مشخصات قابل توجه PS5 Pro و پنجره انتشار گزارش شده است

جزئیات مربوط به شایعه شده – و اعلام نشده – PlayStation 5 Pro به صورت آنلاین به بیرون درز کرده است، همراه با ادعاهایی مبنی بر اینکه این کنسول عرضه Q4 2024 را هدف قرار داده است. طبق قانون Moore's Law Is Dead کانال YouTube و تایید شده توسط Insider Gaming، مشخصات PS5 Pro شامل یک “بالا” است. حالت فرکانس CPU” که CPU PS5 را 10٪ به 3.85 گیگاهرتز افزایش می دهد و یک GPU جدید که گفته می شود قادر به ارائه 45٪ سریعتر است و قابلیت های ردیابی اشعه را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد.

طبق گزارش ها، این پردازنده گرافیکی با سرعت 33.5 ترافلاپس، سه برابر نسبت به GPU استاندارد 10.28 ترافلاپس PS5 است، هرچند که در مقایسه مستقیم با سه برابر شدن قدرت برابری نمی کند. همچنین گزارش شده است که این مدل دارای دیسک درایو قابل جابجایی و ظرفیت ذخیره سازی 1 ترابایت خواهد بود. آنچه در اینجا بسیار جالب است، ادعای تکنیک‌های جدید ارتقاء مقیاس و ضدآلیاسینگ به نام PlayStation Spectral Super Resolution Upscaling، شبیه به راه‌حل‌های Nvidia DLSS و AMD FSR برای به حداکثر رساندن پتانسیل سخت‌افزار خود با فناوری «افزایش زمانی» است.

در حال پخش: Hi-Fi RUSH | تریلر PS5

سونی هنوز در مورد این گزارش ها اظهار نظر نکرده است، اما اگر آنها درست باشند، یک PS5 Pro می تواند چهار سال پس از عرضه PS5 اصلی در نوامبر 2020 منتشر شود. سال گذشته، سونی کتابخانه سخت افزاری خود را با انتشار PlayStation VR2، یک PS5 باریک تر، گسترش داد. کنسول و دستگاه پخش قابل حمل پلی استیشن پورتال.

بخوانید  کلیپی از فصل دوم سریال انیمیشن "چه می شد" ماجراجویی نبیولا را نشان می دهد

در اخبار کسب و کار پلی استیشن، سونی پیش بینی فروش خود را برای سال مالی جاری اصلاح کرده است، زیرا انتظار دارد تا پایان این دوره 21 میلیون کنسول PS5 بفروشد که کمتر از تخمین بلندپروازانه خود از فروش 25 میلیونی است. این اعلامیه ماه گذشته 10 میلیارد دلار ارزش سهام شرکت را کاهش داد و سونی اضافه کرد که حداقل تا آوریل 2025 هیچ پروژه جدید “مهمی” منتشر نخواهد شد.

مانند سایر ناشران و توسعه دهندگان بزرگ، سونی نیز تحت تاثیر تعدیل کارکنان در سراسر صنعت قرار گرفته است، با بیش از 900 پرسنل و سونی لندن با اقدامات کاهش هزینه.

تحریریه مجله بازی یک گیمر