سامسونگ از گوشی های گلکسی اس 23 و اس 23 پلاس رونمایی کرد

کره ای ها فقط بر روی سخت افزار دوربین تمرکز نمی کنند، بلکه به نرم افزار نیز توجه زیادی دارند. سامسونگ می‌گوید گوشی‌های پرچمدار جدیدش به لطف ویژگی Nightography مجهز به هوش مصنوعی، تصاویری را در محیط‌های کم نور با «کیفیت سینمایی واقعی» ثبت می‌کنند.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز به واحد گرافیکی مجتمع Adreno 740 است که 25 درصد از نسل قبلی قدرتمندتر است و در صورت استفاده بازی ها از رابط Vulkan 1.3، تفاوت عملکرد به 30 درصد می رسد. کوالکام مدعی است که Adreno 740 تا 45 درصد کمتر از قبل انرژی مصرف می کند. واحد گرافیکی Snapdragon 8 Gen 2 از فناوری Ray Tracing برای بهبود کیفیت بازی های موبایل پشتیبانی می کند.

Samsung Galaxy S23 رنگ سفید

یکی از بزرگترین تغییرات گلکسی اس 23 نسبت به نسل قبلی، پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 است. سامسونگ با تایید ادعای افشاگران، می گوید که گلکسی اس 23 از نسخه ارتقا یافته این سیستم روی تراشه استفاده خواهد کرد. اسنپدراگون 8 نسل 2 در پرچمداران جدید سامسونگ از CPU و GPU قدرتمندتری نسبت به مدل استاندارد برخوردار است.

گلکسی اس 23 و گلکسی اس 23 پلاس دارای یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی در بالای صفحه نمایش خود هستند. این دوربین سلفی با سرعت 60 فریم بر ثانیه فیلم می گیرد.

گوشی های سری گلکسی S23 دارای دو ویژگی نرم افزاری جالب هستند که یکی از آنها (Enhanced Comfort) به شما امکان تغییر تن رنگ و کنتراست را می دهد و دیگری (Vision Booster) دارای چهار سطح تنظیم نور است.

به لطف پردازنده Qualcomm که قدرتمندترین سیستم روی تراشه در دنیای اندروید محسوب می شود، گوشی های جدید سامسونگ گلکسی تا 30 درصد عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی ارائه می دهند. این گوشی ها دارای یک محفظه بخار بزرگتر برای حذف گرمای تولید شده توسط اسنپدراگون 8 نسل 2 هستند.

بخوانید  RTX 4080 5-15% سریعتر از RTX 3090 Ti در بنچمارک Geekbench است.

اسنپدراگون 8 نسل 2 از طیف گسترده ای از هسته ها در CPU استفاده می کند. پردازنده این تراشه همچنان هشت هسته ای است، اما چینش خوشه ها به طور غیرمنتظره ای تغییر کرده است. این CPU دارای یک هسته اصلی قدرتمند است که Cortex-X3 است. دو هسته Cortex-A715 و دو هسته Cortex-A710 کلاستر میانی را تشکیل می دهند و در نهایت سه هسته Cortex-A510 خوشه کم مصرف هستند.

سامسونگ سال گذشته در گوشی ها گلکسی اس 22 و گلکسی اس 22 پلاس او دوربین های عقب را در جزیره ای جداگانه قرار داد. امسال خبری از جزیره عکس نیست و لنزها از کیس جدا شده اند.

سامسونگ می گوید گلکسی اس 23 و گلکسی اس 23 پلاس دارای هشت گیگابایت رم و حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی هستند. مدل استاندارد از باتری 3900 میلی آمپر ساعتی و مدل پلاس از باتری 4700 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند.

به گفته سامسونگ، گوشی های جدید سری گلکسی اس دارای قابلیتی به نام Multi Control هستند که به آنها امکان استفاده با کیبورد و ماوس را می دهد.

هر دو گوشی جدید سامسونگ دارای یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی در پنل پشتی هستند که دارای لنز زاویه باز با میدان دید 85 درجه و دیافراگم f/1.8 است. دوربین دوم دارای سنسور 12 مگاپیکسلی و لنز فوق عریض با میدان دید 120 درجه است و دوربین سوم یک سنسور 10 مگاپیکسلی در پشت لنز تله فوتو با زوم اپتیکال سه برابری قرار می دهد (بدون افت کیفیت) .

