشت و قسمت های جدید آن همچنان در دست ساخت است. طی این سال ها 4 قسمت اصلی و 6 اسپین آف برای این سریال تولید و منتشر شده است. داستان این سری بازی در قرن های 21، 22 و 23 اتفاق می افتد و دنیایی آینده نگرانه را در سبک اتوپانک به تصویر می کشد. فضای هنری آن متاثر از فرهنگ پس از جنگ دهه 1950 در ایالات متحده است. با آمیزه ای از امید به نوید فناوری و ترس نهفته از نابودی هسته ای.

با وجود محبوبیت بسیار زیاد این سریال و طرفداران زیاد آن، داستان آن تا به امروز تغییر نکرده است. البته در سال 2000 Interplay تایید کرد که فیلمی بر اساس این بازی ساخته خواهد شد اما پس از مدت ها به طور کامل کنسل شد. بتسدا، شرکت سازنده این بازی، چندین بار تلاش کرد تا نسخه تلویزیونی از داستان سری بازی های Fallout را تولید کند، اما هیچ یک از ایده های ارائه شده، ایده ها و دیدگاه های بازی را آنطور که باید یا شاید نشان نمی داد.

اما این کار ادامه داشت تا اینکه جاناتان نولان سرانجام با ایده ای جذاب به Bethesda رفت. با توجه به اینکه او از طرفداران پر و پا قرص این گروه بود. از زمانی که نولان سریال Westworld را خلق کرد، تاد هاوارد (بتسدا) متوجه شد که نولان چشم‌انداز روشنی برای این اقتباس دارد و پذیرفت که آن را به پایان برساند. چون فکر می کرد این یک ایده بسیار خوب و راهی برای اقتباس از این بازی و تجسم آن در تلویزیون است. بنابراین، بتسدا به نولان آزادی لازم برای ساخت سری Fallout را داد. البته به شرطی که به دنیای Fallout وفادار باشد و در عین حال داستان منحصر به فرد خود را داشته باشد و یکی از بازی های ساخته شده سریالی را کپی نکند.

بخوانید  تعداد قسمت های سریال پنگوئن ساخته مت ریوز را مشخص کنید

والپیپر سری Fallout

“جهان سزاوار پایانی بهتر است.” در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: «بیش از 200 سال پس از آنکه یک آخرالزمان هسته ای آمریکا را نابود کرد، راهزنان وحشیانه با خشونت به یک پناهگاه امن زیرزمینی حمله می کنند، یک حادثه یکی از ساکنان پناهگاه را مجبور می کند به سرزمین بایر برود پر از تشعشعات و هیولاهای جهش یافته “جامعه ای یاغی متشکل از افرادی که در سطح زمین زنده می مانند، آرون موتن در نقش ماکسیموس، کایل مک لاکلان در نقش هنک مک لین، والتون گوگینز در نقش غول/کوپر هاوارد و دیگران.” در میان بازیگران شخصیت های اصلی که در Fall Out بازی کردند.

سریال Fall Out عواقب جنگ بزرگ در سال 2077 را روایت می کند. یک تبادل هسته ای آخرالزمانی در تاریخ متناوب زمین که در آن پیشرفت های فناوری هسته ای پس از جنگ جهانی دوم منجر به ظهور یک جامعه جدید در دنیای آینده و جنگ منابع متعاقب آن شد. تعداد زیادی از بازماندگان در پناهگاه هایی به نام “والس” پناه گرفتند. همه فکر می کنند زندگی در این کمدها امن است، اما متوجه بدبختی هایی که ممکن است برایشان بیفتد، نیستند. چه سرنوشتی ممکن است در انتظار آنها باشد؟ دختر جوانی به نام لوسی خانه خود را در Vault 33 ترک می کند تا به سرزمین های بایر و بسیار خطرناک لس آنجلس برود.

لوسی سعی می کند پدرش را از طریق اکتشاف و ماجراجویی در این سرزمین های بایر پیدا کند. یک نفر توسط راهزنان ربوده و اسیر شد. او در طول این مسیر در معرض حوادث مختلفی قرار می گیرد که دید او را نسبت به دنیا و آنچه برای خود تصور می کند تغییر می دهد. در طول راه، او با یکی از اعضای اخوان تاریک و یک شکارچی غول پیکر ملاقات می کند. هر کدام از آنها گذشته اسرارآمیزی دارند و اهداف متفاوتی را دنبال می کنند، اما در این مسیر با یکدیگر آشنا می شوند و با هم آشنا می شوند.

