بازار سیاه فروش کارت گرافیک RTX 4090 در چین به اوج خود رسیده است


ظاهرا خرید سیستم های از پیش ساخته شده مجهز به کارت گرافیک RTX 4090 و فروش پردازنده های گرافیکی در بازار سیاه چین به یک تجارت پرسود در کشورهای همسایه چین تبدیل شده است.

بر اساس گزارش سایت MyDrivers در چین، شخصی 20 سیستم از پیش ساخته شده مجهز به کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را خریداری کرده است. در تایپه نکته جالب اینجاست که این شخص تصمیم گرفت کارت گرافیک مورد استفاده در این سیستم ها را به صورت جداگانه و در بازار سیاه چین بفروشد. با وجود هزینه 650000 یوان یا 91000 دلار آمریکا برای خرید این سیستم ها، فرد معتقد است که همچنان می تواند از فروش این پردازنده های گرافیکی سود ببرد.

تایید صحت این خبر دشوار است، اما رسانه ها گزارش های متعددی در این باره منتشر کرده اند که نشان می دهد موارد مشابه دیگری در بازارهای تایوان، سنگاپور، ویتنام و دیگر کشورهای همسایه چین وجود دارد که به دنبال ساخت آن هستند. پول وضعیت فعلی این کشور

گسترش فناوری هوش مصنوعی و کاربردهای آن در دنیای امروز، تقاضای زیادی برای پردازنده های گرافیکی رده بالای انویدیا به ویژه کارت گرافیک گیمینگ GeForce RTX 4090 ایجاد کرده است.به نظر می رسد پس از فروکش کردن تب ارزهای دیجیتال، این حوزه اکنون تبدیل به یک فضای جدید شده است. بهانه کمبود و در نتیجه افزایش بی رویه قیمت این محصولات برای مصرف کنندگان واقعی آنها که همان گیمرها هستند. البته تحریم های دولت آمریکا علیه چین نیز افزایش یافته است.

قیمت کارت گرافیک GeForce RTX 4090 در چین افزایش یافت

اما از سوی دیگر انویدیا تصمیم گرفت برای حل این مشکل و دور زدن محدودیت های اعمال شده از سوی دولت، محصولی ویژه با نام GeForce RTX 4090D برای بازار چین معرفی کند. شناخته شده است. این این پردازنده گرافیکی که به دلیل دسترسی سخت، پوشش رسانه‌ای محدودی در بررسی محصولات سخت‌افزاری دریافت کرده است، اکنون در این کشور با قیمتی در حدود 14000 یوان چین معادل 1900 دلار آمریکا فروخته می‌شود، اما به نظر می‌رسد که او در این کشور موفقیتی نداشته است. . پاسخگویی به تقاضای بازار برای GeForce RTX 4090 است

بخوانید  نحوه تبدیل Milcery به Alcremie در DLC Pokemon Scarlet و Violet Indigo Disk

MyDrivers برخی از چالش‌هایی را که در حال حاضر بازار چین با آن مواجه است پوشش می‌دهد، به نقل از یکی از بنیانگذاران یک استارت‌آپ هوش مصنوعی در هنگ کنگ که از عدم دسترسی به 4090 GPU در بازار شکایت داشت. در حال حاضر هیچ راه قانونی برای خرید این پردازنده گرافیکی در این کشور وجود ندارد که این روزها بازار سیاه آن را به اوج خود رسانده است. البته طبق گزارش های منتشر شده، خرید کارت گرافیک RTX 4090 در چین کار سختی نیست و سه تا چهار روز زمان می برد.

هنوز مشخص نیست که چرا این شرکت ها همچنان ترجیح می دهند کارت گرافیک اصلی RTX 4090 را به جای RTX 4090D خریداری کنند. اطلاعات رسمی منتشر شده از مشخصات فنی این پردازنده گرافیکی نشان می دهد که تنها 10 درصد از تعداد هسته های پردازشی برای رسیدن به محدودیت قدرت پردازشی اعمال شده در تحریم ها کاهش یافته است. ظاهرا این تلاش ها ارزش هزینه و زمان را دارد.

در نهایت، نظرات خود را در این مورد با یک گیمر و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر