سونی به دنبال تغییر سطح سختی در طول بازی است


پتنت جدید سونی به تلاش این شرکت برای تغییر پویا سطح دشواری بازی ها بر اساس مهارت های بازیکنان اشاره دارد.

سونی یک فناوری نوآورانه را به ثبت رسانده است که سطح دشواری بازی ها را به طور همزمان و بر اساس مهارت بازیکنان تغییر می دهد. این ایده قبلاً در صنعت بازی های ویدیویی وجود داشت. اما سونی به دنبال بهبود آن است.

پتنت جدید سونی با عنوان «تطبیق دشواری برای فعالیت‌های مبتنی بر مهارت در محیط‌های مجازی» است که از الگوریتم‌هایی برای یادگیری نحوه عملکرد کاربران استفاده می‌کند و از مکانیسم‌ها، عناصر و موقعیت‌های مختلف استفاده می‌کند. سپس، با سخت‌تر یا آسان‌تر کردن این اجزا، سطح دشواری به گونه‌ای تنظیم می‌شود که بازیکن می‌تواند برای مدت طولانی‌تری بدون احساس عصبانیت یا احساس راحتی در میانه راه درگیر تجربه بازی باشد.

الگوریتم های این پتنت به جای انتخاب سطح دشواری به روش معمول، به صورت پویا تعیین می شوند و تجربه متفاوتی را برای هر بازیکن ارائه می دهند. بنابراین، می توان گفت که درک سطح دشواری یک بازی قبل از خرید و امتحان برای بازیکنان دشوار خواهد بود. زیرا با این روش درجه سختی بازی برای هر فرد متفاوت است.

پتنت جدید سونی در زمینه سختی پویا

اسناد ثبت اختراع همچنین به اجزای تحت تأثیر این فناوری از جمله قدرت شخصیت، میزان بازسازی سلامت، مهارت دشمن و سرعت حرکت اشاره دارد. البته همانطور که گفته شد این پتنت کاملا جدید نیست و در حال حاضر پتنت های مشابهی مانند SBMM یا EOMM ثبت شده است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر
بخوانید  بازسازی Silent Hill 2 در مراحل پایانی توسعه است