بررسی چاه حیوانات – به ادامه مطلب بروید

معمولاً پیش‌بینی نحوه عملکرد یک مترویدوانیا دو بعدی بسیار آسان است. در برخی مواقع، احتمالاً قفل یک پرش دوبل یا حتی سه‌گانه را باز می‌کنید تا به مناطقی که قبلاً غیرقابل دسترس بوده‌اید، یک داشبورد هوایی دریافت کنید که به شما کمک می‌کند از شکاف‌های بزرگ عبور کنید و محاصره‌های خاص را پاک کنید، و یک سلاح ارتقا دهید که هم به عنوان یک ابزار کشتار و هم به عنوان یک ابزار کشتار عمل می‌کند. راهی برای غلبه بر موانع خاص Animal Well حاوی اکثر این عناصر است، اما هرگز به شکل مورد انتظار. Animal Well که توسط توسعه دهنده انفرادی Billy Basso ساخته شده و توسط Bigmode منتشر شده است، یک پلتفرم پازل سورئال شگفت انگیز است. اگرچه سبک هنری پیکسلی و تجهیز ژانر آن باعث می شود که در ظاهر آشنا به نظر برسد، این بازی اغلب از خرد متعارف اجتناب می کند و به دلیل آن متمایز می شود.

شما به عنوان یک حباب غیرقابل توصیف بازی می کنید که از یک گل در حال شکوفه بیرون می آید و به دنیایی عجیب و پر جنب و جوش پر از موجودات بزرگ و کوچک است. شما می توانید حرکت کنید و بپرید، اما این به میزان قدرت بدنی شما بستگی دارد. هنگامی که از خواب بیدار می شوید، آزاد هستید که در هر جهتی که می خواهید کاوش کنید. Animal Well دست شما را نمی گیرد و بسیار غیرخطی است و به شما امکان می دهد قفل آیتم ها و توانایی ها را به ترتیبی که پیدا می کنید باز کنید. یک هدف نهایی وجود دارد که وقتی نقشه ای را کشف کردید و احساسی نسبت به وضعیت زمین پیدا کردید آشکار می شود، زیرا هر گوشه از نقشه حاوی شعله ای است که باید آن را جمع آوری کنید تا چهار چراغ در مرکز آن روشن شود. شاید بپرسید چرا؟ هیچ توضیح صریحی برای هر کاری که انجام می دهید وجود ندارد، اما این حس رمز و راز بخشی از چیزی است که ماجرا را به حرکت در می آورد.

در حال پخش: Animal Well – تریلر گیم پلی | بازی های PS5

قسمت دیگر خود دنیای Animal Well است. در نگاه اول، سبک هنری پیکسل‌شده آن ساده به نظر می‌رسد، اما هر صفحه نمایش حاوی لایه‌ای فریبنده از جزئیات فراتر از نمای بیرونی غرق نئون خود است. چه عناصر پس‌زمینه آبشاری، انعکاس‌های روی سطح آب، تاب خوردن بوته‌ها و درختان انگور در حین عبور از آن‌ها، یا دود واقعی که پس از روشن کردن یک فشفشه در هوا بلند می‌شود، بیشتر از آنچه که در ابتدا به چشم می‌آیند، چیزهای بصری وجود دارد. سرخ شدن همچنین سیستم‌های فیزیک، نور و ذرات وجود دارد که جلوه‌های بصری الهام‌گرفته از Commodore 64 بازی را مدرن می‌کند و دنیایی بسیار پر جنب و جوش را ایجاد می‌کند، و البته حیات وحش فراوانی را نیز در نظر نمی‌گیرد.

از قوهای غول‌پیکر تکنیکالر گرفته تا ایگواناهای زبان دراز که قادر به گرفتن حیوانات دیگر هستند، مخلوقات Animal Well دارای کیفیتی اغواکننده و رویایی است. موسیقی به قدری کم استفاده می شود و صداهای طبیعت – آواز پرندگان و آبشارها – بر منظره صوتی غالب است. وقتی موسیقی وارد می‌شود، معمولاً برای ایجاد تنش، معرفی صداهای مصنوعی شوم است که در فیلم‌های هیجان‌انگیز دهه 80 بی‌موقع نیستند.

برخلاف بسیاری از مترویدوانیاهای دیگر، Animal Well دارای قابلیت مبارزه نیست. تمرکز فقط بر روی حل پازل و پلتفرم کردن است. این بدان معنا نیست که هیچ تهدیدی برای زندگی شما وجود ندارد. موسیقی پرتنش برای تکمیل مجموعه ای از لحظات اضطراب آور وجود دارد که شما با حیوانات تهاجمی و سایر شرورها روبرو می شوید. تعقیب شدن توسط مظهر شبح مانند یک گربه اهریمنی هیجان انگیز است، درست همانطور که مجبور می شوید در زیر زمین خم شوید همانطور که گردن دراز یک شترمرغ به سمت شما موج می زند – منقارش که لقمه اش را می جود – فوق العاده تعلیق کننده است. ترقه های مصرفی می توانند برخی از موجودات را بترسانند، در حالی که برخی دیگر به سادگی شما را مجبور به فرار می کنند. با این حال، این زرادخانه پیشرفته ابزارهای در دسترس شما است که تفاوت واقعی را ایجاد می کند.

بخوانید  احتمالاً DLC Ghost Story برای Modern Warfare 2 در دست ساخت است

مانند هر Metroidvania، Animal Well آیتم‌های مختلفی را ارائه می‌کند که در عین حال مکانیک‌های جدید گیم‌پلی را معرفی می‌کنند، گزینه‌های ارائه‌شده در اینجا به دلیل اینکه چگونه از حالت عادی خارج می‌شوند، شگفت‌انگیز هستند. به‌عنوان مثال، به‌جای باز کردن قفل یک پرش دوبل سنتی، یک عصای جادویی به دست می‌آورید که حباب‌هایی ایجاد می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا به بالای یک کره شناور بپرید تا به سکوهای بالاتر برسید. این ممکن است انقلابی به نظر نرسد، اما وقتی نحوه تعامل برخی از دشمنان و اشیاء محیطی با این حباب‌ها را در نظر می‌گیرید، تأثیر آن‌ها بسیار متفاوت‌تر از یک پرش دوبل ساده است.

فریزبی، از سوی دیگر، می تواند به عنوان یک خط تیره موقت استفاده شود. به شرطی که دو سطح وجود داشته باشد که بتواند بین آنها جهش کند. همچنین می‌توانید آن را پرتاب کنید تا با اهرم‌های دور کار کنید یا حواس حیوانات خاصی مانند سگ‌ها را پرت کنید و به شما این فرصت را می‌دهد که بدون آسیب از آن عبور کنید. این تاکید بر اجتناب از مبارزه باعث می شود که برخوردهای دشمن مانند معماهایی حل شود که به خوبی با بقیه طراحی پازل جذاب بازی مطابقت دارد.

من هرگز برای مدت طولانی نگران معماهای Animal Well نبودم، اما راه حل ها تقریباً همیشه به اندازه کافی خلاقانه بودند که هر بار که یکی را حل می کردم، به طور مداوم احساس رضایت می کردم. بیشتر پازل ها شامل باز کردن راه پیش رو با فعال کردن تعداد معینی سوئیچ است. این کار را می‌توان با انداختن بلوک‌های لغزنده و متحرک برای هدایت آن به مسیر صحیح یا با دستکاری حیوانات در سوئیچ‌هایی که خودتان نمی‌توانید به آنها دسترسی پیدا کنید، انجام دهید. گاهی اوقات می‌توانید از یویو برای چرخاندن سوئیچ زیر خود استفاده کنید، فریزبی را روی دو اهرم مختلف برای روشن و خاموش کردن سکوها قرار دهید (در نتیجه یک بخش پلت‌فرم بر اساس زمان‌بندی ایجاد می‌شود)، یا از میل لنگ برای چرخاندن سکوها استفاده کنید. و جت یک چشمه آب را به یک کاسه هدایت کنید. من عمداً برخی از پازل های قبلی را توصیف می کنم، زیرا کشف پازل های مختلف Animal Well خود بخش مهمی از تجربه است. اما این نمونه ها نمای کلی خوبی از تنوع زیاد ارائه شده ارائه می دهند.

بخوانید  PUBG Mobile دایناسورها را اضافه می کند و به نظر عالی می رسد

همچنین رازهایی برای کشف در گوشه و کنار نقشه متراکم چاه حیوانات وجود دارد. این تخم‌ها به شکل تخم‌های مختلفی هستند که سپس در یک منطقه مرکزی حاوی چند در قفل شده ذخیره می‌شوند. پس از یافتن تعداد مشخصی از تخم‌ها، برخی از این درها شروع به باز شدن می‌کنند و به قسمت‌ها و موارد جدید منتهی می‌شوند. این آیتم ها برای پیشرفت در پایان بازی مورد نیاز نیستند، بلکه به نظر می رسد که هدفشان باز کردن اسرار پنهان بیشتر است. هنگامی که تیتراژ نهایی منتشر شد، شما آزاد هستید که در جستجوی این اسرار به بازی ادامه دهید، اما به نظر نمی رسد که یک شخص بتواند خودش کشف کند. شاید من اشتباه می کنم، اما این به نظر می رسد مانند فاس، جایی که اینترنت باید با هم کار کند تا همه چیز را بفهمد. این یک چشم انداز وسوسه انگیز است.

شرحی ارائه نشده است

آلبوم عکس

در بیشتر موارد، پلتفرم‌سازی Animal Well خیلی سخت نیست، اما تا جایی به نظر می‌رسد که در صورت نیاز می‌توانید در هوا کوتاه بیایید. این نقشه همچنین به اندازه کافی کوچک و به هم پیوسته است که به ندرت عقب‌نشینی کار دشواری است، اگرچه من دروغ می‌گفتم اگر بگویم در آن لحظاتی که واقعاً نمی‌دانستم کجا بروم کجا فوراً بین مناطق حرکت کنم دوست نداشتم. . . چند بخش وجود دارد که چند بار مردن یک امکان مشخص است، و اینجاست که به دلیل نحوه عملکرد respawn، عقب نشینی می تواند باعث ناامیدی شود. آخرین نقطه ذخیره ای که استفاده کردید، جایی است که پس از مرگ مجدداً اسپری می کنید، که گاهی اوقات می تواند بسیار دور باشد. معمولاً این مشکلی نیست، اما وقتی با بخشی مواجه می‌شوید – مانند قسمتی که شامل پلت‌فرم‌های متحرکی است که می‌تواند شما را در یک لحظه له کند – سفر طولانی بازگشت به سرعت روحیه شما را تضعیف می‌کند.

قابل توجه است که این تنها نقص در یک افزودنی عالی به پانتئون مترویدوانیاهای بزرگ است. این یک بازی پر از شگفتی‌های دلپذیر است، از شیوه‌ای که آیتم‌های آن به روش‌های جالبی از آموزه‌ها صرف نظر می‌کنند تا طراحی بصری و حس فضایی که توسط دنیای عجیب و غریب و آغشته به نئون آن ایجاد می‌شود. چاه حیوانات ممکن است در نگاه اول عجیب و آشنا به نظر برسد، اما این چاه غاردار و غیرقابل پیش بینی است.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر