کدهای مخفی تلفن همراه؛ از تست سخت افزار تا دسترسی به کد IMEI

در گوشی های خانواده آیفون از طریق کد *#12345#3001#* می توانید اطلاعات کاملی در مورد آنتن دهی دستگاه دریافت کنید. این صفحه جزئیات مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد، مانند دکل مخابراتی که به آن متصل هستید و …


پرسش های رایج

بهترین رمز عبور موبایل چیست؟

با وارد کردن کد *#369*12580# در گوشی های سامسونگ می توانید از تاریخ دقیق ساخت گوشی مطلع شوید. در صفحه جدید، یک عدد در مقابل قسمت RF Cal مشاهده خواهید کرد. این عدد دارای فرمتی شبیه به 20211216 است که دو رقم اول از سمت راست نشان دهنده روز، دو رقم میانی نشان دهنده ماه و چهار رقم آخر نشان دهنده سال ساخت است. در این مثال، این گوشی در 16 دسامبر (دوازدهمین ماه) سال 2021 مطابق با 25 دسامبر 1400 تولید شده است.

کد اطلاعات آنتن

برای مشاهده کد IMEI در گوشی های سامسونگ، شیائومی و آیفون باید کد دستوری *#06# را وارد کنید.

کد تست سخت افزار گوشی های سامسونگ و شیائومی چیست؟

به عنوان مثال، می توانید یک تصویر کاملا سبز یا نارنجی را روی صفحه نمایش دهید. با این کار می توانید پیکسل های سوخته صفحه یا سایه های اطراف آن را به راحتی مشاهده کنید. بخش تست سخت افزار نیز کیفیت بلندگو و سلامت صفحه لمسی را بررسی می کند و گزینه های دیگری را در اختیار شما قرار می دهد.

در تمام گوشی های هوشمند، از طریق کد سفارش #06#* IMEI قابل مشاهده است. در صفحه جدید بسته به تعداد سیم کارت های پشتیبانی شده توسط گوشی، ممکن است یک یا دو کد IMEI و همچنین شماره سریال دستگاه را مشاهده کنید.

بخوانید  تاریخ انتشار Death Stranding iOS اعلام شد، در صورت پیش‌سفارش 50 درصد تخفیف

کد SysDump

دومین کد مخفی گوشی هوشمند برای بررسی کد IMEI استفاده می شود. این کد برای ثبت گوشی استفاده می شود. اگر در حال خرید یک گوشی دست دوم هستید، می توانید با بررسی کد IMEI و تطبیق آن با کد روی جعبه، از جعلی نبودن جعبه گوشی مطمئن شوید.

کد سفارش #39991539#* در گوشی های سامسونگ استفاده می شود. با وارد کردن این کد صفحه جدیدی باز می شود که از طریق آن می توانید اطلاعات دقیق دوربین گوشی را مشاهده کنید. این کد روی گوشی های شیائومی و اپل کار نمی کند.

تاریخ ساخت گوشی را بدانید

در گوشی های شیائومی برای دسترسی به صفحه تست سخت افزار باید کد را وارد کنید *#*#6484#*#* استفاده کنید. متاسفانه هیچ کدی برای تست های سخت افزاری آیفون وجود ندارد.

کد تأیید IMEI تلفن

سازندگان گوشی های هوشمند در حال در نظر گرفتن کدهای ویژه با عملکردهای مختلف برای دستگاه های خود هستند تا تجربه کار با آنها را جذاب تر کنند. سامسونگ، اپل و شیائومی که بازار موبایل ایران را تسخیر کرده اند، کدهای مختلفی را در گوشی های خود عرضه می کنند.

با وارد کردن کد سفارش #9900#* در گوشی های سامسونگ فضایی به نام System Dump را وارد می کنید. صفحه ای که باز می شود شامل گزینه های مختلفی است. اگر اطلاعات کافی در مورد این گزینه ها ندارید، از دستکاری آنها خودداری کنید.

در گوشی های سامسونگ با کد #*0#* و در گوشی های شیائومی با کد *#*#6484#*#* می توانید تست سخت افزاری انجام دهید.

بخوانید  هری پاتر: قهرمانان کوئیدیچ - هر آنچه می دانیم

تلفن های همراه دارای رمزهای عبور مختلفی هستند و از طریق آنها می توانید به تأیید سخت افزار و اطلاعات دوربین دسترسی پیدا کنید.

چگونه کد IMEI گوشی را دریافت کنیم؟

یکی از کدهای مخفی جالب، کدی است که توسط آن می توان تست های سخت افزاری را انجام داد. این کد به شما این امکان را می دهد که هنگام خرید گوشی از سلامت خود مطمئن شوید. کد تست سخت افزار در گوشی های سامسونگ #*0#* شرق با وارد کردن این کد وارد صفحه جدیدی می شوید که به شما امکان می دهد قسمت های مختلف گوشی را بررسی کنید.

گزینه Delete Dumpstate/Logcat به شما این امکان را می دهد که برخی از کش ها را پاک کنید و سرعت دستگاه را افزایش دهید. در گوشی های شیائومی و اپل، هیچ کدی برای دسترسی به صفحه System Dump وجود ندارد.

کد اطلاعات دوربین گوشی

در گوشی های سامسونگ می توانید با وارد کردن کد مخصوص اطلاعات دقیقی در مورد دوربین دریافت کنید. یک رمز عبور اختصاصی در آیفون جزئیات آنتن را نمایش می دهد و یک رمز عبور دیگر به شما کمک می کند تا سلامت سخت افزار دستگاه را بررسی کنید.

کد تست سخت افزار گوشی