سونی: استراتژی واقعی مایکروسافت تسلط بر بازار تیراندازی بزرگسالان است

کاپیتان پرایس در بازی Call of Duty: Modern Warfare

در ادامه بیانیه سونی، بازی‌های اکتیویژن، به‌ویژه سری Call of Duty، برای پلی‌استیشن حیاتی هستند: “این سری عمیقاً در روح گیمرها ریشه دوانده است. از زمان اولین عرضه Duty Case در سال 2003، هر نسخه همیشه در صدر قرار دارد. در ادامه، سونی به درصد مخاطبان پلی استیشن اشاره کرد که سری کالاف دیوتی را کشف کردند و گفت که اگر این بازی انحصاری شود، پلی استیشن رقابت را می بازد.

سونی در ادامه توضیح داد: مایکروسافت این حقایق را نادیده می گیرد و معتقد است که نینتندو بدون دسترسی به Call of Duty موفق بوده است. موضوع بدی است طیف گسترده ای از شواهد نشان می دهد که نینتندو تجربه متفاوتی را برای ایکس باکس و پلی استیشن ارائه می دهد. زیرا نینتندو بر روی انتشار بازی های خانوادگی متمرکز شده است که بسیار متفاوت از شوترهای PEGI 18+ مانند Call of Duty هستند. همانطور که CMA کشف کرد، اسناد ارائه شده توسط مایکروسافت نشان می دهد که این شرکت به طور کلی مالک پلی استیشن است. [به‌عنوان رقیب،] این رتبه بالاتر از نینتندو است و نینتندو اغلب در ارزیابی های رقابتی داخلی مایکروسافت غایب است.”

نظر شما در مورد این خبر چیست؟ آن را با تیم یک گیمر به اشتراک بگذارید.

در حالی که خرید اکتیویژن بلیزارد توسط رگولاتوری در عربستان سعودی و برزیل تایید شده است، سازمان رقابت و بازار بریتانیا اخیرا تحقیقات خود را به مرحله دوم گسترش داده است. اتحادیه اروپا و FTC ایالات متحده نیز در حال بررسی این قرارداد هستند. CMA از عموم مردم دعوت کرده است تا قبل از اتخاذ تصمیم نهایی تا 1 مارس 2023، نظرات خود را در مورد خرید به اشتراک بگذارند.

بخوانید  تاریخ انتشار TopSpin 2K25، امتیازات قابل پخش، دسترسی زودهنگام و نسخه‌های مختلف اعلام شد

Sony Interactive Entertainment در بیانیه‌ای ۲۲ صفحه‌ای ادعا کرد که در صورت انجام این معامله، کاربران از اکوسیستم پلی‌استیشن خارج می‌شوند، مایکروسافت می‌تواند قیمت Xbox را افزایش دهد و توسعه‌دهندگان مستقل از این تصمیم متضرر خواهند شد. همانطور که در چند ماه گذشته دیدیم، بیشتر محتوای بیانیه سونی بر روی سری Call of Duty و آسیبی که انحصار سری می تواند به برند پلی استیشن وارد کند تمرکز دارد.

در بیانیه سونی آمده است: «مایکروسافت می‌گوید مدل متمایز نینتندو نشان می‌دهد که پلی‌استیشن برای رقابت مؤثر نیازی به سری Call of Duty ندارد. اما این [ادعا] این استراتژی واقعی مایکروسافت را آشکار می کند. مایکروسافت می خواهد پلی استیشن مانند نینتندو شود تا کمتر با ایکس باکس رقابت کند. همانطور که توضیحات نشان می دهد، پس از این خرید، ایکس باکس بدون رقابت برای تمامی فرنچایزهای پرفروش تیراندازی کنسول مانند Overwatch، Call of Duty، II، Gears of War و Halo، تبدیل به فروشگاهی تک مرحله ای خواهد شد.

سونی در بخشی از بیانیه خود ادعای مایکروسافت مبنی بر اینکه پلتفرم های دیگری مانند نینتندو بدون داشتن پرونده قانونی رشد کرده اند را رد کرد. سونی می گوید ادعای مایکروسافت بسیاری از حقایق را نادیده می گیرد. سونی استدلال می کند که استراتژی نینتندو با پلی استیشن و ایکس باکس متفاوت است. زیرا این پلتفرم متکی به فرنچایزهای 18 ساله مثبت نیست که مایکروسافت پس از خرید اکتیویژن بلیزارد در انحصار آنها خواهد بود. سپس سونی به این نتیجه رسید که استراتژی واقعی مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد حذف پلی استیشن از بازار تیراندازی بزرگسالان، مشابه نینتندو است.

بخوانید  قدردانی مری بارتلت از فیلمنامه سریال The Last of Us
سونی در پاسخ به سؤالات اداره رقابت و بازار بریتانیا برای گسترش تحقیقات خود در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد از سوی مایکروسافت، ادعا کرد که استراتژی واقعی مایکروسافت در پشت این خرید این بوده است که اطمینان حاصل کند که پلتفرم پلی استیشن شبیه پلتفرم نینتندو است و در قلمرو تیراندازی بزرگسالان بی نظیر است. . بودن

سونی در بیانیه خود در مورد خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت ادعا کرد که هدف ایکس باکس بی رقیب شدن در بازار تیراندازی بزرگسالان است.

شخصیت شبح از بازی Call of Duty: Modern Warfare