مک پرو با تراشه M2 Ultra توسط اپل راه اندازی شد. قیمت پایه 6999 دلار است

در جریان رویداد WWDC 2023، اپل از نسل جدید مک پرو که مجهز به پردازنده M2 Ultra است، رونمایی کرد.

مدل جدید هفته آینده با قیمت 6999 دلار عرضه خواهد شد.

جان ترنوس، معاون ارشد مهندسی سخت‌افزار اپل می‌گوید:مک استودیو جدید و مک پرو مجهز به اپل قدرتمندترین مک هایی هستند که تا به حال ساخته ایم. »

اپل در رویداد WWDC 2023 از مک پرو با طراحی تراشه جدید رونمایی کرد. این اولین به روز رسانی بزرگ برای این محصول در چهار سال گذشته است.

مک پرو به روز شده دارای تراشه جدید M2 Ultra است که 30 درصد سریعتر از M1 Ultra با پردازنده 24 هسته ای و پردازنده گرافیکی 76 هسته ای است. این تراشه بر اساس فرآیند 5 نانومتری ساخته شده و نسبت به نسل قبلی 50 درصد حافظه بیشتری را پشتیبانی می کند. همچنین گفته می شود که تا 20 درصد سریعتر از M1 Ultra است.

مک پرو با حداکثر 192 گیگابایت حافظه داخلی، حافظه بسیار بیشتری نسبت به پیشرفته ترین کارت های گرافیک ایستگاه های کاری دارد و می تواند کارهای سختی را که سایر سیستم ها حتی از عهده آنها بر نمی آیند، بر عهده بگیرد.

مک پرو شبیه نسخه قدیمی اینتل به نظر می رسد، اما چند تغییر اساسی در داخل آن ایجاد شده است که آن را به یک دستگاه قدرتمندتر تبدیل می کند. مک پرو دارای تراشه M2 Ultra اپل است که دارای شش اسلات PCIe Gen 4 و هشت پورت داخلی Thunderbolt است. این دستگاه را می توان با یک پردازنده گرافیکی 76 هسته ای و 192 گیگابایت حافظه پیکربندی کرد.

بخوانید  اولین پوستر از فصل دوم انیمه Hell's Paradise منتشر شد

مک پرو جدید همچنین دارای هشت پورت داخلی Thunderbolt 4 خواهد بود که شش عدد در پشت و دو عدد در بالای دستگاه قرار دارند. این محصول نیز مانند مک استودیو از حداکثر شش نمایشگر XDR Pro پشتیبانی می کند. Wi-Fi 6E و بلوتوث نسخه 5.3 از دیگر ویژگی های آن است. مک پرو همچنین دارای سه پورت USB-A، دو پورت HDMI با پهنای باند بالاتر (که تا وضوح 8K و نرخ فریم تا 240 هرتز را پشتیبانی می کند) و دو پورت اترنت 10. برو. خوشبختانه، دوشاخه اپل هدفون را نیز حفظ کرده است. .

تحریریه مجله بازی یک گیمر