ارائه سریال A Murder at the End of the World A Murder in This Part of the World


قتل در پایان جهان، مجموعه درام هیجان انگیز روانشناختی جدید FX است که مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است.

اگر سریال موفق The OA را دیده باشید، سبک کار سازندگان آن، بریت مارلینگ و زال باتمانگلیچ را می شناسید. یک سریال علمی تخیلی، ماوراء الطبیعه و فانتزی که از شبکه نتفلیکس پخش شد و بعد از ۲ فصل خداحافظی کرد… با اینکه سازندگانش برای ۵ فصل برنامه ریزی کرده بودند. اما حالا این دو خالق با اثری جدید بازگشته اند. این اثر جدید با عنوان قتلی در انتهای جهان در دسته روانشناسی، ترسناک و درام قرار می گیرد. خوشبختانه این اثر هم مینی سریال است و می توانیم این 7 قسمت را بدون نگرانی از لغو آن تماشا کنیم.

البته علاوه بر ژانرهایی که نام بردیم، در طول داستان می توانید عناصر معمایی، علمی تخیلی و حتی ترسناک را ببینید. این دومین همکاری تلویزیونی بریت مارلینگ و زال باتمانگلیچ پس از سریال OA است. دقیقا زمانی که سریال قبلی کنسل شد، این دو نفر شروع به کار روی پروژه جدید خود کردند و با الهام گرفتن از داستان های مورد علاقه خود، داستان یک سری قتل در انتهای جهان را نوشتند. داستان هایی در مورد کاراگاه های آماتور و کارآگاهان جوان و این ایده که نسل Z چقدر می تواند از اینترنت به دست آورد. این اثر قرار بود چند ماه پیش اکران شود که به دلیل تعصب اتحادیه بازیگران به تعویق افتاد.

داربی هارت در کتابفروشی در قتل در انتهای جهان

سریال Murder at the End of the World به قدری محبوب شده که چندین بار در میان پربیننده ترین سریال ها و محتواهای تلویزیونی قرار گرفته است. علاوه بر بینندگان، منتقدان نیز واقعاً از سریال استقبال کردند و رضایت 88 درصدی را در سایت Rotten Tomatoes ثبت کردند. بررسی های متاکریتیک نیز میانگین امتیاز ۷۴ درصد را به ثبت رساندند. اکثر منتقدان فکر می کردند قتل در پایان جهان به همان اندازه گیج کننده بود. یک بازی پازلی جالب برای طرفداران بریت مارلینگ و داستان سرایی بی نظیر زال بتمن. مجله L، سایت رینگر و خبرگزاری Vulture نیز این سریال را به عنوان یکی از بهترین سریال های سال 2023 انتخاب کردند.

بخوانید  تریلر عرضه بازی Fortnite Battle Royale Chapter 5

اما کورین در نقش داربی هارت، بریت مارلینگ در نقش لی اندرسون، هریس دیکنسون در نقش بیل فرح، آلیس براگا در نقش سیان، رائول اسپارزا در نقش دیوید، جرمیا فاولر در نقش مارتین، پگاه فریدونی در نقش زیبا و… که در سریال A Murder at the End of the World به ایفای نقش می پردازند. جالب است بدانید که زال باتمانگلیچ کارگردان آمریکایی است که پدر و مادر ایرانی هر دو نویسنده هستند. زال یک برادر کوچکتر به نام رستم دارد. پدر و مادر این نویسنده زال را از کودکی با داستان ها و کتاب های فارسی پرورش دادند.

داربی هارت و بیل فرح در فیلم قتل در پایان جهان

همینطور علاقه او به فرهنگ ایرانی در قسمت های مختلف سریال دیده می شود. حتی خواندن شعر «مرغ سحر» از محمدتقی بهار و آنچه زیبا درباره ایران می گوید. در خلاصه داستان کوتاه این مجموعه آمده است: «قتل در انتهای جهان» پیچش جدید و جالبی را به روند داستان های «چه کسی انجام داد» اضافه می کند. در این سریال داربی و 8 مهمان دیگر توسط یک میلیاردر تنها دعوت می شوند تا در مکانی دورافتاده و زیبا شرکت کنند. وقتی یکی از مهمانان می میرد، داربی سعی می کند ثابت کند که قتل بوده است. اما از سوی دیگر با موجی از مخالفت ها مواجه است. اما طولی نمی کشد که قاتل جان یک مهمان دیگر را نیز می گیرد. »

این مجموعه مرموز در مرکز خود یک مدل کارآگاهی جدید دارد. یک هکر آماتور و از علاقه مندان به فناوری Gen Z به نام داربی. اگر کتاب «و پس از آن نبود» یا «و بعد هیچ» اثر آگاتا کریستی را خوانده باشید، احتمالا داستان او را بارها به یاد دارید. اگرچه آنها تفاوت های آشکاری دارند، اما شباهت های زیادی بین آنها وجود دارد. داربی هارت که یک هکر است پدری کارآگاه دارد و از دوران کودکی زمین بازی او صحنه قتل و اتاق های پزشکی قانونی بوده است. همینطور عروسک های او اجساد افراد مختلف بود. بنابراین خیلی عجیب نیست که او در بزرگسالی چنین چهره سردی داشته باشد و نتواند مانند دیگر شخصیت ها احساسات خود را بیان کند.

بخوانید  معاملات لپ تاپ بازی جمعه سیاه - در Razer، Alienware و موارد دیگر صرفه جویی کنید

داربی هارت در فیلم Murder at the End of the World پشت سنگ پنهان می شود

با توجه به کسب و کارهایی که در آن وارد می شود و اتفاقاتی که تجربه می کند، کتاب بسیار جذابی می نویسد که افراد زیادی را مجذوب خود می کند. از این رو توجه فردی بسیار مشهور به نام اندی رانسن را به خود جلب می کند. همان شب هنگام امضای کتابش، به طرز عجیبی توسط نماینده رانسن به جلسه ای دعوت می شود. این گردهمایی به گونه ای است که داربی به همراه 8 مهمان دیگر به ویلایی خلوت و کاملاً منزوی در میان ناکجاآباد دعوت می شوند. هر یک از این مهمانان در کاری که انجام می دهند متخصص و شناخته شده هستند. البته هر حرفه ای با حرفه های دیگر متفاوت است. با دعوت از این افراد، اندی رانسن، میلیاردر، از توانایی ها و مهارت های هر یک از آنها برای پیشبرد پروژه ای خاص استفاده می کند.

مهمانان هنوز به حضور در این ویلا عادت نکرده اند و یکی از مهمانان به طور تصادفی فوت می کند. در ابتدا همه فکر کردند که این خودکشی است. اما داربی اصلاً باور نمی کند که سال ها تجربه به او اجازه می دهد بگوید این مرگ در واقع قتل بوده است. او تمام انرژی و توانایی خود را برای اثبات قتل به کار می گیرد، اما طبیعتاً با مخالفت همه روبرو می شود. اتفاقی که باعث می شود او هر یک از ساکنان را یک قاتل بالقوه بداند. همانطور که او تلاش می کند، مهمان دیگری کشته می شود. این بار همه متوجه می شوند که قطعاً یک نفر قرار است همه آنها را بکشد.


سریالی شبیه به سریال Murder at the End of the World

کالی کوکو و کریس مسینا در فیلم بر اساس یک داستان واقعی

سریال براساس داستانی واقعی

بخوانید  بازیگر نقش بیل در سریال Last of Ace 25 سال است که بازیگری را تجربه نکرده است.

این سریال بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است

  • بازیگران: کالی کوکو، کریس مسینا و تام بیتمن
  • سال انتشار: 2023 (برای فصل دوم تمدید شد)
  • تعداد قسمت ها: 8

یک مشاور املاک، یک ستاره سابق تنیس و یک لوله کش از فرصتی بی نظیر برای سوء استفاده از وسواس آمریکا در مورد جنایت واقعی استفاده می کنند. این سریال حول محور Eva می چرخد. فردی که خیلی دوست دارد سریال های پلیسی ببیند. وقتی یک قاتل زنجیره ای زن جوانی را در همسایگی خود می کشد، از توانایی ها و مهارت هایی که از تماشای محتوای جنایی آموخته است برای دستگیری قاتل استفاده می کند.


سلنا گومز، مارتین شورت و استیو مارتین در پوستر فیلم Only Murders in the Building

سریال فقط قتل در ساختمان

سریال فقط در داخل ساختمان قتل انجام می دهد

  • بازیگران: استیو مارتین، مارتین شورت و سلنا گومز
  • سال انتشار: 2021 تاکنون
  • تعداد قسمت ها: 30

این سریال ماجراهای سه غریبه مجذوب جنایات واقعی را روایت می کند که به طور ناگهانی درگیر پرونده ای مرموز می شوند و باید برای حل آن اقدام کنند. وقایع این مجموعه کمدی در ساختمان Arconia در نیویورک رخ می دهد و بر روی سه شخصیت چارلز هیدن ساویج، بازیگر محبوب دهه 80 برای بازی در سریال های پلیسی، الیور پاتنم، کارگردان ورشکسته تئاتر و میبل مورا تمرکز دارد. زنی جوان و مرموز که کار ناتمامی در ساختمان آرکونیا دارد، این سه شخصیت اکنون باید یک معمای قتل را حل کنند.


کیت وینسلت به عنوان یک کارآگاه در سریال مردگان از ایست تاون

سریال مادیان ایست تاون

میر از سریال Easttown

  • بازیگران: کیت وینسلت، جولیان نیکلسون و ژان اسمارت
  • سال انتشار: 2021
  • تعداد قسمت ها: 7

یک زن جوان در شهر کوچکی در پنسیلوانیا به قتل می رسد. کارآگاه گروهبان میر شیهان مسئول اصلی این پرونده است. یک بازپرس جنایی بسیار آموزش دیده. او از کودکی در ایست تاون زندگی می کند و همه را در این شهر کوچک می شناسد. اما از آنجایی که او به تازگی پسرش را از دست داده، زندگی او تیره و تار و پریشان شده است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر