توسعه دهندگان Monopoly Go بیش از هزینه ای که برای توسعه The Last Of Us 2 هزینه کرد، برای بازاریابی هزینه کردند

بازی رایگان موبایل Monopoly Go موفقیت شگفت انگیزی در فضای موبایل داشته است و با درآمد یک میلیارد دلاری به موفق ترین راه اندازی موبایل در سال 2023 تبدیل شده است. توسعه دهنده Scopely در مصاحبه ای فاش کرد که بازی در حال حاضر بیش از 2 میلیارد دلار در 10 ماه اول خود به دست آورده است و این بازی 500 میلیون دلار برای بازاریابی و جذب کاربر هزینه کرده است.

اریک وود، معاون ارشد انتشارات اسکوپلی، پس از آنکه مدیر عامل Monopoly Go در اوایل این هفته، رقم 2 میلیارد دلاری را اعلام کرد، اعداد بازاریابی را در مصاحبه با Game File فاش کرد. برای در نظر گرفتن بودجه بازاریابی 500 میلیون دلاری، سال گذشته یک سند ضعیف نوشته شده بود که مجموعه ای از بودجه ها را برای برخی از بزرگترین عناوین AAA پلی استیشن فاش کرد و نشان داد که The Last of Us Part 2 220 میلیون دلار برای توسعه و Horizon Forbidden West 212 هزینه داشته است. دلار میلیون ها نفر برای توسعه

خاویر فریرا، مدیر عامل Scopely، در پست وبلاگ خود کمی عمیق‌تر به جایی که این هزینه‌های بازاریابی انجام می‌شود، پرداخت و فاش کرد که تیم بازاریابی Monopoly Go برای هر منطقه‌ای که بازی در دسترس بود، بازاریابی محلی ایجاد کرده است. فریرا گفت: «تیم بازاریابی ما مدافعی قوی برای رویکرد هایپرمحلی بود. در ازای آن، بخش بزرگی از سرمایه گذاری اولیه بازاریابی ما صرف توسعه خلاقیت های سفارشی می شود که منعکس کننده زبان و فرهنگ هر کشوری است که بازی در آن موجود است.

بخوانید  فیلم Godzilla Minus One به رکورد جدیدی رسید

فریرا همچنین فاش کرد که رویکرد بازاریابی بازی به او کمک کرد تا هزینه‌های خود را ظرف چند روز یا چند هفته جبران کند، که معمولاً برای عناوین مشابه ماه‌ها یا سال‌ها طول می‌کشد. او توضیح می دهد: “ما قصد نداشتیم یک کمپین حمله ایجاد کنیم، اما همانطور که بازی به سرعت رشد کرد، تلاش های بازاریابی ما نیز افزایش یافت.” در بیشتر 6 ماه اول این عنوان، ما هزینه های خود را در عرض چند هفته به طور کامل جبران کردیم، که اغلب در بازی های امروز دیده نمی شود.

بودجه بازاریابی این بازی ایده ای از مقیاس عظیمی را که برخی از بازی های موبایل در آن کار می کنند، با ارقام درآمدی بسیار بالاتر از حتی بلاک باسترهای بزرگ AAA در طول عمر خود به دست می دهد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر