نقد و بررسی بازی Persona 3 Reload | بازسازی خوبی برای بازیکنان جدید


اگرچه Persona 3 Reload یک بسته هیجان انگیز برای کاربران نسخه اصلی نیست، اما برای کاربران جدید یک تجربه جالب و هیجان انگیز است. با بررسی این بازی با یک گیمر همراه باشید.

بازسازی در صنعت بازی چیزی است که در سال های اخیر شدت گرفته است و شاهد بازسازی برخی از بازی های قدیمی بوده ایم. اکنون بازسازی یک بازی با اهداف مختلف انجام می شود. گاهی اوقات سازنده دوست دارد طرفداران جدیدی را به بازی قدیمی خود جذب کند و یا علاوه بر جذب کاربران جدید، ارائه یک تجربه متفاوت و آشنا به کاربران قدیمی بخشی از برنامه است. مورد دوم به طور قابل توجهی جذاب تر است و بازیکنان بیشتری محصول مورد نظر را کشف می کنند. البته کیفیت توسعه نیز موضوع مهمی است که باید به آن توجه زیادی کرد.

برای حمایت از یک گیمر، لطفا ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید

در بین سری Persona هر نسخه داستان خاص خود را دارد، Persona 3 از نظر داستانی می توان گفت بهترین نسخه است. اما تقریباً دو دهه از انتشار آن بازی می گذرد و اکثر گیمرهای نوبتی امروزی قادر به تجربه و لذت بردن از Persona 3 نیستند. دلیل این امر چیزی جز قدمت بازی و عناصر آن نیست. در همین حال استودیو Atlus بازی Persona 3 Reload را برای کاربران آماده کرده است. اما سوال اینجاست که با گذشت 18 سال از انتشار بازی Persona 3، آیا بازسازی این بازی حس یک بازی جدید را القا می کند و می تواند تجربه نابی برای کاربران امروزی یا حتی کاربران نسخه اصلی باشد؟

داستان بازی از جایی شروع می شود که قهرمان داستان برای گذراندن سال دوم دبیرستان به مدرسه ای جدید منتقل می شود. در همین حین در ایستگاه مترو و در مسیر رفتن به خوابگاه متوجه شرایط عجیبی در دنیای بازی می شود و در واقع بعد از ظهر شرایطی به نام ساعت تاریکی ایجاد می شود و Shadows انسان ها را شکار می کند. همه این اتفاقات دست به دست هم می دهند تا شخصیت اصلی شخصیت خود را آزاد کند تا از خود و دوستانش محافظت کند.

با Mitsuru در Persona 3 Reload تعامل کنید

قهرمان Persona 3 Reload را می توان بهترین شخصیت اصلی سری Persona از نظر شخصیت پردازی دانست

Persona 3 Reload شروعی خوب و مرموز دارد. او با شروع از امان، سوالات مختلفی را در ذهن مخاطب ایجاد می کند و به مرور زمان به خوبی به این سوالات پاسخ داده می شود. روایت داستان شکل سینوسی به خود نمی گیرد و داستان در موقعیتی متعادل و جذاب روایت می شود. در این میان، شگفتی‌ها و پیچیدگی‌هایی در داستان نیز برای مخاطب در نظر گرفته شده است تا Persona 3 Reload با توجه به پایه و ساختار داستانی فرمولی، تجربه‌ای جذاب، جذاب و هیجان‌انگیز را ارائه دهد. شخصیت پردازی شخصیت های اصلی یکی دیگر از عناصری است که به این جذابیت کمک کرده است.

بخوانید  تاریخ رویداد آتش مشترک Halo Infinite اعلام شد

شما از ابتدا همه شخصیت های داستان را نمی شناسید و با پیشروی داستان، شخصیت ها به شما معرفی می شوند. هر شخصیت داستان مخصوص به خود را دارد و با تعامل با شخصیت ها بیشتر با تاریخچه آن گروه از شخصیت ها آشنا می شوید. علاوه بر این، در پایان بازی، شما به شخصیتی بهتر و بالغ‌تر از قبل تبدیل شده‌اید و برخی از انتخاب‌های شما و کارهایی که انجام می‌دهید بر پایان بازی تأثیر می‌گذارد.در کنار شخصیت‌های اصلی، دنیای بازی شامل شخصیت‌های دیگری نیز می‌شود. معاشرت و معاشرت با. مطمئنا داستان این شخصیت ها به خوبی شخصیت های اصلی نیست، اما داستان منحصر به فرد آن ها باعث می شود که بخواهید زمانی را با هر یک از آنها بگذرانید.

موفقیت جهانی در Persona 3 Reload

Persona 3 Reload یک بازی نقش آفرینی با مبارزات نوبتی است. کاوش شما در محیط بازی آزادانه انجام می شود، اما وقتی نوبت به مبارزه می رسد، بازی ساختاری نوبتی دارد. البته Persona 3 Reload دو گیم پلی متفاوت را مانند نسخه های قبلی و بعدی خود ارائه می دهد. گیم پلی ها به یکدیگر مرتبط هستند و بر یکدیگر تأثیر می گذارند. اولین جنبه از گیم پلی، زندگی شبانه شما در قالب رهبر جدید گروه SEES است که وظیفه دیگری جز نابود کردن Shodo ندارد. جایی که کل سیستم رزمی درگیر است. در حین مبارزه با دشمنان می توانید از آیتم های مختلف استفاده کنید، از گارد، حملات معمولی و استفاده از مهارت های شخصی استفاده کنید.

Persona 3 Reload همانند نسخه های قبلی و بعدی خود دارای دو گیم پلی متفاوت است. گیم پلی ها به یکدیگر مرتبط هستند و بر یکدیگر تأثیر می گذارند

البته همه چیز به موارد ذکر شده ختم نمی شود. چیدمان اعضای تیم و تغییر آن یکی از مهمترین موارد در سیستم رزمی محسوب می شود. هر دشمن، مانند شما و سایر اعضای تیم، نقاط ضعف و قوت خود را دارد. بنابراین، استفاده از شخصیت هایی که می توانند دستان شما را برای انجام کارهای مختلف باز بگذارند، چیزی است که باید در نظر گرفته شود. شما خودتان قادر به رهبری شخصیت های مختلف هستید. در نتیجه، با ساختن شخصیت‌های جدیدتر و متنوع‌تر، می‌توانید مواردی مانند برق، باد، آتش و غیره را پوشش دهید. در مقیاس بزرگتر برای برنده شدن در مبارزات راحت تر از قبل.

Elite Enemies در Persona 3 Reload

برخی از سیاهچال ها و محیط های بازی طراحی ساده ای دارند و پس از مدتی احساس تکرار و یکنواختی می کنند.

باید اشاره کنم که سیستم مبارزات Persona 3 Reload دارای وسعت بسیار زیادی است اما اصلا گیج کننده نیست و خود بازی به مرور ویژگی های جدیدی را آموزش می دهد. اکنون علاوه بر ارتقای سطح شخصیت ها، شخصیت ها و خلق شخصیت های جدید، جنبه اصلی گیم پلی، زندگی قهرمان داستان در قالب یک نوجوان در سال دوم دبیرستان است. شما دارای سه ویژگی اجتماعی هستید: شجاعت، دانش و جذابیت. انجام فعالیت های مختلف مانند رفتن به رستوران، بازی، مطالعه و پاسخ دادن به سؤالات معلمان و یا حتی خوابیدن در کلاس می تواند بر هر یک از این سه ویژگی تأثیر بگذارد.

بخوانید  جلو افتادن ۲ هفته‌ای تاریخ اکران فیلم Dune 2 با بازی تیموتی شالامی

افزایش سطح ویژگی های اجتماعی به شما امکان می دهد با شخصیت های بیشتری تعامل داشته باشید و تعامل با شخصیت های بیشتر به معنای تنوع بیشتر شخصیت ها و ساختار آنها است. تمام شخصیت های در نظر گرفته شده برای بازی هر کدام زیرمجموعه یکی از کارت های تاروت هستند. اکنون، شخصیت هایی که می توانید با آنها تعامل داشته باشید، هر یک نماینده یکی از کارت های تارت هستند. برای مثال، شما و سایر شخصیت‌های اصلی که می‌توانید در تیم خود بازی کنید، کارت احمق را نشان می‌دهید. بنابراین داشتن یک برنامه منظم برای انجام تمام فعالیت ها در زمان مناسب به شما کمک می کند.

Persona 3 Reload Dungeons

در کنار تمامی فعالیت های برنامه ریزی شده در دنیای Persona 3 Reload، ماموریت های فرعی مختلفی نیز برای شما در نظر گرفته شده است. ماموریت های جانبی شامل یافتن آیتم های خاص، ایجاد شخصیت های مختلف با قدرت های خاص و غیره است. پاداش هایی که این ماموریت ها به شما ارائه می دهند بسیار ارزشمند هستند و می توانند تاثیر مستقیمی در تقویت شما داشته باشند. سیستم مبارزات بازی با وجود مکانیزم هایی مانند تعامل با شخصیت ها، وجود شخصیت های متعدد و متنوع برای ساخت و ساز و هم تیمی ها که هر کدام طراحی منحصر به فرد و خوبی دارند، به هیچ وجه تکرار نخواهد شد و همیشه مردم را سرگرم خواهد کرد. . حتی اگر به چالش ها و چالش شدن در این دسته از بازی ها علاقه دارید، اتاق های ویژه ای در طول سیاه چال های بازی برای شما تدارک دیده شده است که دشمنان در این اتاق ها شما را به چالش می کشند.

پاداش هایی که ماموریت های فرعی به شما ارائه می دهند بسیار ارزشمند هستند و می توانند تاثیر مستقیمی بر تقویت شما داشته باشند.

با این حال، Persona 3 Reload محصولی است که صرفاً از نظر بصری و انیمیشن های رزمی بازسازی و مدرن شده است. در نتیجه برخی از سیاهچال ها و محیط های بازی طراحی ساده ای دارند و پس از مدتی احساس تکرار و یکنواختی می کنند. البته، به لطف سیستم مبارزه ای سرگرم کننده و جذاب Persona 3 Reload، می توانید تا زمانی که کاوش در آنها به پایان برسد، خود را در این محیط ها سرگرم کنید.

انجام فعالیت های بارگذاری مجدد Persona 3

هر یک از باس های اصلی یک مبارزه جذاب را به شما پیشنهاد می کنند و از نظر ساختار جنگی با یکدیگر متفاوت هستند.

بخوانید  تصاویر جدید استالکر 2 محیط های جذاب بازی را به رخ می کشند

از نظر بصری، Persona 3 Reload یک تجربه عالی است. ممکن است گرافیک و تصاویر بصری Persona 5 را نداشته باشد، اما به عنوان یک بازی بازسازی شده بسیار خوب است. کات سین های بازی شبیه یک انیمه کوتاه به نظر می رسند و در این بین کات سین های دیگر هم در حال و هوای طراحی های بازی طراحی شده اند تا بازیکن بتواند تجربه ای متفاوت در این زمینه ارائه دهد. دشمنان یا دشمنان بازی طراحی متنوعی دارند و از نظر قدرت متعادل هستند. شما هم ارتقای سختی را خواهید دید که عمدتاً در قالب دشمنان نخبه ظاهر می شوند و هم دشمنان مشترکی که با پیشرفت در بازی سطح آنها افزایش می یابد.

باس های اصلی در Persona 3 Reload بسیار خوب طراحی شده اند. هر کدام از آنها به شما مبارزات جذابی را ارائه می دهند و از نظر ساختار جنگی با یکدیگر متفاوت هستند. البته با توجه به فضای قدیمی بازی و باس ها نمی توان آنها را در حال حاضر جزو بهترین های سری پرسونا دانست، اما این بدان معنا نیست که طراحی ضعیفی دارند و مبارزه با آنها خوشایند نخواهد بود. . از نظر فنی، نسخه بازیابی شده Persona 3 به خوبی اجرا می شود و تجربه ای روان و بدون افت فریم یا برخی باگ ها را خواهید داشت.

مبارزه با دشمنان در Persona 3 Reload

موسیقی در Persona 3 Reload شنیدنی و دلنشین است. مطمئنا، آواز برخی از موسیقی‌های نسخه اصلی تغییر کرده‌اند و ممکن است آنقدر جذاب نباشند، اما به خوبی کار می‌کنند تا حال و هوای مبارزات، کات سین‌ها و باس فایت‌ها را ایجاد کنند. صدای بازی نیز از استاندارد خوبی برخوردار است. تمامی کات سین ها و گفتگوهای شخصیت ها در بازی با هم دوبله شده اند. در این میان برخی از تعاملات شما با شخصیت های دنیای بازی که اهمیت کمتری نسبت به سایر تعاملات دارند، صرفاً دیالوگ محور هستند. با وجود اینکه دوبله انگلیسی Persona 3 Reload به خوبی دوبله اصلی و جذاب نیست، اما با روحیه و شخصیت شخصیت ها مطابقت دارد و می تواند تجربه خوبی را ارائه دهد.

در نهایت، Persona 3 Reload یک تجربه جذاب و سرگرم کننده است. می تواند افراد تازه وارد به دنیای بازی های نوبتی را ساعت ها سرگرم کند. افرادی که فوت کرده اند و انتشار Persona 5 به این بازی متصل شده اند اما به دلیل نسخه های قدیمی نمی توانند آن را تجربه کنند. با این حال، Persona 3 Reload برای کاربران نسخه اصلی آنطور که باید محصول ضروری نیست.

تجربه بازی طبق نسخه پلی استیشن 5 تولید شده و کد آن توسط ناشر در اختیار یک گیمر قرار گرفته است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر