هدست واقعیت مجازی PlayStation VR 2 سبک تر از اولین PSVR است


اگرچه PS VR2 سونی از ویژگی های بیشتری نسبت به PS VR اصلی برخوردار است، هدست واقعیت مجازی سبک تر از نسل قبلی است.

در فاصله کمی بیش از دو هفته تا عرضه هدست واقعیت مجازی PS VR2، سونی یک صفحه پرسش‌های متداول جدید در وبلاگ پلی‌استیشن راه‌اندازی کرده است که به انواع سؤالات مرتبط با هدست پاسخ می‌دهد. اگرچه اکثر این جزئیات قبلاً شناخته شده بودند و به عنوان مثال می‌دانستیم که PS VR2 قرار نیست بازی‌های PS VR را اجرا کند، این سؤالات متداول هدست جدید را نسبت به نسخه قبلی مشخص می‌کند. 7 درصد سبک تر است.

به گفته سونی، هدست PSVR2 بدون کابل وزن دارد 560 گرم دارد; در حالی که این عدد برای PlayStation VR کمی بیش از 600 گرم بود. البته، اتصال PS VR به کنسول PS4 بسیار دشوارتر از اتصال ساده PS VR2 به کنسول PS5 بود. با توجه به قابلیت های جدید هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR2، وزن کمتر آن تا حدودی تعجب آور است. این کلاه در مقایسه با نسخه قبلی خود دارای چهار دوربین است که در قسمت بیرونی کلاه یکپارچه شده و از قابلیت ردیابی گرفتن، ردیابی چشم و لرزش دقیق بهره می برد.

همچنین در این بخش از سوالات متداول سونی، بیش از صد بازی برای این هدست در حال توسعه است. توجه داشته باشید که در ابتدا، بازی های هدست واقعیت مجازی PS VR2 سونی فقط به صورت دیجیتال در دسترس خواهند بود. این بدان معناست که برای مثال Horizon Call of the Mountain در زمان انتشار نسخه فیزیکی نخواهد داشت. با این حال، سونی می گوید نسخه های فیزیکی برخی از بازی های ویدیویی ممکن است در آینده در دسترس باشند.

بخوانید  تریلر Total War: Pharaoh بر نمایش جناح های مصری تمرکز دارد

لازم به ذکر است که Perp Games در حال حاضر قصد دارد نسخه فیزیکی بازی هایی مانند Dyschronia: Chronos Alternate، Star Wars: Tales From The Galaxy’s Edge – Enhanced Edition و Song in the Smoke: Rekindled را منتشر کند. هدست واقعیت مجازی PSVR2 در تاریخ 3 مارس (22 فوریه) با قیمت 550 دلار عرضه خواهد شد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر