اپل از سیستم عامل iOS 17 با ویژگی های جدید رونمایی کرد

در حال حاضر اپلیکیشن های زیادی در اپ استور برای نوشتن خاطرات وجود دارد که بیشتر آن ها پولی هستند و یا برای ذخیره اطلاعات در فضای ابری اشتراکی از کاربران دریافت می کنند. یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های یادداشت برداری، Day One است که اگرچه رایگان برای دانلود و همگام سازی با فضای ابری است، اما بسیاری از ویژگی های مهم خود را برای نسخه پریمیوم حفظ کرده است.

تمام اطلاعات ثبت شده در مجله با رمزگذاری انتها به انتها از امنیت بالایی برخوردار است.

اپل از سیستم عامل iOS 17 رونمایی کرد که دارای ویژگی های جدیدی مانند «پوستر» و اپلیکیشن خاطرات است.

کاربرانی که می خواهند iOS 17 را قبل از انتشار رسمی تجربه کنند، می توانند نسخه بتای عمومی را در ماه ژوئیه دریافت کنند برنامه نرم افزار بتا اپل ثبت نام؛ اما به دلیل آزمایشی و ناپایدار بودن این نسخه نسبت به نسخه نهایی، نصب آن بر روی دستگاه اصلی توصیه نمی شود.

یک ویژگی جدید به نام Check In همچنین به صورت خودکار پیامی حاوی موقعیت مکانی، میزان شارژ باتری و وضعیت آنتن گوشی در صورت تاخیر در رسیدن به مقصد را برای دوستان و خانواده ارسال می کند.

برنامه خاطرات iOS 17

ویژگی پوستر iOS 17

بخش استیکر نیز با تغییراتی همراه بود. در iOS 17، کاربران می توانند هر شکلک یا بریدگی تصویر را به عنوان برچسب در iMessages یا هر برنامه پیام رسان دیگری ارسال کنند.

برنامه یادداشت برداری مجله

با این حال، برخی از ویژگی‌های جدید iOS 17 به همراه تعدادی بهبود هنوز به اندازه کافی فریبنده هستند تا اکثر کاربران آیفون را تشویق به دریافت این به‌روزرسانی کنند.

بخوانید  تاریخ پخش فصل چهارم سریال انیمیشن هارلی کوین

ویژگی های تماس، پیام و فیس تایم جدید

اکنون با آپدیت iOS 17، اپل اپلیکیشن جدیدی به نام ژورنال برای نوشتن خاطرات منتشر کرده است که به صورت خودکار و بر اساس داده های آیفون، لحظاتی را که دوست دارید به عنوان خاطره ذخیره کنید را به شما پیشنهاد می کند. در مجله می توانید از تصاویر، موسیقی، فعالیت ها و یادآوری ها برای ضبط خاطرات استفاده کنید.

تاریخ انتشار iOS 17

ویژگی های جدید در iOS 17

سیستم عامل iOS 16 پس از معرفی در ژوئن 2022 (ژوئن 1401)، سپتامبر 2022 (شهریور 1401) و حدود یک هفته پس از عرضه آیفون 14 در دسترس کاربران قرار گرفت. امسال آخرین نسخه از سیستم عامل آیفون خواهد بود. قبل از انتشار نهایی در سپتامبر 2023 و پس از انتشار سری آیفون 15 در دسترس توسعه دهندگان قرار گرفت.

اولین ویژگی بزرگ معرفی شده برای iOS 17، ایجاد «پوستر» رنگارنگ فردی برای لیست مخاطبان است. یک ویژگی جدید نیز به برنامه پست صوتی آیفون مسنجر اضافه شده است که مشابه قابلیتی است که قبلاً در سری Google Pixel 7 معرفی شده بود. کاربر را روی صفحه نمایش فراخواند تا تصمیم بگیرد که آیا به تماس پاسخ دهد یا خیر.

همانطور که انتظار می رفت، سیستم عامل iOS 17 از نظر ویژگی های جدید و مهم حرف زیادی برای گفتن ندارد. زیرا مهندسان اپل بیشتر کار خود را بر روی هدست واقعیت ترکیبی و توسعه سیستم عامل realityOS آن متمرکز کرده اند.

در جریان کنفرانس WWDC 2023 که مهمترین رویداد اپل در 10 سال گذشته نام گرفت، سیستم عامل iOS 17 معرفی شد. بدون شک آپدیت سیستم عامل آیفون که آن هم با تغییرات نه چندان چشمگیر، تا حد زیادی در سایه رونمایی از هدست واقعیت ترکیبی Apple Reality Pro و Mac Pro قرار داده شده اند، اما طبق روندی که هر ساله شاهد آن هستیم، اکثر کاربران به هر حال آیفون خود را به iOS 17 ارتقا می دهند.

بخوانید  انیمیشن Inside Out 2 دارای شخصیت تخیلی و انیمیشنی جدید رایلی است

اپل سیستم عامل آیفون را با امکانات و پیشرفت های ریز و درشت به روز رسانی کرده است که در ادامه ارائه خواهیم داد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر