امبریسر تلاش زیادی برای اخراج حداقلی کارمندان کرد

بنیان‌گذار سیبر اینتراکتیو گفت که شرکت امبریسر گروپ تمام تلاش خود را برای اخراج حداقلی کارمندان به کار بسته است.

فروپاشی Embracer Group یکی از بزرگ‌ترین اخبار صنعت بازی در سال گذشته بود. این شرکت بزرگ پس از شکست در تأمین سرمایه ۲ میلیارد دلاری مجبور به تعطیلی و فروش چند استودیو زیرمجموعه شد که نتیجه‌ای جز لغو تعدادی از پروژه‌ها و اخراج حدود ۱۴۰۰ کارمند نداشت. سیبر اینتراکتیو یکی از مهم‌ترین استودیوهایی بود که امبریسر به مبلغ ۵۲۵ میلیون دلار خریده بود و درنهایت مجبور شد با قیمت ۲۴۷ میلیون دلار به شرکت Beacon Interactive واگذار کند.

با اینکه تصور می‌شد که متیو کارخ، بنیان‌گذار سیبر اینتراکتیو از این موضوع ناراحت باشد، اما در جدیدترین مصاحبه خود به ستایش عملکرد امبریسر پرداخت و عملکرد مدیرعامل شرکت را قابل‌قبول خواند. کارخ در این مصاحبه به نحوه ورود امبریسر به شرایط بحرانی پرداخت. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، امبریسر در کسب مالکیت مجموعه‌های جدید شتاب‌زده عمل می‌کرد و این باعث شد مدیران دید روشن و مناسبی نسبت‌به آنچه در جریان بود نداشته باشند.

متیو کارخ ضمن تمجید از عملکرد امبریسر گفت که آن‌ها تلاش زیادی کردند تا افراد کمتری تحت تأثیر تعدیل نیرو قرار بگیرند

درنهایت چیزی که امبریسر را در خط مقدم بحران قرار داد، خرید شرکت Asmodee، ناشر بازی‌های رومیزی فرانسوی به مبلغ ۲.۷۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ بود. این خرید بدهی زیادی برای امبریسر به بار آورد و در ادامه فرصت تأمین سرمایه دو میلیارد دلاری ازطریق صندوق Savvy Games عربستان سعودی از دست رفت که می‌توانست این بدهی‌ را تسویه کند. بااین‌حال کارخ از تلاش لارس وینگفورز، مدیرعامل امبریسر و سایر مجموعه‌های وابسته این شرکت تمجید کرد و گفت که این افراد تلاش زیادی کردند تا تعدیل نیرو را به حداقل برسانند و افراد کمتری تحت تأثیر قرار بگیرند.

بخوانید  نسخه های عجیب ددپول در تصاویر فیلم ددپول و ولورین

لارس وینگفورس، مدیر گروه امبریسر و بازی‌های این شرکت

لارس وینگفورز، مدیرعامل امبریسر گروپ

کارخ در این‌باره افزود: «در ذهن من تاکنون هیچکس بیشتر از لارس وینگفورز مدیریتی همراه‌با انعطاف و منطق نداشته است. روندی که ما مجبور بودیم به فعالیت استودیو پایان دهیم، ما را نابود کرد. می‌توانم بگویم امبریسر بیشتر از هر شرکت دیگری تلاش کرد تاجایی‌که امکان دارد، کارکنان بیشتری شغل خود را حفظ کنند. نگاهی به شرکت Gearbox داشته باشید. این شرکت به‌تازگی فروخته شد و کارمندانی که آن‌جا مشغول فعالیت بودند تا بعداز اعلام رسمی همچنان سر کار خود باقی ماندند؛ چراکه لارس نمی‌خواست کسی را اخراج کند و واقعا تمایل داشت همه کارمندان را نگه دارد.»

متیو کارخ در ادامه خاطرنشان کرد روی شکست امبریسر شرط نمی‌بندد؛ چراکه اعتقاد دارد این شرکت هنوز مجموعه‌های غنی و استودیوهای ارزشمندی در مالکیت خود دارد و مدیریت لانگفورز مطمئن‌تر از چیزی است که او در طولانی‌مدت دیده است: «من هم‌اکنون علیه لارس شرط‌بندی نمی‌کنم. او واقعا بالاتر از این‌ها است و من در این مدت طولانی هرگز او را با این میزان اعتماد به نفس ندیده بودم. با اینکه امبریسر همچنان بزرگ است، اما آن‌ها موفق شده‌اند تا مقیاس آن را تا حدی کوچک‌تر کنند که قابل مدیریت باشد. آن‌ها پروژه‌های فوق‌العاده‌ای در دست ساخت دارند که هنوز معرفی نشده‌اند و فکر می‌کنم بازیکن‌ها عاشق آن‌ها شوند؛ بنابراین من نسبت‌به آینده آن‌ها خوش‌بین هستم.»

با اینکه وضعیت امبریسر گروپ همچنان بحرانی به‌نظر می‌رسد، باید منتظر بمانیم و ببینیم که این شرکت پس از اخراج‌های گسترده و فروش استودیوهای مختلف چگونه می‌تواند به روندی موفق دست یابد.

بخوانید  Les meilleures tablettes de jeu en février 1401 De l'iPad d'Apple au Samsung Galaxy, Xiaomi Mate

تحریریه مجله بازی یک گیمر