نقد و بررسی Aquaman And The Lost Kingdom – پایانی بهتر از آنچه DCEU سزاوار آن است



Aquaman and the Lost Kingdom فیلمی است که به نظر می رسد با توجه به آخرین فیلم در دنیای DC که با مرد پولادین زک اسنایدر اکران شده است، گزارش های ضد و نقیض در مورد ظاهر بتمن، شایعاتی مبنی بر درام رابطه فیلم آمبر هرد با جانی دپ، توشه های زیادی دارد. در نهایت او را به حاشیه برد، و غیره.

اما در واقعیت، سر و صداهای زیادی در مورد هیچ چیز وجود داشت. این فیلم آکوامن به‌عنوان دنباله‌ای مستقیم برای فیلم اول عمل می‌کند و اصلاً به فرانچایز بزرگ‌تر اهمیتی نمی‌دهد – چرا این کار را انجام دهد، در حالی که چیزی برای اذیت کردن باقی نمانده است؟ طبیعتاً این بدان معناست که هیچ بتمن در این فیلم وجود ندارد. و شایعاتی مبنی بر اینکه مرا از امبر هرد به حاشیه خواهد رفت، به سادگی نادرست بود، زیرا او به شدت نقش آفرینی می کند و چندین لحظه قهرمانی مهم در پرده سوم دارد.

همش سر و صدا بود به عنوان یک فیلم اکشن-ماجراجویی جدید با بودجه کلان از یکی از بهترین فیلم‌سازان امروزی، آکوامن و پادشاهی گمشده سلطنت می‌کند.

چیزی که ما در نهایت به آن دست یافتیم کم و بیش بهترین سناریو برای Aquaman 2 است: این فقط یک فیلم جدید و عالی از جیمز وان است که پر از انواع چیزهای عجیب و غریب و جالب است که حتی در این استریپ به آنها اشاره نشده است – اعلامیه ای که همه دارند. در چند ماه گذشته بارها دیده شده است. همانطور که اولین Aquaman با وجود اکران در سایه شکست لیگ عدالت، موفق شد، پادشاهی گمشده علیرغم اینکه به عنوان آخرین نفس فرنچایز عمل می کند، فوق العاده خوب عمل می کند.

بخوانید  صداپیشه کرش بندیکات درگذشت

آکوامن 2 درست از جایی که فیلم قبلی متوقف شد، شروع می‌شود و بلک مانتا (یحیی عبدالمتین دوم) با دکتر شن (رندال پارک) همکاری می‌کند تا فناوری آتلانتیس را جستجو کند که او بتواند از آن برای تعمیر لباس برقی خود استفاده کند. اما آنها به طور قابل توجهی خوش شانس هستند: به لطف تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان، یک شناور یخبندان که چیزی عظیم را پنهان می کرد، شروع به شکستن می کند و دریچه ای برای آنها باقی می گذارد. در آنجا، مانتا یک سه‌گانه قدیمی و روحی را پیدا می‌کند که در ازای آزادی از زندان قدیمی‌اش به او وعده قدرت می‌دهد.

Manta که به تازگی ارتقا یافته است، دیگر نیازی به لباس برقی ندارد، زیرا او دارای قدرت های ارواح باستانی است، به غیر از کلاه ایمنی لیزری بسیار قوی تر و یک زیر چکشی قدیمی بسیار جالب با پرتوی فراصوت. قدرتمند که می تواند خود آکوامن را از بین ببرد.

از سوی دیگر، آرتور کوری/آکوامن (جیسون موموآ)، پادشاه آتلانتیس و اکنون نیز پدر است. معلوم می شود که پادشاه بودن بسیار کسل کننده است و بازگشت مانتا پس از چند سال کاملاً یک اتفاق است: او تقریباً موفق می شود مرا را با یک شات از لیزر جدید خود در اولین سکانس اکشن بزرگ فیلم بکشد. این مبارزه عواقب دیگری نیز دارد: شورای آتلانتیس فکر نمی‌کند که آکوامن به اندازه کافی برای محافظت از آنها در برابر دسیسه‌های دنیای سطحی تلاش می‌کند، زیرا آنها معتقدند Manta یک مشکل سطحی است و آنها را تهدید به انجام آن می‌کنند.

بخوانید  GTA Online Cluckin' Bell Farm Raid – همه گزینه های خودروی فرار

بنابراین آرتور باید کاری جدی انجام دهد: برادرش اورم (پاتریک ویلسون)، شرور فیلم آخر را از زندان بیابانی خود بیرون بیاورد و به حمله بپردازد. نمی‌خواهم درباره بقیه ماجرا چیز بیشتری بگویم – اینجاست که همه چیزهای جالبی که در تریلر نبود شروع می‌شود.

در سطح فنی و بصری، Aquaman and the Lost Kingdom به اندازه فیلم اول عالی است – شما نمی توانید شاهد انتشار یک فیلم ضعیف توسط جیمز وان باشید، حتی اگر فیلم مورد نظر بارها و بارها در طول پست بازسازی شده باشد. احتمالاً چنین تولیدی بوده است. این زیبا است، اکشن قابل توجه است، و دو پاتریک ویلسون/جیسون موموآ باورنکردنی است – ویلسون تا حدی خنده دار است که هرگز انتظارش را نداشتم، و فوق العاده است.

اگر به دنبال معنا یا محتوای زیادی هستید، چیز زیادی در اینجا پیدا نخواهید کرد. در بیشتر موارد، ما اینجا هستیم تا لذت ببریم و لذت تماشا را داشته باشیم، نه لزوماً برای مغز. به هر حال، این دنباله ای بر فیلمی است که نشان می دهد دایناسورها بدون اینکه هیچ یک از شخصیت ها آن را تشخیص دهند منقرض نمی شوند.

نظرات اجتماعی بسیار دقیقی در مورد تغییرات آب و هوایی وجود دارد، اما ظریف نیست: مانتا به معنای واقعی کلمه می گوید: “خدا را شکر برای گرم شدن کره زمین، درست است؟” و اساساً از قدرت تغییرات آب و هوایی در برابر آتلانتیس استفاده می کند. اما در بیشتر موارد، آکوامن 2 دقیقاً از آن دسته فیلم‌هایی است که پس از تمام شدن آن، شخصیتی به آرتور می‌گوید که در نهایت به عنوان یک پادشاه بد نیست، حتی اگر حتی یک نقش سلطنتی را انجام نداده باشد. کل فیلم را تکلیف کنید

بخوانید  فصل آخر Cobra Kai: نتفلیکس تاریخ و تیزر اولین نمایش را فاش می کند

اما اشکالی ندارد. ما این فیلم را به خاطر عقلش نمی بینیم. ما آن را تماشا می‌کنیم زیرا احمقانه، سرگرم‌کننده، هیجان‌انگیز، فوق‌العاده هوشمندانه است و به‌طور شگفت‌انگیزی مجموعه‌اش را متعادل می‌کند. رندال پارک، با وجود غیبت کامل از بازاریابی، یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم است و از جهاتی نقش قلب آن را دارد و مرای امبر هرد نیز مهم است، اگرچه او در استریپ – تبلیغات – کم‌اهمیت می‌شود. یکی از شخصیت های اصلی !

با توجه به حال و هوای اطراف دی سی امسال، من فکر می کنم همه ما به طور منطقی انتظار داشتیم که Aquaman و The Lost Kingdom در نهایت به همان آشفتگی The Flash تبدیل شوند. در عوض، جیمز وان بار دیگر ثابت کرد که چرا او یکی از بهترین کارگردانانی است که ما داریم، با دادن آهنگ قو بسیار تاثیرگذارتر از آنچه می‌توانیم انتظارش را داشتیم، و احتمالاً بهتر از آن چیزی است که حق رای فرانچایز داشتیم.

تحریریه مجله بازی یک گیمر