هیدئو کوجیما هرگز قصد بازنشستگی ندارد


هیدئو کوجیما، خالق بازی‌های Metal Gear Solid و Death Stranding اعلام کرد که برنامه‌ای برای بازنشستگی ندارد.

هیدئو کوجیما اسطوره امسال 60 ساله شد. خالق Death Stranding و Metal Gear Solid که در حال حاضر روی Death Stranding 2 و OD کار می کند، نزدیک به چهار دهه است که در صنعت بازی های ویدیویی فعالیت می کند. بنابراین برخی از طرفداران معتقدند که او می خواهد در چند سال آینده توسعه بازی ها را متوقف کند.

هیدئو کوجیما تا سال 2015 با کونامی کار کرد، اما پس از انتشار Metal Gear Solid V: The Phantom Pain شرکت را ترک کرد و تصمیم گرفت استودیوی مستقل خود را راه اندازی کند.

حدود هشت سال از آغاز به کار کوجیما پروداکشنز می گذرد، اما آن استودیو در این مدت فقط Death Stranding را در دسترس طرفداران قرار داده است. حالا هیدئو کوجیما کمی از انگیزه های خود برای خلق آثار جدید در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) صحبت کرده و توضیح داده است که چرا هرگز به بازنشستگی فکر نمی کند. این بازی ساز سرشناس می گوید که ایجاد تجربیات جدید برای او یک شغل نیست، بلکه یک روش زندگی است.

برای هیدئو کوجیما، ساخت بازی یک کار نیست. بنابراین هرگز متوقف نخواهد شد

کوجیما می‌گوید: «دلیل اینکه من مستقل هستم و حرفه‌ای قدیمی را پشت سر می‌گذارم این است که خلق آثار برای من شغل نیست، بنابراین بازنشستگی برای من معنایی ندارد.» این شغل برای من مثل زندگی است. افراد کمی در صنعت بازی وجود دارند که بتوانند از یک شرکت بزرگ بازی مستقل شوند. در ژاپن و خارج از کشور.

بخوانید  حضور بری کیگان در گلادیاتور 2 از ریدلی اسکات برای بازی در نقش شرور و شرور

حتی زمانی که من هشت سال پیش کوجیما پروداکشنز را تأسیس کردم، با مخالفت همه همسالان، همکاران و عزیزانم مواجه شدم که می گفتند هرگز کارساز نخواهد بود! آنها گفتند که اداره یک تجارت بدون قدرت مالی و سازمانی غیرممکن است. با این حال، کسی باید ثابت کند که این طرز تفکر منسوخ شده است. تولیدکنندگان جوان باید آزادی انتخاب داشته باشند. این یکی از دلایلی است که من به ایجاد کار ادامه می دهم.”

در سال‌های اخیر، هیدئو کوجیما علاقه خود را به کارگردانی پروژه‌های خارج از صنعت بازی‌های ویدیویی، مانند فیلم‌ها و انیمیشن‌ها ابراز کرده است. او همچنین در حال کار بر روی اقتباس فیلم Death Stranding با A24 است. این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک شاهد پروژه های غیربازی بیشتری از این بازی ساز باشیم.

تحریریه مجله بازی یک گیمر