نگاهی به تمامی ویژگی های نسخه پیش نمایش اندروید 15 (ساعت)

اولین بیلد پیش نمایش اندروید 15 برای گوشی های گوگل از سری پیکسل 6 به بعد منتشر شده است و انتظار می رود که ساخت نهایی برای گوشی های اندرویدی مختلف از جمله مدل های مختلف گوشی های سامسونگ و گوشی های شیائومی در دسترس باشد. نسخه پیش نمایش برای توسعه دهندگان در نظر گرفته شده است و برای کاربران عمومی توصیه نمی شود.

برای چندین سال، گوگل نام اندروید را با اعداد به جای حروف تعریف کرد. اما همچنان در مکاتبات داخلی شرکت از حروف و نام انگلیسی برای نام گذاری اندروید استفاده می شود. نام اندروید 15 با حرف V مشخص می شود که ابتدای نام بستنی وانیلی است.

در یوتیوب تماشا کنید

گوگل قصد دارد پس از دو نسخه توسعه دهندگان و چهار نسخه بتا، اندروید 15 را به صورت عمومی منتشر کند. اولین نسخه Developer Edition اکنون در دسترس است و نسخه دوم در ماه مارس (مارس 1402 و فوریه 1403) منتشر خواهد شد.

پیش نمایش برنامه نویس اندروید برای کاربران عادی توصیه نمی شود

چهار نسخه بتا اندروید 15 به ترتیب در ماه های آوریل (آوریل و می)، می (مه و ژوئن)، ژوئن (ژوئن و جولای) و جولای (ژوئیه و آگوست) منتشر خواهند شد. بیشتر تغییرات ظاهری و ویژگی های جدید اندروید 15 در این چهار آپدیت اضافه شده است.

اولین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهنده اندروید 15، که اکنون در دسترس است، شبیه به اندروید 14 است و بیشتر بر عملکرد و بهبود زیرساخت تمرکز دارد. با این حال، تخم مرغ عید پاک اندروید تغییر کرده و لوگوی اندروید شبیه حرف V است.

ویژگی های جدید اندروید 15 را می توان به سه دسته تقسیم کرد: عملکرد سخت افزاری و دسترسی، امنیت و حریم خصوصی.

تحریریه مجله بازی یک گیمر