گلکسی اس 23 و گلکسی اس 23 پلاس دارای صفحه نمایش Dynamic AMOLED 2X با نرخ نوسازی متغیر 120 هرتز هستند. بسته به نوع محتوا، نمایشگر نرخ رفرش را به 48 هرتز کاهش می دهد. مدل استاندارد از صفحه نمایش 6.1 اینچی و پلاس استفاده می کند. مدل از صفحه نمایش 6.6 اینچی استفاده می کند. هر دوی این گوشی ها محتوای بصری را با وضوح Full HD+ نمایش می دهند. سامسونگ نرخ نمونه برداری لمسی گوشی های خود را 240 هرتز اعلام کرد.گلکسی اس 23 و اس 23 پلاس از نظر نمایشگر تغییر نسلی نداشتند.

بخوانید  یک مکان آرام: روز اول ممکن است جوزف کوین از Stranger Things را نمایش دهد

سامسونگ می گوید گوشی های جدیدش دارای شیشه گوریلا گلس Victus 2 هستند. هیچ شرکت دیگری قبل از سامسونگ از Victus 2 استفاده نکرده است. این گلس جدید قوی ترین شیشه محافظ در بین گوشی های اندرویدی به حساب می آید.

سامسونگ در رویداد Unpacked خود از گوشی های گلکسی اس 23 و گلکسی اس 23 پلاس رونمایی کرد.

گلکسی اس 23 با آداپتور 25 واتی در نیم ساعت 50 درصد شارژ می شود. درصد شارژ گلکسی اس 23 پلاس با آداپتور 45 وات در نیم ساعت به 65 می رسد. هر دو گوشی جدید سامسونگ از شارژ بی سیم و شارژ معکوس پشتیبانی می کنند. سامسونگ مانند نسل قبلی آداپتور شارژ گوشی های جدید خود را به صورت جداگانه به فروش می رساند.

به گفته سامسونگ، گوشی های جدید سری گلکسی اس دارای قابلیتی به نام Multi Control هستند که به آنها امکان استفاده با کیبورد و ماوس را می دهد.

رنگ طلایی گلکسی اس 23 پلاس

گلکسی اس 23 با آداپتور 25 واتی در نیم ساعت 50 درصد شارژ می شود. درصد شارژ گلکسی اس 23 پلاس با آداپتور 45 وات در نیم ساعت به 65 می رسد. هر دو گوشی جدید سامسونگ از شارژ بی سیم و شارژ معکوس پشتیبانی می کنند. سامسونگ مانند نسل قبلی آداپتور شارژ گوشی های جدید خود را به صورت جداگانه به فروش می رساند.

سامسونگ گلکسی اس 23 که در مدل ها هست استاندارد، بیشتر و فوق العاده رونمایی شد، هیچ تفاوت انقلابی با نسل قبل ندارد و از همان فرمول موفق استفاده می کند. ما همچنان شاهد گوشی‌هایی با چند دوربین با نمایشگرهای تمام صفحه هستیم که بدنه‌ای خوش ساخت و باکیفیت دارند و تجربه تصویربرداری هیجان‌انگیزی را ارائه می‌دهند.

بخوانید  Discord امسال همه را مجبور به انتخاب نام کاربری جدید می کند

اپلیکیشن Expert RAW گوشی های سری Galaxy، عکاسی را به سبک دوربین های حرفه ای DSLR امکان پذیر می کند. حالت ویژه در این اپلیکیشن به کاربران گوشی های سامسونگ اجازه می دهد تا یک تصویر نجومی بگیرند. گوشی های جدیدتر سامسونگ ویدیوهای 8K با نرخ فریم 30 فریم بر ثانیه ضبط می کنند. گوشی های سری گلکسی اس 22 ویدیوهای 8K با نرخ فریم 24 فریم بر ثانیه ضبط کردند.

امشب سامسونگ اولین کنفرانس مطبوعاتی Galaxy Unpacked 2023 را برگزار کرد تا از جدیدترین گوشی های سری گلکسی اس رونمایی کند. در میان بهترین پرچمداران امسال.

رنگ های مختلف سامسونگ گلکسی اس 23

سامسونگ هر سال گوشی های سری گلکسی را با دو تراشه اسنپدراگون یا اگزینوس در بازارهای مختلف عرضه می کرد، اما امسال خبری از مدل اگزینوس نیست. شایعه شده است که سامسونگ در تلاش است تا با تشکیل یک تیم جدید، تراشه های سری Exynos را تا سال 2025 احیا کند. تا آن زمان، تمام گوشی‌های سری گلکسی اس احتمالاً فقط از پردازنده‌های اسنپدراگون بهره خواهند برد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر