هنگام استفاده از نسل اول فناوری ULMB با توجه به کندتر بودن زمان پاسخ پیکسل در سال های گذشته، مجبور شدیم مدت بیشتری منتظر بمانیم تا پیکسل ها فرآیند انتقال را تکمیل کنند. به همین دلیل، بازیکنان بازی های رقابتی ترجیح دادند از این ویژگی استفاده نکنند. زیرا استفاده از نرخ تازهسازی کامل و تصاویر روشنتر برای آنها اولویت بود تا وضوح حرکت بیشتر.
زمانی که انویدیا برای اولین بار فناوری ULMB را در سال 2015 معرفی کرد، زمان پاسخگویی مانیتور بازی، که به زمان تغییر پیکسل از یک رنگ به رنگ دیگر اشاره دارد، نسبتاً کند بود. این موضوع منجر به شبح و تار شدن تصاویر و کاهش شفافیت در حین حرکت شد.
وضوح حرکت را می توان به عنوان توانایی تشخیص اجسام متحرک تعریف کرد. اکنون وضوح حرکت در لبههای تیز پیشرفتهتر شده و جزئیات به وضوح مشخص شده و به سطح بالاتری رسیده است. ULMB برای مقابله با این مشکل و افزایش وضوح حرکت، از روشی به نام نور پس زمینه استروبوسکوپی یا نور پس زمینه نامنظم استفاده می کند. به این ترتیب نور پسزمینه در 75 درصد مواقع خاموش میشود و چرخه کاری 25 درصد در یک پنل 300 نیت به معنای وضوح تصویر بالاتر، اما با روشنایی کمتر است.
به این ترتیب در حال حاضر 2 مانیتور Acer Predator XB273U F – 27″ 1440p 360Hz و ASUS ROG Swift 360Hz PG27AQN – 27″ 1440p 360Hz وجود دارد. با قابلیت 2 ULMB در بازار وجود دارد و 2 مانیتور دیگر نیز در آینده نزدیک عرضه خواهند شد که ASUS ROG Swift Pro PG248QP – 25″ 1080p 540Hz و AOC AGON AG276QSG G-SYNC – 27″ 1440p 36.