نبرد بینگ چت، بارد و چتGPT. برنده کیست؟

این دقیقاً ویژگی چت بات ها است. مدل‌های زبانی بزرگ و بسیار پیچیده که هر بار که سؤال مشابهی را از آنها می‌پرسیم، پاسخ متفاوتی می‌دهند و از تمام آن سؤالات و پاسخ‌ها درس می‌گیریم تا دفعه بعد عملکرد بهتری نشان دهیم. بنابراین، تجربه من در هنگام بررسی و مقایسه آنها ممکن است با شما متفاوت باشد.

در حالی که سه چت ربات را با هم مقایسه می کنیم مایکروسافت بینگ چت بارد گوگل و شرکت ChatGPT من OpenAI بودم تا ببینم کدام یک بهتر است و به قول معروف مفیدتر از دیگری است، احساس می کردم دارم محصولی را مرور می کنم که هر بار که دکمه ای را فشار می دهم یا صفحه نمایش آن را فشار می دهم، همه ویژگی های آن یکباره تغییر می کند. و تبدیل به یک محصول دیگر شود. ممکن است !

نکته دیگری که باید بدانید نحوه دسترسی به این چت بات ها است. در بین بینگ چت، بارد و چت جی پی تی، استفاده از بینگ چت برای کاربران ایرانی آسانتر است زیرا برای ثبت نام نیازی به تغییر آدرس IP یا شماره تلفن مجازی نیست. فقط مرورگر Edge را نصب کنید و با حساب مایکروسافت خود وارد شوید (دیگر لیست انتظاری وجود ندارد). همچنین می توانید با استفاده از Bing یا Swiftkey یا حتی Skype (!) در تلفن همراه خود به چت بینگ دسترسی داشته باشید.

مثلاً فرض کنید یک روز در حالی که در خانه نشسته اید و راحت با ChatGPT چت می کنید، صدای ماشینی از لپ تاپ شما بیرون می آید و می گوید هوش مصنوعی مغز شما را گرفته است! البته بعید است که هوش مصنوعی حداقل تا 50 سال آینده به هال 9000، ربات قاتل در فیلم ادیسه فضایی یا سیستم هوش مصنوعی خودآگاه Skynet در فیلم های ترمیناتور پیشرفت کند. اما من از این مثال استفاده کردم تا بگویم تست هایی که برای مقایسه عملکرد چت بات انجام داده ام تنها چند نمونه از مهم ترین و شناخته شده ترین ویژگی های آنها را هدف قرار می دهد و مطمئناً دامنه ویژگی های آنها بسیار گسترده تر از این کلمات است.

بخوانید  انقلاب خواب فن آوری؛ همه چیز درباره خدمات ابری

در این ماجراجویی غیرقابل پیش بینی با ما همراه باشید تا ببینید کدام یک از سه چت ربات مهمی که این روزها در دنیای اینترنت سر و صدا ایجاد کرده اند، دنیا را زودتر از دیگری تغییر خواهند داد.

آشنایی اندکی با Bing Chat، Bard و ChatGPT

در حال حاضر برد فقط از چند زبان محدود پشتیبانی می کند که فارسی نیست. Bing و ChatGPT هر دو پرس و جوهای فارسی را درک می کنند، اما کیفیت پاسخ فارسی برای هر پرس و جو متفاوت است.

نکته دیگری که ممکن است برای خیلی ها سوال باشد این است که وقتی هر سه چت بات از یک فناوری استفاده می کنند، مقایسه آنها چه فایده ای دارد؟ مشکل اینجاست که اگرچه این ربات‌های چت تقریباً مکانیزم یکسانی دارند، اما شرکت سازنده پارامترها و محدودیت‌های خود را برای آنها تعیین می‌کند و بنابراین الگوی پاسخ‌هایی که از آنها دریافت می‌کنید متفاوت است.

قبل از اینکه به تست بپردازیم، اجازه دهید کمی در مورد ماهیت چت بات ها صحبت کنیم. مدل‌های زبان بزرگی که چت‌بات‌ها بر روی آن‌ها ساخته شده‌اند، یک ویژگی عجیب و شاید حتی ترسناک به نام «Capability Overhang» یا «Capability Overhang» دارند. این بدان معناست که این الگوها به قدری وسیع، پیچیده و مرموز هستند که هیچ کس، حتی محققانی که آنها را آموزش داده اند، دقیقاً از همه توانایی های آنها اطلاع ندارند!

هیچ کس در مورد چت بات ها به جز صاحبان آنها نمی داند. تنها چیزی که آنها به ما می گویند این است که محصول آنها در حال حاضر در مرحله آزمایش است، اما آنها اصرار دارند که همه از آن برای بهبود مدل های مورد استفاده در چت بات ها با بازخورد خود استفاده کنند. حتی در برخی موارد برای استفاده از چت بات از ما پول می گیرند و می گویند حتی اگر این محصول تمام نشود، تمام دنیا را شوکه می کند!

بخوانید  بازی The Callisto Protocol حالت Performance با فریم‌ریت ۶۰ خواهد داشت

ChatGPT نیز مشکلات خاص خود را دارد. برای ثبت نام، علاوه بر تغییر آدرس IP، باید از شماره تلفن یک کشور دیگر استفاده کنید (شما می توانید شماره تلفن را به روشی که در ویدیو نشان داده شده است تغییر دهید. تجربه Zoomit را با چت ربات ChatGPT که معرفی کردیم، زنده کنید.) در برخی موارد، با پیام تکمیل ظرفیت نیز مواجه می شوید و OpenAI شما را تشویق می کند که به سرویس اشتراک خود بپیوندید. البته OpenAI به شرکت های دیگر اجازه می دهد تا از ChatGPT API بر اساس مدل زبان GPT-3 استفاده کنند. بنابراین، می توانید از پلتفرم های کم دردسر استفاده کنید (به عنوان مثال، Poe.com) از این ربات چت استفاده کنید.

اما جدا از اینکه برد آی پی ایران را مسدود کرده، فعلا فقط در آمریکا و انگلیس موجود است و باید از آی پی آن دو کشور استفاده کنید. با این حال، شما می توانید از هر مرورگری، از جمله Edge، به Bard دسترسی داشته باشید.

به عنوان مثال، Bard به طور همزمان سه نسخه مختلف از پاسخ داده شده به سوال کاربر را نمایش می دهد و بر خلاف دو چت بات دیگر، امکان اصلاح سوال پرسیده شده را نیز ارائه می دهد. پس از پاسخ به هر سؤال، بینگ چند سؤال دیگر را برای ادامه بحث پیشنهاد می‌کند و از سه حالت مختلف (خلاق، متعادل، دقیق) برای پاسخ‌دهی استفاده می‌کند (اگرچه تشخیص اینکه کدام پاسخ خلاقانه‌تر یا دقیق‌تر از روش دیگر است واقعاً دشوار است). ! ). ChatGPT همچنین تاریخچه تمام سوالات را در گوشه سمت چپ نمایش می دهد و حافظه بیشتری نسبت به دو ربات چت دیگر برای مکالمات طولانی تر دارد.

تست ها: ChatGPT، BingChat و Bard در مقابل یکدیگر

با کدام چت بات می توانید فارسی صحبت کنید؟

تحریریه مجله بازی یک گیمر