اینتل سعی کرد مشکل ناپایداری پردازنده های خود را حل کند

اینتل برای کاربران پردازنده های نسل سیزدهم و چهاردهم سری K که با مشکلات پایداری عملکرد مواجه هستند، توصیه هایی صادر کرده است.

طبق گزارش hardwareluxx، اینتل بیانیه جدیدی را در رابطه با مشکل پایداری عملکرد پردازنده های نسل سیزدهم و چهاردهم خود منتشر کرده است. این تراشه‌ها که بیشتر سری K این محصولات را تشکیل می‌دهند، مدتی است که در برخی از بازی‌ها دچار افت عملکرد و خرابی می‌شوند. این مشکلی است که اینتل تولیدکنندگان مادربرد را مقصر می‌داند که تنظیمات غیراستاندارد را به‌طور پیش‌فرض اجرا می‌کنند و فشار بیشتری را بر روی این تراشه‌ها وارد می‌کنند.

البته اینتل بیانیه مستقیمی برای کاربران منتشر نکرد و به توصیه هایی که بین این شرکت و سازندگان مادربرد برای حل این مشکل ارائه شده بود قانع شد. بیانیه جدید اینتل همچنین دقیقاً روشن نمی کند که آیا این توصیه ها بر رفع این مشکلات تأثیر دارند یا خیر.

اینتل در بیانیه ای جدید به کاربران اعلام کرد که استفاده از تنظیمات جدیدی به نام “پروفایل های پایه” ارائه شده توسط تعدادی از سازندگان مادربرد را توصیه نمی کند. در عوض، این شرکت‌ها باید پیش‌فرض‌های جدیدی را منتشر کنند که مشکل مصرف انرژی CPU را حل کند. البته اینتل می گوید که اگر این شرکت ها چنین کاری را انجام ندهند، به کاربران توصیه می شود برای حل این مشکل یک سری تنظیمات دستی را انجام دهند.

توصیه های اینتل برای حل مشکلات پردازنده های این شرکت

با این حال، اینتل در این بیانیه به وضوح بیان نمی کند که آیا این مسائل صرفاً به دلیل اعمال یک سری تنظیمات غیراستاندارد توسط سازندگان مادربرد ایجاد می شوند یا اینکه عوامل دیگری نیز دخیل هستند. عواملی که ممکن است مربوط به همین شرکت باشد. با این حال اکنون کاربران می توانند با اعمال تغییرات ذکر شده مشکلات را کاهش دهند.

بخوانید  نکات و ترفندهای فراموش شده برای بازیکنان جدید

طی ماه‌های گذشته، تعداد زیادی از کاربران چیپست‌های Core i9 نسل سیزدهم و چهاردهم اینتل با مشکلاتی در زمینه پایداری عملکرد سیستم مواجه شده‌اند. اینتل در مورد این اتفاقات سکوت کرده بود تا اینکه چند روز پیش بالاخره اولین بیانیه خود را در این مورد منتشر کرد. اینتل در بیانیه خود، تولیدکنندگان مادربرد را به دلیل اجازه دادن به تراشه های اینتل برای عملکرد خارج از مشخصات توصیه شده سرزنش می کند.

البته اینتل همچنان تاکید می کند که علت اصلی این اتفاقات استفاده از چیپست های خود در خارج از محدودیت های عملکرد مشخص شده است، اما از سوی دیگر اشاره می کند که بیشتر گزارش ها از کاربران مادربردهای آنلاک شده است.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر