بررسی بازی Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name | بزن بزن یاکوزایی


Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name یک اسپین آف سرگرم کننده است که با وجود مشکلاتی که دارد، نظر هواداران را به خوبی به خود جلب می‌کند. با بررسی این بازی همراه یک گیمر باشید.

Yakuza 6: The Song of Life آخرین ایستگاه کریو کازوما برای هوادارای سری یاکوزا بود. پس از آن و عرضه بازی Yakuza: Like a Dragon، قهرمان جدیدی به نام ایچیبان کاسوگا به مخاطب‌ها معرفی و حتی ساختار گیم‌پلی بازی هم تغییر پیدا کرد. اما، کاربران ته دل خود می‌دانستند که کار استودیو ریو گا گوتوکو (Ryu Ga Gotoku) با شخصیت دوست داشتنی و محبوب کریو کازوما به پایان نرسیده است. بااین‌حال داستان و وقایع نسخه هفتم به شکلی پیش رفت که مجددا شاهد بازگشت قهرمان سری یاکوزا به‌عنوان یک کاراکتر داستانی بودیم.

دراین‌میان سوالی که وجود دارد، این است که کازوما در این مدت کجا بوده و چرا هیچکس از او خبر نداشته است. Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name اسپین آفی است که به‌خوبی به این سؤال جواب داده و نشان می‌دهد که کریو کازوما چرا ناپدید شده است. البته که با یک بازی کاملا بی عیب و نقص هم طرف نیستیم و جدیدترین ساخته استودیو ریو گا گوتوکو مشکلاتی را در خود جای داده است.

برای حمایت از یک گیمر لطفا ویدیو را از یوتوب تماشا کنید

داستان بازی دقیقا بعد از وقایع نسخه ششم شروع می‌شود. کریو کازوما در بیمارستان به سر برده و شخصی از گروه Daidoji به سراغ او می‌آید. طبق قراردادی که بین این دو شخص رقم می‌خورد، کازوما مرگ خود را صحنه سازی کرده تا از کودکان یتیم خانه Morning Glory محافظت کند. اشخاصی که کازوما سال‌ها است مراقب آن‌ها بوده و از جان و دل برای‌شان مایه می‌گذاشت. کازوما در ادامه مأموریت‌های مختلفی را در قالب یک هویت جدید به اسم جوریو برای گروه Daidoji انجام می‌دهد و در یکی از آن‌ها، مجددا وارد درگیری بزرگ‌تری می‌شود. داستانی که دقیقا به موازات Yakuza: Like a Dragon پیش رفته و به ابتدای نسخه هشتم یا همان Like a Dragon: Infinite Wealth ختم می‌شود.

Like a Dragon Gaiden شروع خوبی دارد و ریتم و سرعت روایت داستانی آن تا انتهای بازی هم مناسب است. همچنین جمع‌بندی بازی دقیقا مخاطب را آماده نسخه بعد می‌کند و دراین‌میان، به سوالات مخاطب هم جواب می‌دهد. از نظر شخصیت‌پردازی، The Man Who Erased His Name پر شده از شخصیت‌هایی که تابه‌امروز تو نسخه‌های مختلفی از یاکوزا حضور داشته‌اند و بعضی از آن‌ها را هم در Judgement مشاهده کرده‌ایم. دراین‌میان تعدادی کاراکتر جدید هم طراحی شده که شخصیت‌پردازی قابل قبولی دارند و بازیکن می‌تواند با آن‌ها ارتباط برقرار کند که این کاراکترها هم شامل شخصیت‌های مثبت و هم شامل شخصیت‌های شرور این نسخه می‌شود. 

بخوانید  The Mandalorian Season 3, Episode 3 Easter Eggs: 7 چیزهایی که در "فصل 19: تبدیل" از دست دادید

مبارزه با یاکوزاها در Like a Dragon Gaiden

Like a Dragon Gaiden مبارزات اعتیاد آور و جذابی را در خود جای داده است

Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name یک بازی سوم شخص براولر است. بدین معنا که قهرمان داستان به واسطه مشت و لگد دشمنان خود را از بین می‌برد. سیستم مبارزاتی این نسخه بدین صورت است که کریو کازوما به دو شیوه مبارزه‌ای مختلف دسترسی دارد. Agent، اولین شیوه‌ای است که آن را یاد می‌گیرید و تقریبا کومبوهای سرعتی‌ای را دراختیار دارید. همچنین وجود چهار گجت مختلف، موردی است که کازوما در طول بازی کردن آن‌ها آشنا شده و می‌توانید در راستای نابودی بهتر و سریع‌تر دشمنان از آن‌ها استفاده کرده یا حتی بعضی از آن‌ها را با سایر ضربات خود ترکیب کنید.

این در حالی است که شیوه مبارزه‌ای Yakuza دقیقا از نسخه‌های قبلی وارد این نسخه شده و تاحدی شیوه مبارزه‌ای پایه و اولیه کریو کازوما است. اولین مشکل گیم‌پلی Like a Dragon Gaiden، به شیوه‌های مبارزه‌ای شما بر می‌گردد. وجود تنها دو شیوه مبارزه‌ای با اینکه طراحی بسیار خوبی دارند، اما تنوع را تاحدی از گیم‌پلی گرفته است. از آن‌جایی که کریو کازوما یک یاکوزا افسانه‌ای است، تیم سازنده می‌توانستند یک الی دو شیوه دیگر را هم به بازی اضافه کند تا مخاطب آزادی عمل بیشتری داشته باشد. بااین‌حال وجود سیستم ارتقا و خرید مهارت‌های بازی به بهترین شکل ممکن کار خود را انجام داده تا بتوانید نوع مبارزات خود را گسترش دهید.

ایچیبان کاسوگا در بازی Like a Dragon Gaiden

درخت مهارت‌های بازی The Man Who Erased His Name به چهار بخش مختلف تقسیم‌بندی می‌شود. یکی از بخش‌ها مختص به شیوه مبارزه‌ای Agent و دیگری مربوط‌به یاکوزا است. با خرید مهارت‌های بیشتر در این بخش می‌توانید ویژگی‌های مبارزه‌ای خود را قوی‌تر کرده یا ضربات جدیدی را برای حالت Heat Guage یا شرایط مختلف در حین مبارزه‌ آزاد کنید. همچنین یک شاخه سوم هم برای ویژگی‌های مشترک این دو شیوه مبارزه‌ای درنظر گرفته شده و آخرین شاخه هم مربوط‌به ارتقا نوار سلامت، ارتقا نوار Heat Guage، افزایش قدرت آسیب رسانی و موارد مشابه می‌شود. ارتقا درست به خوبی می‌تواند درجه سختی مبارزات را برای شما تغییر دهد.

بخوانید  تریلر The Banishers: Ghosts of New Eden تصمیمات سختی را نشان می دهد

حال دیگر قادر به ردیابی محیط‌های فرعی در نقشه بازی هستید و به‌خوبی آن‌ها را مشاهده خواهید کرد

جدا از سیستم مبارزات، مراحل اصلی و فرعی متفاوتی برای بازیکنان درنظر گرفته شده است. مراحل فرعی درقالب بخشی به اسم شبکه آکامه به شما معرفی شده و به‌واسطه یکی از کاراکترهای داستانی می‌توانید مأموریت‌های فرعی را کامل کنید. نکته جالب این نسخه، این است که می‌توانید مراحل فرعی را به‌خوبی در محیط مشاهده کرده و با علامت‌گذاری آن‌ها، مسیر را متوجه شوید. بااین‌ که مأموریت‌های فرعی Like a Dragon Gaiden پاداش بسیار خوبی را ارائه می‌دهند، اما ای کاش تنوع بهتری هم داشتند. این در حالی است که مراحل اصلی بازی طراحی خوبی دارند. پول مهم‌ترین پاداش در بازی به حساب می‌آید که ازطریق آن می‌توانید ارتقاهای خود را خریداری کنید. مأموریت‌های اصلی پول خاصی را در اختیار شما قرار نمی‌دهد. اما، تیم سازنده به واسطه مأموریت‌های فرعی، آیتم‌های جمع‌آوری قابل فروش، نبردهای خیابانی و وجود کالیسیوم، حسابی جیب شما را پر کرده تا بتوانید بدون دردسر ارتقاهای مد نظر خود را خریداری کرده و به سرعت قوی شوید.

کیریو کازوما در معبد در Like a Dragon Gaiden

میان‌پرده‌های سینمایی هم شما را هیجان‌زده می‌کند و هم در بعضی از سکانس‌ها امکان دارد اشک هواداران این سری را سرازیر کند

بخش داستانی Like a Dragon Gaiden برای یک اسپین آف و باتوجه به قیمت ۵۰ دلاری، مدت زمان قابل قبولی شما را سرگرم می‌کند. به‌عبارتی داستانی بازی ۱۳ الی ۱۴ ساعت شما را سرگرم می‌کند و برای کامل کردن تمامی فعالیت‌های جانبی، به زمان بیشتری نیاز پیدا می‌کنید. بااینکه گیم‌پلی بازی مشکلاتی دارد، اما قرارگیری مناسب المان‌ها درکنار یکدیگر و استفاده از همان فرمول همیشگی یاکوزاهای براولر سبب شده تا کاربران تجربه‌ای دلچسب را به‌دست بیاورند. البته که حالت کالیسیوم بازی خود یک مینی گیم کاملا مجزا به حساب می‌آید و نبردهای هیجان‌انگیزی هم درخود جای داده است. ازطرفی، نباید منکر فعالیت‌های فرعی داخل شهر هم شد. مواردی مثل بیلیارد، کارائوکه یا دارت بازی کردن که می‌توانند تجربه شما را کامل‌تر کنند. 

بخوانید  Sea of ​​Thieves در حال آماده شدن برای افزایش تعداد کاربران است

از نظر بصری شاهد پیشرفت نسبت به قبل هستیم. البته این پیشرفت به قدری نیست که بتوان آن را به‌صورت کامل حس کرد، اما از نظر نورپردازی و جزئیات به چهره کاراکترها یا حتی کارگردانی میان‌پرده‌ها، Like a Dragon Gaiden بهتر از نسخه قبل عمل کرده است. میان‌پرده‌های سینمایی هم شما را هیجان‌زده کرده و هم در بعضی از سکانس‌ها امکان دارد اشک هواداران این سری را سرازیر کند. کومبوها و انیمیشن‌های مبارزه‌ای کاراکترهای بازی طراحی مناسبی دارند. دشمنان و باس‌های بازی هم طراحی خوبی دارند. یاکوزاهایی که به‌عنوان یک باس فایت اصلی با آن‌ها مبارزه می‌کنید، نبردهای منحصربه‌فردی دارند و مبارزه با آن‌ها، رضایت بخش است. از حیث فنی هم جدیدترین نسخه یاکوزا فاقد باگ یا افت فریم خاصی است و تجربه روانی را کسب خواهید کرد.

مبارزات خیابانی بازی Like a Dragon Gaiden

Like a Dragon Gainden موسیقی‌های شنیدنی و جذابی دارد. مبارزه با باس‌های اصلی موسیقی‌های مخصوص‌به خود را داشته و حسابی و حس و حال مبارزه را القا می‌کنند. البته که مبارزات خیابانی و نبرد با سایر دشمنان جهان بازی هم دارای موسیقی است. صداگذاری و افکت‌های صوتی داخل بازی هم به خوبی طراحی شده و از این حیث The Man Who Erased His Name فاقد مشکل خاصی است. صداپیشه‌ کاراکترهای جدید به خوبی کار خود را انجام داده و شاهد هم‌خوانی عالی‌ای بین صدا و حرکات کاراکترها در سکانس‌های مختلف داستانی هستیم.

در انتها، Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name اسپین آفی است که مشکلاتی در زمینه گیم‌پلی و طراحی مأموریت‌های فرعی دارد، اما نقاط قوت و طراحی‌های آن به قدری خوب هستند که بتواند در جریان تجربه ۱۳ الی ۱۴ ساعته خود لحظاتی سرگرم کننده، هیجان‌انگیز و دلچسب را ارائه دهد. قطعا این بازی به خاطر داستان آن محصولی نیست که کاربر تازه‌وارد را به خود جذب کند، اما محصولی است که بتواند به‌خوبی هواداران سری Like a Dragon را راضی نگه دارد.

بررسی بازی باتوجه به نسخه پلی استیشن 5 انجام شده و کد آن توسط ناشر دراختیار یک گیمر قرار گرفته است

تحریریه مجله بازی یک گیمر