برای وضوح بیشتر حرکت در بازی های رقابتی، فناوری ULMB 2 انویدیا را معرفی می کنیم

هنگام استفاده از نسل اول فناوری ULMB با توجه به کندتر بودن زمان پاسخ پیکسل در سال های گذشته، مجبور شدیم مدت بیشتری منتظر بمانیم تا پیکسل ها فرآیند انتقال را تکمیل کنند. به همین دلیل، بازیکنان بازی های رقابتی ترجیح دادند از این ویژگی استفاده نکنند. زیرا استفاده از نرخ تازه‌سازی کامل و تصاویر روشن‌تر برای آن‌ها اولویت بود تا وضوح حرکت بیشتر.

زمانی که انویدیا برای اولین بار فناوری ULMB را در سال 2015 معرفی کرد، زمان پاسخگویی مانیتور بازی، که به زمان تغییر پیکسل از یک رنگ به رنگ دیگر اشاره دارد، نسبتاً کند بود. این موضوع منجر به شبح و تار شدن تصاویر و کاهش شفافیت در حین حرکت شد.

وضوح حرکت را می توان به عنوان توانایی تشخیص اجسام متحرک تعریف کرد. اکنون وضوح حرکت در لبه‌های تیز پیشرفته‌تر شده و جزئیات به وضوح مشخص شده و به سطح بالاتری رسیده است. ULMB برای مقابله با این مشکل و افزایش وضوح حرکت، از روشی به نام نور پس زمینه استروبوسکوپی یا نور پس زمینه نامنظم استفاده می کند. به این ترتیب نور پس‌زمینه در 75 درصد مواقع خاموش می‌شود و چرخه کاری 25 درصد در یک پنل 300 نیت به معنای وضوح تصویر بالاتر، اما با روشنایی کمتر است.

به این ترتیب در حال حاضر 2 مانیتور Acer Predator XB273U F – 27″ 1440p 360Hz و ASUS ROG Swift 360Hz PG27AQN – 27″ 1440p 360Hz وجود دارد. با قابلیت 2 ULMB در بازار وجود دارد و 2 مانیتور دیگر نیز در آینده نزدیک عرضه خواهند شد که ASUS ROG Swift Pro PG248QP – 25″ 1080p 540Hz و AOC AGON AG276QSG G-SYNC – 27″ 1440p 36.

بخوانید  تاریخ اکران انیمیشن Toy Story 5 و فیلم مندلورین تا آثار دیگر دیزنی اعلام شد

مانیتورهایی با G-SYNC Ultra Low Motion Blur 2

ULMB 2 اکنون از طریق به‌روزرسانی برای نمایشگرهای G-SYNC با نرخ تازه‌سازی 360 هرتز و وضوح تصویر 1440p در دسترس است. در دسترس و کاملا رایگان است.

فناوری G-SYNC Ultra Low Motion Blur 2

برای بهره مندی از قابلیت های ULMB 2، مانیتورهای بازی باید حداقل ویژگی های زیر را داشته باشند:

  • وضوح تصویر موثر بیش از 1000 هرتز را ارائه می دهد
  • اجرای ULMB 2 با حداکثر نرخ تازه سازی نمایشگر
  • بیش از 250 نیت روشنایی تصویر را با حداقل تداخل یا تصاویر دوگانه ارائه می دهد

فناوری G-SYNC Ultra Low Motion Blur 2 توسط انویدیا برای بهبود وضوح تصویر در حین حرکت سریع در بازی های رقابتی رونمایی شد.

نسل بعدی فناوری G-SYNC Ultra Low Motion Blur انویدیا یا ULMB از یک تکنیک جهانی برای صفحه نمایش G-SYNC پرده برداری می کند در حرکات سریع بازی های ویدئویی به آن توجه می شود و وضوح تصاویر را بهبود می بخشد. ULMB 2 این منجر به افزایش سطح وضوح حرکت در تصاویر بالای 1000 هرتز می شود و کاهش قابل توجهی در تاری حرکت برای گیمرهای رقابتی به ارمغان می آورد. در مقایسه با تکنیک نسل قبلی خود، ULMB 2 دارای مزایای نور پس زمینه نرخ تازه سازی کامل، افزایش قابل توجه سطح روشنایی و نرخ تداخل نزدیک به صفر است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر