بهبود چشمگیر سرعت SSD در نتایج معیار DirectStorage

لیست زیر سرعت انتقال داده را در هر یک از سخت افزارهای ذکر شده بر حسب گیگابایت بر ثانیه نشان می دهد این نشان می دهد. همانطور که می بینید، خوانندگان NVMe SSD چندین بار SATA SSD عمل کرد و PCIe 4.0 نیز برتری جزئی نسبت به PCIe 3.0 دارد. آنچه عجیب است برتری A770 نسبت به RX 7900 XT و 4080 در کاهش فشرده سازی GPU است که علیرغم کلاس پایین تر این پردازنده گرافیکی در مقایسه با رقبا، عملکرد بازی را نشان می دهد.

نتایج بنچمارک DirectStorage

از طرف دیگر، اسکرین شات های ارسال شده از این دمو، تفاوت بین فرآیند رفع فشرده سازی روی CPU و GPU را نشان می دهد. در برخی موارد مشاهده می شود که بارگذاری چندین گیگابایت داده از طریق این دو حالت می تواند بین یک و نیم تا پنج ثانیه متغیر باشد. این در شرایطی است که استفاده از CPU بین 30 تا 100 درصد در نوسان است. نمونه‌های دیگر در کمتر از نیم ثانیه بارگذاری شدند و تنها 5 درصد از CPU را درگیر کردند، که نشان می‌دهد GPU در این فرآیند نقش داشته است.

با این حال، بارگذاری چند وکیل با بارگذاری یک محیط بازی ویدیویی سه بعدی یکسان نیست. اما کسانی که به دنبال آزمایش عملکرد واقعی DirectStorage در بازی های واقعی هستند، نیازی به انتظار طولانی نخواهند داشت. بازی Forspoken اسکوئر انیکس اولین بازی با پشتیبانی رسمی از این API است که در تاریخ 24 ژانویه (بهان 4) منتشر خواهد شد.

نتایج به‌دست‌آمده از معیار چندین درایو SSD و پردازنده‌های گرافیکی مختلف با استفاده از فناوری ذخیره‌سازی مستقیم نشان‌دهنده برتری عملکرد قابل توجه درایوهای NVMe نسبت به SATA است.

بخوانید  فروش Yakuza: Like a Dragon به 1.8 میلیون نسخه رسید

این سایت از دموی عمومی DirectStorage مایکروسافت با آووکادو بر روی یک SATA SSD و دو PCIe 3.0 NVMe و PCIe 4.0 NVMe SSD استفاده می کند. علاوه بر این، برای مقایسه فرآیند رفع فشرده سازی GPU، از سه پردازنده گرافیکی و یک پردازنده گرافیکی استفاده شده است که شامل AMD Radeon RX 7900 XT جدید، Nvidia GeForce RTX 4080 و Intel Arc A770 به همراه پردازنده Intel i9-12900K با فرکانس 5.2 گیگاهرتز است.

به طور کلی می توان گفت که این نسخه آزمایشی نتایج امیدوارکننده ای را برای سخت افزار شرکت هایی غیر از مایکروسافت نشان می دهد. علاوه بر این، شاهد تغییر بزرگی نسبت به نتایج 2020 هستیم که در آن بازی‌ها در سال‌های اخیر از مزایای پهنای باند NVMe نسبت به SATA استفاده کامل کرده‌اند. استفاده نکردند

نتایج بررسی وب‌سایت PC Games Hardware نشان می‌دهد که DirectStorage API مایکروسافت می‌تواند سرعت بارگذاری داده‌ها را در NVMe SSD در مقایسه با SATA SSD به طور قابل توجهی بهبود بخشد. همچنین، سرعت فشرده سازی داده مبتنی بر GPU با استفاده از ذخیره سازی مستقیم در مقابل فرآیند رفع فشرده سازی CPU بسیار بهبود یافته است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر