امکان ارائه نسخه ارزانتر سرویس Xbox Game Pass همراه با تبلیغات

طبق یک نظرسنجی، مایکروسافت ممکن است نسخه ارزان‌تری از سرویس Xbox Game Pass را منتشر کند که با تبلیغات پشتیبانی می‌شود.

نظرسنجی از مایکروسافت در اینترنت منتشر شده است که از گیمرها می‌پرسد که آیا حاضرند کمتر از هزینه ماهانه Xbox Game Pass بپردازند و در ازای آن محدودیت‌های بیشتری دریافت کنند. یکی از گزینه‌ها این است که بازیکن در ازای دسترسی بعدی به بازی‌های ایکس‌باکس شخص اول، که می‌تواند تا شش ماه ادامه داشته باشد، مبلغ کمتری را بپردازد.

نسخه ارزان‌تر نیز ممکن است تبلیغات درون برنامه‌ای را به عنوان بخشی از خدمات ببیند. با این حال، نحوه نمایش این تبلیغات مشخص نیست. در حالی که نظرسنجی لزوماً به معنای عرضه نهایی این مدل ارزان‌تر Xbox Game Pass نیست، اما نشانه آن است که مایکروسافت قصد دارد تعداد مشترکین این سرویس را افزایش دهد. فیل اسپنسراین مقام ایکس باکس پیش از این اعتراف کرده بود که با وجود استقبال زیاد از این سرویس در رایانه های شخصی، سرعت مشترکان روی کنسول کاهش یافته است.

طبق سخنرانی مایکروسافت در اوایل سال 2022، Gamepass بیش از 25 میلیون کاربر دارد. این شرکت ادعا کرده بود که این سرویس بر روی 63 میلیون کنسول در جریان تحقیقات مقامات رقابت بریتانیا در مورد معامله اکتیویژن بلیزارد نصب شده است. علاوه بر این، ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، ادعا کرد که رشد کاربران Game Pass در تمام پلتفرم‌ها به دلیل قدرت کنسول‌ها است. او افزود:

مشترکین PC Game Pass سالانه 159 درصد رشد کرده اند و با Cloud Gaming، ما در حال تغییر نحوه توزیع، تجربه و تماشای بازی ها هستیم. تا به امروز، بیش از 20 میلیون نفر از این سرویس برای پخش جریانی بازی ها استفاده کرده اند. ماه، گزارش شد که درآمد این سرویس در سال 2021 تنها در کنسول نزدیک به 2.9 میلیارد دلار بوده است.

بخوانید  بلا رمزی: ساخت فصل دوم سریال The Last of Us بسیار محتمل است
تحریریه مجله بازی یک گیمر