بخوانید  The Last of Us Episode 5 Breakdown: The Fates of Sam and Henry، مصاحبه لامار جانسون

الا پورنل در نقش لوسی در حال خروج از پناهگاه در Fallout

این سریال شامل 8 قسمت است و تمامی قسمت های آن پخش شده است. منتقدانی که سریال Fallout را تماشا کردند بسیار از آن راضی بودند و امتیاز بالایی به آن دادند. به عنوان مثال، 108 منتقد Rotten Tomatoes از این مجموعه رضایت 93 درصدی کسب کردند. به طور کلی، آنها فکر کردند، “این اقتباس مانند یک بسط و بخش جدیدی از دنیای بازی است. سری Fallout یک انفجار پسا آخرالزمانی برای تازه واردان و طرفداران قدیمی است، در مقابل، 33 منتقد متاکریتیک نمره متوسط ​​73 را کسب کردند.” از 100 برای این گروه

اینترتینمنت ویکلی نوشت: «این فصل هشت قسمتی در دنیایی پر جنب و جوش و جذاب می گذرد که برای بازیکنان آشنا خواهد بود؛ اما برای لذت بردن از این دنیای دیستوپیایی و تاریک، نیازی به داشتن اطلاعات پس زمینه ای در مورد سریال نخواهید داشت. منتقد San Francisco Chronicle گزارش داد که «سریال Fallout جایگاه بسیار خوبی با رازهای باز شده و قهرمانانی پیدا کرده است که برای ما مهم هستند و مایلیم داستان آنها را تا انتها ببینیم. به این ترتیب او می تواند طرفداران خود را گسترش دهد. در طول این 27 سال طرفداران زیادی را حفظ کرده است، بنابراین، به گفته منتقدان، فرقی نمی کند که بازی را امتحان کرده باشید یا نه، از دیدن این سریال لذت خواهید برد.


سریالی شبیه به سری Fallout

جوئل و الی در حال خوردن، The Last of Us

سلسله آخرین ما

سریال The Last of Us Survivor

  • بازیگران: پدرو پاسکال، بلا رمزی و نیکو پارکر
  • سال انتشار: 2023 تاکنون
  • تعداد قسمت ها: 9

“وقتی در تاریکی گیج می شوید، به دنبال نور باشید.” 20 سال پس از نابودی تمدن مدرن، جوئل، بازمانده سرسخت دوران، به شغل مهمی منصوب می شود. برای بیرون آوردن دختر 14 ساله ای به نام الی از منطقه خشن و بی رحمانه قرنطینه. آنچه به عنوان یک ماموریت کوچک شروع می شود، به زودی به یک سفر دلخراش و وحشیانه تبدیل می شود. زیرا آنها باید در سراسر ایالات متحده بدود و برای زنده ماندن به یکدیگر تکیه کنند.


شخصیت های اصلی سریال Twisted Metal

سلسله فلز تاب خورده

بخوانید  بررسی خلبان انیمه Porco Rosso Pig

زنجیر فلزی در هم تنیده

  • بازیگران: آنتونی مک کی، استفانی بئاتریس و ویل آرنت
  • سال انتشار: 2023 تاکنون
  • تعداد قسمت ها: 10

“وقت آن است که در پایان جهان کمی سرگرم شویم.” این سریال داستان غریبه‌ای پرحرف را روایت می‌کند که در ازای موفقیتش در تحویل بسته‌ای مرموز در صحرای برهوت، پیشنهاد زندگی بهتر را دریافت می‌کند. این غریبه با کمک یک دزد ماهر ماشین، با دزدان وحشیانه و خطرات دیگری در جاده های خارج از شهر مواجه می شود، از جمله یک دلقک دیوانه که با کامیون بستنی رانندگی می کند.


ربکا فرگوسن زنجیر سیلو را روی شانه‌اش آویزان کرده است

سلسله سیلو

سری سیلو

  • بازیگران: ربکا فرگوسن، رشیدا جونز و دیوید اویلوو
  • سال انتشار: 2023 تاکنون
  • تعداد قسمت ها: 10

“حقیقت سرانجام آشکار خواهد شد” در آینده ای تاریک و دیستوپیایی، بشریت به دنبال راهی برای زنده ماندن در اعماق زمین و در محدوده یک سیلو عظیم است. جولیت یک مهندس است که وظیفه دارد راز مرگ همکارش را کشف کند. اما در این بین رازهای شگفت انگیز دیگری را کشف می کند که ساختار دنیای بسته آنها را تهدید می کند. 10 هزار نفر در این سیلو بزرگ زندگی می کنند. زن، مرد، کودک، پیر، جوان؛ کسانی که قوانین سختگیرانه زندگی آنها را تعیین کرده است و معتقدند که این قوانین برای محافظت از زندگی آنها وضع شده است. سال ها پیش تاریخ به گونه ای ویران شد که حتی ساکنان آن نمی دانند چگونه به آنجا رسیده اند و چه بر سر دنیای بیرون آمده است. تنها چیزی که آنها می دانند این است که بیرون از خانه کشنده است. آنها می توانند بیرون را ببینند … واقعاً می توانند؟

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر